Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
DS 3 E-Tense Opera 156 KM – Francuski oryginał
kalendarz 21/09 2023

DS 3 E-Tense Opera 156 KM – Francuski oryginał

Testy / Testy / Citroen

DS 3 E-Tense to nietuzinkowe auto, które przykuwa wzrok. Jakie ma inne ukryte walory?
Auto oparte zostało na benzynowej odmianie DS3 Crossback. DS 3 E-Tense mierzy 4118 mm długości, 1791 mm szerokości, 1534 mm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 2558 mm. Te parametry pozwalają wierzyć, że kabina oferuje sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów.

W porównaniu do odmiany benzynowej, wygląd zewnętrzny nie zmienił się znacząco. DS 3 E-Tense otrzymał jedynie nowy lakier nadwozia, dedykowane auluminiowe felgi, czy nieco inny tylny zderzak. DS posiada bardzo atrakcyjną linię nadwozia. Bez dwóch zdań to elegancki crossover. Przód auta prezentuje się bardzo okazale dzięki masywnemu grillowi, któy nadaje autu elegancji. W oczy rzucają się również 18” koła oraz dynamiczne przetłoczenia nadwozia. Całość sprawia bardzo dynamiczne wrażenie. Ma być również ze smaczkiem. I jest, bo takim sypatycznym akcentem są chociażby chowane zewnętrzne klamki.

Komfort i luksus
To dwie najważniejsze cechy wnętrza DS 3. Choć już na zewnątrz widać, że jest to pojazd klasy premium, to wnętrze każdemu przypadnie do gustu.  Od razu rzuca się w oczy bardzo dobra jakość wykonania czy zastosowanych materiałów. Deska rozdzielcza obszyta została skórą, podobnie jak niezwykle przyjemne skórzane fotele oraz tylna kanapa. Otwierając drzwi widzimy elegancki kokpit oraz charakterystyczny dla gamy DS design. Występują w nim geometryczne wzory w kształcie rombu.

Zasiadając za kierownicą docenimy miękkie fotele, które zdecydowanie zachęcają do długich podróży. Siedzi się na nim bardzo wygodnie. Posiada ustawienia elektryczne oraz...funkcje masażu(!). Fotel pasażera wymaga obsługi manualnej. W kabinie postawiono na obsługę bezdotykową. W ten sposób obsługiwana jest nawet klimatyzacja. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, wszystko jest w zasięgu ręki.

Widać, że ktoś projektując wnętrze DS 3 miał pewien zamysł. Nie ma tutaj przypadku. Szkoda, że wrażenia luksusu psują nieco twarde plastiki w dolnej części kabiny. Także na tylnej kanapie jest wygodnie. Miejsca na nogi nie brakuje. Minusem jest brak na tylnej kanapie podłokietnika. Kierowca ma do swojej dyspozycji system multimedialny, który został zaprojektowany w ten sposób, aby był idealnie wkomponowany w wygląd wnętrza. Dlatego jego elementy graficzne i kolory tworzą z wnętrzem całość. System ten działa szybko i bez zarzutu. Podobnie, jak nawigacja. Kamera pokładowa jest wysokiej rozdzielczości i doskonale sprawdza się nawet w nocy. Umożliwia szerokie kąty widzenia. DS 3 potrafi zaskakiwać. Przykładem może być system audio. Gra rewelacyjnie.  Współpraca z bluetooth jest bezproblemowa. Android jak i Iphone funkcjonują również bez zastrzeżeń. 

Pod kątem przestrzeni bagażowej DS 3 jest wystarczający. Jego bagażnik wynosi 350 litrów. Szkoda, że przycisk otwierania bagażnika zlokalizowano niżej od samej klapy. Jest to niepraktyczne rozwiązanie. 

Zajrzyjmy pod maskę
Znajduje się tam 156-konny silnik elektryczny. Napędza on DS 3 na przednią oś, zaś sprint do 100 km/h zajmuje francuskiemu autu 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Napęd ten stosowany jest również w elektrycznym Jeepie Avengerze, Oplu Corsie, Peugeocie e-208, Peugeocie e-308 czy elektrycznej Astrze. Akumulator ma 55 kWh pojemności. To starczy, aby w miejście osiągnąć zasięg 350 kilometrów. Zużycie energii wynosi zaledwie 12 kWh/100 kilometrów.  

Autem, jak przystało na ,,elektryka” jeżdzi się bardzo cicho. Niezależnie od prędkości. Producent oferuję pokładową ładowarkę DC o mocy 100 kW. Umożliwia ona naładowane auta do 80 % w czasie 30 minut. Oczywiście ładowanie z domu będzie znacznie wolniejsze. 

Jazda DS E-Tense należy do przyjemności. Zawieszenie, jak w przypadku aut francuskich jest komfortowe, ale umożliwia dynamiczną jazdę i szybsze pokonywanie zakrętów. Pomaga nam w tym nisko położony środek ciężkości. Wspomniane już zawieszenie zasługuje na wyjątkowe pochwały. Auto miękko i sprężyście pokonuje nierówności, bez problemu radzi sobie z dziurami na jezdni. Praca zawieszenia jest bardzo cicha. Kierowcy podczas jazdy z pewnością przyda się aktywny tempomat z funkcją utrzymania na pasie ruchu i zatrzymywaniem się. Działa on w pełnym zakresie prędkości. 

Jakie jest DS 3 E-Tense? To oryginalne auto, które sprawdzi się w mieście. Oprócz atrakcyjnej sylwetki oferuje wysoki komfort jazdy. Ceny na DS 3 startują od 129 000 zł. Jednak wersja elektryczna E-Tenseto wydatek od 189 600 zł. Testowana wersja wyposażeniowa jest najwyższą (Opera) z wykończeniem OPERA. Dlatego znacznie przekroczy tę kwotę, która wyniesie 225 600 zł.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta: 
- nietuzinkowa sylwetka
- jakość wykonania
- przestronna kabina
- bogate wyposażenie
- komfort podrożowania
- niewielkie zużycie prądu

Wady auta:
- zbyt nisko umiejscowiony przycisk otwierania bagażnika 
- zachowawcze podawanie konieczności ładowania przez system nawigacji,

Podstawowe parametry techniczne DS 3 E-Tense Opera 156 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4118/1791/1534/2558 mm 
Silnik: elektryczny 
Moc maksymalna: 156 KM
Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia: 1-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s 
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Zużycie energii, średnie (WLTP): 12 kWh/100 km
Bagażnik: 350/1050 l
Cena: od 189 600 zł
Cena wersji testowej: od 225 600 zł 


Tagi:
DS 3 E-Tense Opera 156 KM, DS 3 E-Tense Opera, DS 3 E-Tense, DS 3, test DS 3 E-Tense Opera 156 KM, test DS 3 E-Tense Opera, test DS 3 E-Tense, test DS 3

Zobacz podobne artykuły:

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy

2025.03.14

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja...
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
kalendarz 13/03 2025

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz

Testy / Testy

2025.03.13

Honda wprowadzając na rynek SUV-ów nową odmianę modelu CR-V pokazało, że ma doświadczenie w tworzeniu aut tego typu. Nowy model, podobnie jak poprzednik otrzymał jednostkę hybrydową.
Najnowsze artykuły:
 BMW M2 Racing – Mniejsza moc, ale…

BMW M2 Racing – Mniejsza moc, ale…

Prezentacje / Nowości

2025.04.26

BMW M Motorsport od sezonu 2026 będzie oferowało prywatnym zespołom nowy model podstawowy do wyścigów – BMW M2 Racing.
Premiera Opla na XS Carnight Wörthersee

Premiera Opla na XS Carnight Wörthersee

Moto fanatyk

2025.04.26

Święto tuningu z sześcioma wydarzeniami w programie.
Elektryczny Jeep Avenger na służbie

Elektryczny Jeep Avenger na służbie

Wiadomości / News

2025.04.25

Pierwszy elektryczny Jeep dołączył do floty Karabinierów w Rzymie.