Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Druga generacja VW Phaetona w 2018 r.
kalendarz 01/02 2015

Druga generacja VW Phaetona w 2018 r.

Wiadomości / News

Eksperci z branży motoryzacyjnej są zaskoczeni uporem VW dalszym utrzymywaniem „przy życiu” Phaetona.

Dotychczas niemiecki koncern wydał już ponad 1 mld dolarów w rozwój Phaetona mimo, że model ten nigdy nie osiągnął rocznego poziomu sprzedaży 20 000 samochodów. Według analityków Max Warburton Bernstein, flagowy model VW jest jednym z trzech "współczesnych nierentownych europejskich aut." VW stracił na każdym egzemplarzu sprzedawanym w okresie od 2002 do 2012 roku 28 000 euro. Dlatego tym bardziej trudno zrozumieć, dlaczego firma nadal chce produkować Phaetona. Jak wynika ze wstępnych informacji, kolejna generacja pojawi się w 2017 lub w 2018 r.

Jest to jednocześnie sprzeczne z celem VW wprowadzenia rocznych oszczędności w wysokości 5 mld euro, w ramach programu "wydajności", który został zapoczątkowany przez szefa koncernu, Martina Winterkorna jako "bolesne działania", aby producent mógł wrócić do poziomu wcześniejszych zysków. Marże spadły z powodu coraz większej liczby modeli i części.

Dla wielu znawców, działanie koncernu z Wolfsburga nie ma sensu, ażeby nadal utrzymywać i rozwijać projekt Phaetona, który ma być rywalem Mercedesa Klasy S i jednocześnie może zapoczątkować w tym segmencie pojazdy z napędem alternatywnym. Model z logo VW mógłby – przynajmniej teoretycznie – mógłby odebrać klientów Audi.

Podczas tegorocznej wystawy w Detroit, szef Volkswagen Group of America, Michael Horn zapytany przez Reutersa odnośnie potencjału nowego Phaetona w Stanach Zjednoczonych, odpowiedział: "To niebezpieczne pytanie”. Jak podała firma badawcza IHS Automotive, VW ma sprzedawać średnio rocznie 11 900 sztuk Phaetona II w latach 2017-2020.

Stefan Bratzel, szef Centrum Zarządzania Automotive, określa nowego Phaetona: "nie ma to sensu strategicznego a jako cel biznesowy jest równie wątpliwy ".

Zobacz podobne artykuły:

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
kalendarz 03/05 2024

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.