Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dwie Toyoty na podium w Szanghaju
kalendarz 16/11 2019

Dwie Toyoty na podium w Szanghaju

Moto sport

Passa siedmiu zwycięstw z rzędu zespołu Toyota Gazoo Racing dobiegła końca, ale dwa prototypy TS050 Hybrid ukończyły czterogodzinny wyścig w Szanghaju na podium.

Po trzech rundach mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC) samochody Toyoty prowadzą w klasyfikacji generalnej.

Zgodnie z przewidywaniami rywalizacja w Szanghaju była dla hybrydowych Toyot sporym wyzwaniem. W związku z obowiązującymi od tego sezonu przepisami, których celem jest wyrównywanie szans, japońskie wyścigówki spowolniono o 2,74 sekundy na okrążeniu. Efekty były widoczne od pierwszych sesji treningowych. W kwalifikacjach najszybsi okazali się reprezentanci zespołu Rebelion Racing, dwa kolejne miejsca zajęły auta Ginetty, a Toyoty ruszały do wyścigu z czwartej i piątej pozycji.

Dobry start, a następnie perfekcyjnie przeprowadzane zjazdy do alei serwisowej na tankowanie oraz zamiany opon i kierowców pozwoliły Toyocie zminimalizować straty i piąć się w górę tabeli wyników. Dogonić startujących z pierwszego pola kierowców Rebelliona się nie udało, ale auto numer osiem, za kierownicą którego zasiadali Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley, przekroczyło linię mety na drugiej pozycji i dzięki temu przewodzi w klasyfikacji generalnej FIA WEC. Toyota z numerem siódmym, którą prowadzili Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, zajęła trzecią lokatę.

„Gratulacje dla zespołu Rebellion. Przed nami ciężka praca, ale jestem dumny z tego, jak nasi kierowcy walczyli o jak największą liczbę punktów” – powiedział Hisatake Murata, szef zespołu.

„Dwa auta na podium to dobry wynik dla zespołu. Na nic więcej nie mogliśmy tu liczyć” – stwierdził Kobayashi. – „Daliśmy z siebie wszystko. Mieliśmy kilka ciekawych pojedynków z autami z LMP1, a nawet z LMP2, bo wyprzedzanie okazało się wyzwaniem. Zrobiliśmy, co w naszej mocy, by naciskać na zespół Rebellion, ale oni pojechali bezbłędnie i zasłużenie wygrali” – dodał Hartley.

FIA WEC z Szanghaju przenosi się do Bahrajnu na jedyną w tym sezonie rundę na Bliskim Wschodzie. 14 grudnia zawodnicy zmierzą się na dystansie ośmiu godzin.

Wyniki wyścigu 4 Hours of Shanghai:

1. #1 Rebellion (Senna/Menezes/Nato) 125 okrążeń
2.  #8 Toyota Gazoo Racing +1min 6.984s
3. #7 Toyota Gazoo Racing +1 okrążenie
4.  #5 Ginetta (King/Hanley/Orudzhev) +1 okrążenie
5.  #6 Ginetta (Robertson/Simpson/Smith) +2 okrążenia
6.  #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +4 okrążenia


Tagi:
4 Hours of Shanghai, mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC, Toyota Gazoo Racing, Toyota TS050 Hybrid, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley, Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.