Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Elektryczne Vito w służbie na lotnisku
kalendarz 16/03 2019

Elektryczne Vito w służbie na lotnisku

News / Mercedes

Trzy pojazdy Mercedes eVito rozpoczynają trzymiesięczną służbę w zakresie obsługi naziemnej lotniska, w ramach długoterminowego testu w firmie LS Airport Services.

Długoterminowy bezpłatny test eVito jest elementem projektu Lighthouse Customers, w ramach którego Daimler AG zaprasza firmy użytkujące pojazdy Mercedesa do udziału w procesie tworzenia i udoskonalania rozwiązań dla flot elektrycznych. Wybrani na poziomie centrali klienci z całej Europy testują eVito w codziennej eksploatacji. Od lutego taki test trwa w Poczcie Polskiej, a obecnie, również w ramach współpracy Mercedes-Benz Polska oraz Athlon Car Lease Polska, rozpocznie się w firmie LS Airport Services.

Przedsiębiorstwo LS Airport Services jest największym pracodawcą branży lotniczej w Polsce. Zajmuje się szeroko pojętą obsługą naziemną lotnisk. Firma oferuje załadunek i rozładunek bagażu, koordynację obsługi rejsów, obsługę samolotów na płycie postojowej, odladzanie samolotów, obsługę pasażerów i frachtu. Świadczy również usługi cargo oraz zarządza kompleksem LS Cargo Park, na terenie którego znajduje się największy w Polsce Terminal Cargo. Elektryczne eVito będą w ramach testu realizować wszystkie te zadania.

Kluczyki do trzech eVito odebrali z rąk René Achingera, dyrektora Mercedes-Benz Vans Polska oraz Michała Raczyńskiego, dyrektora sprzedaży Athlon Car Lease Polska przedstawiciele LS Airport Services - Marcin Opaliński, prezes zarządu LS Airport Services, Anna Rosek, członek zarządu LS Airport Services ds. Operacyjnych oraz Marcin Warsicki, dyrektor biura Handlingu LS Airport Services Oddział Warszawa.

– Bardzo się cieszymy, że LS Airport Services zdecydowało się przyjąć nasze zaproszenie do udziału w tym projekcie – powiedział René Achinger, przekazując samochody. – Strategia eDrive@VANs w ramach której go realizujemy, zakłada szybki rozwój pełnej gamy pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz Vans. Bez takich testów, przeprowadzanych przez klientów w warunkach normalnej, codziennej eksploatacji, nasza wiedza nie byłaby kompletna, a to znacznie spowolniłoby osiągnięcie celu, jakim jest maksymalnie funkcjonalna i opłacalna komercyjnie elektryczna flota. Jestem przekonany, że dla firmy o takim profilu działalności jak LS Airport Services flota elektryczna jest optymalnym rozwiązaniem, a eVito pojazdem, który spełni wszystkie oczekiwania. Specyfika pracy pojazdów do obsługi naziemnej na lotnisku oznacza ciągły ruch na krótkich dystansach, w obrębie jednej lokalizacji i z niewielką średnią prędkością. To sprawia, że jest to idealne środowisko pracy dla napędu elektrycznego. Dodatkowo eVito jest pojazdem cichym i bezemisyjnym, dzięki czemu nie generuje dodatkowego obciążenia w otoczeniu tak trudnym pod tym względem jak lotnisko.

- Jako LS Airport Services jesteśmy największym pracodawcą polskiej branży lotniczej i agentem handlingowym (obsługi naziemnej samolotów) w Polsce. Posiadamy 1500 różnorodnych jednostek sprzętowych, które potencjalnie w całości moglibyśmy wymienić na pojazdy elektryczne. – powiedział Marcin Opaliński, odbierając kluczyki do eVito - Decydujemy się na testy, ponieważ mamy świadomość, że pojazdy elektryczne to przyszłość, w której powoli zaczynamy już żyć - jest ich dookoła nas coraz więcej. Ten rodzaj pojazdów ze względu na odpowiednie zasięgi idealnie wpisuje się w specyfikę naszej działalności, są ekologiczne i bezemisyjne, co pozwoli nam realnie przyłożyć się do realizacji projektów typu Green Airport.

Wraz z trzema pojazdami przekazana została również ścienna ładowarka WallBox Mercedes-Benz. Kierowcy firmy LS Airport Services zostaną też przeszkoleni przez profesjonalnych trenerów w zakresie jazdy samochodami elektrycznymi, na koszt Mercedes-Benz Polska.

Elektryczny Vito wyposażony w akumulator o pojemności 41,4 kWh posiada zasięg około 150 km, a przy pełnym obciążeniu i w trudnych warunkach pogodowych 100 km. Akumulator można w pełni naładować w ciągu około 6 godzin, a moc 84 kW i moment obrotowy do 300 Nm zapewnia dynamiczną jazdę. Maksymalna prędkość to 120 km/h.

Pojazdy eVito przekazane do użytkowania w LS Airport Services mają całkowitą długość wynoszącą 5140 mm, maksymalną ładowność użytkową 1073 kg i maksymalną objętość 6,6 m3. Instalacja akumulatora pod pojazdem umożliwia nieograniczone użytkowanie całej przestrzeni ładunkowej. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi 3200 kg.

eVito jest pierwszym zelektryfikowanym modelem z gamy samochodów dostawczych Mercedesa. W ramach planów marki, napędy elektryczne mają posiadać wszystkie pojazdy dostawcze z gwiazdą. Obecnie dostępny jest już eVito, w tym roku dołączy do niego eSprinter, a w dalszej kolejności eCitan./oprac. ns/

źródło: Mercedes


Tagi:
Mercedes, Mercedes eVito, elektryczny Vito, eSprinter, eCitan

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
kalendarz 15/04 2024

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
Nie żyje Paolo Pininfarina
kalendarz 14/04 2024

Nie żyje Paolo Pininfarina

Wiadomości / News

2024.04.14

Paolo był synem Sergio Pininfariny i wnukiem Battisty „Pinina” Fariny.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.