Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Elektromobilność podzieliła Europę
kalendarz 10/05 2021

Elektromobilność podzieliła Europę

Gorące tematy

Europa dwóch prędkości to już nie tylko zwykłe słowa. One stały się faktem, a widać je w danych ACEA za I kwartał 2021.

Oprócz odwrotu diesla, dane ACEA za I kwartał 2021 ukazały jeszcze jedną ważną kwestię w Europie. Są nią ogromne różnice w rozwoju elektromobilności w poszczególnych krajach.

Na szczycie rankingu elektromobilności dziś w Europie stoją Niemcy, gdzie w I kwartale br. zarejestrowano 64 809 osobowych aut elektrycznych, drugie miejsce z wynikiem o połowę mniejszym zajmuje Wielka Brytania – 31 779, a trzecie miejsce przypadło Francji z wynikiem 30 491 rejestracji osobowych aut elektrycznych w I kwartale br.

Tak obecnie wygląda czołówka państw przodujących w rozwoju elektromobilności w Europie. I nawet tutaj już widać 50 proc. różnicę pomiędzy Niemcami, a resztą podium w ilości zarejestrowanych aut elektrycznych.

Jeżeli z podium usuniemy Wielką Brytanię, która nie jest już częścią Unii Europejskiej, to Francja przesunie się na drugie miejsce, a na trzecim miejscu pojawią się Włochy z liczbą rejestracji na poziomie 13 266 sztuk.

Na dalszych miejscach, różnice te zamieniają się dosłownie w przepaść. W krajach takich jak Hiszpania - 3449 rejestracji, Portugalia - 1579 rejestracji, czy nawet Austria - 6622 rejestracje - dane te są zdecydowanie mniejsze.

Przy tak dużych różnicach oczywiste jest, że Niemcy i pozostałe kraje z czołówki szybciej będą w stanie osiągnąć neutralność klimatyczną niż kraje, w których liczba rejestracji nie przekroczyła w I kwartale 2021 r. 1000 sztuk. A do tych krajów oprócz Polski (940 rejestracji) należy jeszcze:

- Bułgaria - 111 rejestracji,
- Chorwacja - 132 rejestracje,
- Czechy - 572 rejestracje,
- Cypr - 26 rejestracji,
- Estonia - 95 rejestracji,
- Grecja - 419 rejestracji,
- Węgry - 560 rejestracji,
- Litwa - 65 rejestracji,
- Łotwa - 65 rejestracji,
- Rumunia - 415 rejestracji,
- Słowacja - 157 rejestracji,
- Słowenia - 342 rejestracje.

Oznacza to, że prawie połowa krajów należących do Unii Europejskiej ma średnią rejestracji na poziomie 300 sztuk osobowych aut elektrycznych na kwartał. Podczas, gdy czołówka krajów UE ma średnią kwartału na poziomie 36 188 rejestracji.

„Dlatego Niemcy i Francja nie powinny wyznaczać elektromobilnych celów dla Unii Europejskiej. Wytyczane przez te kraje cele są bowiem oderwane od rzeczywistości” - mówi Marek Trofimiuk, członek zarządu, serwisu autobaza.pl

Patrząc na aktualny stan rozwoju elektromobilności w Polsce, jeżeli nic nie przyspieszy, to z obecnym tempem rejestracji nowych aut elektrycznych na poziomie ok. 3760 sztuk/rocznie, ten wyśniony przez premiera Morawieckiego milion nowych aut elektrycznych osiągniemy za … 266 lat, natomiast UE planuje neutralność klimatyczną już w 2050 r.

źródło: Autoiso/PAP


Tagi:
elektromobilność, samochody elektryczne

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
kalendarz 08/04 2024

W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.08

Przez to wzrosły także średnie ceny.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.