Elektryczna przyszłość Skody
Dr Guido Haak, Szef Działu Produktu Skody o samochodach z napędem elektrycznym.
Samochody elektryczne będą miały coraz większy wpływ na rynek motoryzacyjny. W jaki sposób go zmieniają i jakie nowości czekają na konsumentów? Świat zelektryfikowanych aut przybliża Dr Guido Haak.
Czy e-mobilność wpłynie na samochody przyszłości? Czy w związku z jej rozwojem konsumenci mogą liczyć na wachlarz nowych rozwiązań technologicznych?
Dr Guido Haak: Elektryczne układy napędowe stwarzają nam nowe możliwości jeżeli chodzi o design samochodu czy jego proporcje. Dzięki innowacyjnej platformie MEB, nasi projektanci są dziś w stanie stworzyć bardziej przestronne i jeszcze bardziej komfortowe wnętrze dla pasażerów. Możemy pozwolić sobie na większą elastyczność pod względem ułożenia części silnika, czego wynikiem jest chociażby zaprezentowanie przedniego bagażnika.
Nie ukrywamy jednak, że klienci są przyzwyczajeni do tradycyjnego wyglądu samochodu, dlatego wszystkie przemiany muszą zachodzić stopniowo.
Jak nasze codzienne życie zmieni się dzięki samochodom elektrycznym? Czego kierowcy będą musieli się nauczyć?
Jeszcze przez pewien czas kierowanie pojazdami elektrycznymi będzie wymagało umiejętnego planowania podróży i najdogodniejszych tras, co nie jest aż tak konieczne w przypadku tradycyjnych samochodów.
Bardzo przydatne będą funkcje z zakresu connectivity, które oferując wsparcie online, będą doprowadzać nas do najbliższej stacji ładowania, dostarczać niezbędne dane do systemu infotainment samochodu, czy nawet planować za kierowcę harmonogram ładowania pojazdu.
Zakładając, że z czasem sieć stacji ładowania rozbuduje się, a wymagany czas ładowania auta ulegnie skróceniu, elastyczność korzystania z aut elektrycznych znacznie wzrośnie. Obecnie większość kierowców korzysta z samochodów żeby dotrzeć do pracy, co najczęściej nie oznacza dalekiej podróży. Elektryczne pojazdy będą dopasowane do właśnie takich potrzeb.
Jakie są główne korzyści czekające na kierowców pojazdów elektrycznych?
Główne korzyści to redukcja kosztów eksploatacyjnych oraz łatwiejsze utrzymanie i serwisowanie samochodu. Dodatkowo, prowadzenie takiego pojazdu jest prostsze i bardziej dynamiczne niż w przypadku tradycyjnego auta.
Ostatnie informacje, które podawane są przez niektóre miasta i samorządy terytorialne wskazują, że korzystanie z elektrycznych pojazdów będzie jedynym sposobem na odwiedzenie niektórych zakątków Europy.
Czego oczekują kierowcy pojazdów elektrycznych oraz co budzi ich wątpliwości?
Od dłuższego czasu wiedzieliśmy, że potencjalny kupujący najbardziej obawia się zasięgu pojazdu. Nasz pierwszy zelektryfikowany pojazd, Citigo, będzie mógł pochwalić się średnim zasięgiem do 300 km a kolejne generacje nawet do 500 km. To więcej niż dzienne zapotrzebowanie na dojazd do miejsca pracy i z powrotem.
Jakie czynniki zadecydują o wyborze samochodów elektrycznych oferowanych przez Skodę? Czy tylko zasięg? Jaką rolę będzie pełnił design, wnętrze oraz cena?
Elektryczne pojazdy będą oferować szereg nowych możliwości, o których wspomniałem już wcześniej. Naszym zadaniem jest przekonanie kierowców o zaletach takich samochodów. Na Skodę jednak jak zawsze można liczyć. W naszej ofercie pojawią się pojazdy w bardzo konkurencyjnych cenach, zapewniające dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji.
Co będzie wyróżniało elektryczne samochody Skody na tle konkurencji?
Przede wszystkim zmianie nie ulegną podstawowe wartości Skody. Ludzkie podejście, zapewnienie codziennego komfortu, czy emocji i element zaskoczenia. Podczas naszych spotkań z Działem Designu miałem okazję przyjrzeć się nadchodzącym modelom i mogę zapewnić, że będą miały bardzo unikatowy i wyróżniający wygląd.
Zobacz podobne artykuły:
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Audi Q6 e-tron i sztuka
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.05
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
Wiadomości / Wydarzenia
2024.03.21
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16