Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Finałowa runda WTCC w Makau
kalendarz 24/11 2013

Finałowa runda WTCC w Makau

Wiadomości / Moto sport

Tiago Monteiro po raz piąty w tym sezonie stanął na podium po zajęciu drugiego miejsca w pierwszym z wyścigów finałowej rundy Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych WTCC FIA.

Od samego początku Portugalczyk był pod presją jadących za nim rywali, ale udało mu się utrzymać do nich dystans przez pełnych dziewięć okrążeń i przekroczyć linię mety zaledwie o długość samochodu przed kolejnym zawodnikiem.

Dla Gabriele Tarquiniego runda w Macau miała dość dramatyczny przebieg, gdy odkryto usterkę elektroniki podczas krótkiej porannej rozgrzewki, co w tej sytuacji wymagało wymiany całego silnika. Tarquini opuścił start do pierwszego wyścigu, a jego niewielka, 25-punktowa przewaga na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej kierowców przestała wyglądać bezpiecznie. Gorączkowa praca zespołu JAS Motorsport pozwoliła przygotować Civica do startu w drugim wyścigu dnia, który włoski kierowca ukończył na 9 miejscu, co zapewniło mu zasłużony tytuł wicemistrza w klasyfikacji całego sezonu.

Gdy Gabriele zmuszony był śledzić pierwszy wyścig jako widz, Norbert Michelisz wywalczył 4 miejsce za kierownicą swojej Hondy Civic Zengo Motorsport. Niestety, młody węgierski kierowca nie miał tyle szczęścia w drugim wyścigu, gdy zaledwie kilkadziesiąt metrów po starcie, wypadek z udziałem kilku samochodów wyeliminował między innymi jego Civica z dalszej rywalizacji. Ciasny, otoczony barierami, uliczny tor Guia okazał się wyjątkowo zdradliwy dla kierowców podczas drugiego wyścigu, który aż dwa razy musiał być przerywany i rozpoczynany ponownie.

Monteiro uniknął chaosu na starcie, ale na skutek kontaktu z innym samochodem na pierwszym okrążeniu po wznowieniu wyścigu, odpadł z dalszej gry z powodu uszkodzonego tylnego zawieszenia i hamulców w jego samochodzie. Tarquiniemu udało się ominąć licznych rozbitków podczas wyścigu, który ostatecznie skończył się z prawie 90-minutowym opóźnieniem, zdobywając jednocześnie kolejne 2 punkty, a wraz z wyeliminowaniem z potyczki wszystkich potencjalnych rywali, wicemistrzostwo Tarquiniego stało się faktem i nagrodą za pracę podczas całego sezonu.

- Jestem bardzo zadowolony z drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej - powiedział Tiago. – Przez cały wyścig na torze toczyła się prawdziwa walka. Kiedy jest ciasno, jak na tym bardzo wąskim torze, po prostu nie ma miejsca na najmniejszy błąd. Musiałem utrzymywać jak najwyższą prędkość i jednocześnie obserwować przez cały czas, gdzie są inne samochody. W sumie skończyłem dzisiejszy pierwszy wyścig o jedno miejsce wyżej niż w ubiegłym roku. W drugim wyścigu nie ucierpiałem w pierwszym wypadku, ale później, gdy dwoma samochodami weszliśmy w zakręt, nastąpił kontakt, którego nie przetrwało zawieszenie mojego auta.

Dla Gabriele Tarquiniego zapewnienie sobie drugiego miejsca w mistrzostwach jest kolejnym dużym sukcesem w jego karierze kierowcy wyścigowego, w której zdobył już tytuł mistrza świata w 2009 roku. - Bardzo czekałem na pierwszy wyścig, w którym startowałbym z drugiego rzędu, co dawało szanse na walkę o zwycięstwo. Stało się inaczej, ale po tych wszystkich nerwowych chwilach, zdobycie dwóch kolejnych punktów okazało się wystarczające. To był bardzo satysfakcjonujący sezon, podczas którego Hondy stały się naprawdę konkurencyjne. W 2014 roku zaczynamy nową erę wyścigów z nowymi regulaminami, co będzie kolejnym wyzwaniem dla naszego zespołu.

Daisuke Horiuchi, szef projektu rozwoju samochodów WTCC w dziale badawczo-rozwojowym Hondy wyjaśnia decyzję o zmianie silnika samochodu Tarquiniego. - Po porannej rozgrzewce okazało się, że mamy problem z elektroniką silnika. Staraliśmy się znaleźć przyczynę, ale w końcu nie było wyboru -trzeba było wymienić całą jednostkę napędową. Było przy tym sporo pracy, ale samochód był gotowy na drugi wyścig, a Gabriele pojechał genialnie i znowu zdobył cenne punkty.

Wyniki wyścigu nr 1 WTCC Macau:
1 Yvan Muller  Chevrolet Cruze 1.6T
2 Tiago Monteiro Honda Civic WTCC
3 Rob Huff  Seat Leon WTCC
4 Norbert Michelisz Honda Civic WTCC
5 Alex Macdowall Chevrolet Cruze 1.6T

Wyniki wyścigu nr 2 WTCC Macau:
1 Rob Huff  Seat Leon WTCC
2 Pepe Oriola  Chevrolet Cruze 1.6T
3 Tom Coronel  BMW 320TC
4 James Nash  Chevrolet Cruze 1.6T
5 Alex Macdowall Chevrolet Cruze 1.6T

9 Gabriele Tarquini Honda Civic WTCC

źródło: Honda

 

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen T-Roc Cabriolet – przed debiutem
kalendarz 17/08 2019

Volkswagen T-Roc Cabriolet – przed debiutem

Wiadomości / News

2019.08.17

VW ujawnił oficjalne zdjęcia modelu T-Roc z otwartym dachem. Premiera już we wrześniu we Frankfurcie.
Lexus LX w sportowym wydaniu
kalendarz 15/08 2019

Lexus LX w sportowym wydaniu

Wiadomości / News

2019.08.15

Największy SUV Lexusa na amerykańskim rynku dostępny jest z nowym pakietem stylistycznym.
Kajetan Kajetanowicz wystartuje w Rajdzie Niemiec
kalendarz 15/08 2019

Kajetan Kajetanowicz wystartuje w Rajdzie Niemiec

Wiadomości / Moto sport

2019.08.15

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przygotowują się do czwartego startu w tym sezonie.
Najnowsze artykuły:
Volkswagen T-Roc Cabriolet – przed debiutem

Volkswagen T-Roc Cabriolet – przed debiutem

Wiadomości / News

2019.08.17

VW ujawnił oficjalne zdjęcia modelu T-Roc z otwartym dachem. Premiera już we wrześniu we Frankfurcie.
Jaguar XE SV Project 8 pobił własny rekord Nurburgringu

Jaguar XE SV Project 8 pobił własny rekord Nurburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2019.08.16

Jaguar opublikował wyniki z kolejnej próby bicia rekordu toru Nurburgring przez model Project XE SV 8. Tym razem wyniósł on 7 min i 18,361.
 Zabytkowe Mercedesy na wystawie MotoClassic Wrocław 2019

Zabytkowe Mercedesy na wystawie MotoClassic Wrocław 2019

Moto fanatyk

2019.08.16

W weekend 17 i 18 sierpnia na Zamku Topacz w Ślęzie nieopodal Wrocławia odbędzie się wystawa MotoClassic Wrocław.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.