Drogowo-szynowy Unimog
Podczas największych na świecie targów branży kolejowej - Innotrans w Berlinie - do klienta trafił pierwszy drogowo-szynowy Unimog nowej generacji.
Odbiorcą pojazdu jest firma Sasol z Brunsbüttel, która zatrudnia około 600 osób, a do realizacji większości zamówień wykorzystuje transport kolejowy. Unimog U 423 będzie odpowiadał za przetaczanie wagonów cystern i dołączy do egzemplarza U 400, którego Sasol używa już od 10 lat. Sasol jest producentem alkoholi tłuszczowych i ich pochodnych oraz chemikaliów specjalnych, takich jak wysokiej czystości tlenki glinu.
W porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowy model ma oszczędniejszy, bardziej przyjazny środowisku silnik zgodny z Euro VI, wyróżnia się lepszą trakcją oraz bardziej ergonomiczną kabiną. W silnikach wysokoprężnych pojazdów użytkowych zgodnych z Euro VI emisję cząstek stałych i tlenków azotu ograniczono względem jednostek Euro V nawet o 90 proc., a w porównaniu z rokiem 1990 emisja ta spadła o 88-98 proc. Równocześnie, rosnąca wydajność silników pozwala na znaczne zmniejszenie wydatków na paliwo i w dalszym stopniu zwiększa równowagę środowiskową.
Co istotne, cena Unimoga do przeprowadzania manewrów przetaczania jest znacznie niższa od ceny lokomotywy manewrowej, przystępne są także koszty jego eksploatacji. Unimog U 423 dysponuje jednostką o mocy 170 kW (231 KM). Nowa generacja modelu z silnikami Euro VI zadebiutowała na rynku w ubiegłym roku.
Unimog U 423 przekazany odbiorcy dysponuje nowym systemem prowadzenia szybowego współpracującym z magistralą CAN, opracowanym przez producenta zabudowy firmę Zagro. Czuwa on nad pewnym prowadzeniem szynowym i spełnia najnowsze przepisy bezpieczeństwa. Jednostka sterująca komunikuje się z magistralą CAN pojazdu. Wagonowy układ hamulcowy pojazdu kolejowego zasilany jest od przystawki odbioru mocy napędzanej przez silnik Unimoga. Wydajność 1750 l/min oraz 425-litrowy zbiornik powietrza gwarantują szybkie wypełnienie zbiorników hamulców przetaczanych składów.
Model U 423 o rozstawie osi 3000 mm legitymuje się dopuszczalną masą całkowitą o wartości 13 ton i może przetaczać składy o masie do 1000 ton. Jego uciąg w połączeniu ze stosunkowo niewielką masą własną, udało się osiągnąć dzięki korzystnemu współczynnikowi tarcia guma-stal. Kompaktowe wymiary osi sprawiają, że drogowo-szynowy Unimog nie potrzebuje osobnego napędu kolejowego. Montowane fabrycznie sprzęgło hydrokinetyczne zwiększa siłę napędową jednostki napędowej i umożliwia płynne holowanie bez zużywania sprzęgła.
Przygotowany na potrzeby odbiorcy Unimog może być szybko przełączany z wersj idrogowej na torową, co usprawnia manewry zestawiania pociągów. Jednocześnie spełnia wymogi stawiane nowoczesnym ciężarówkom w zakresie komfortu. Nowy model dysponuje zoptymalizowaną kabiną z panoramiczną szybą, zapewniającą odpowiednie pole widzenia, a także innymi rozwiązaniami zapewniającymi wygodę użytkowania na co dzień - m.in. wielofunkcyjną dwupłaszczyznowo regulowaną kierownicą oraz wydajnym ogrzewaniem i klimatyzacją.
źródło: Daimler
Zobacz podobne artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Jak zabezpieczyć się przed klonem?
Używane
2024.05.03
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03