Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dlaczego środki do dezynfekcji rąk i kremy do opalania mogą być szkodliwe dla Twojego samochodu?
kalendarz 24/06 2019

Dlaczego środki do dezynfekcji rąk i kremy do opalania mogą być szkodliwe dla Twojego samochodu?

Eksploatacja / Ford

Działanie chemikaliów w środkach do dezynfekcji rąk, odstraszających owady i filtrach przeciwsłonecznych o wysokim współczynniku ochrony może powodować przedwczesne zużycie powierzchni, których dotykamy w aucie.

Substancje chemiczne, występujące w niektórych takich produktach mogą reagować na powierzchniach, powodując ich przedwczesne zużycie, jeżeli nie są chronione specjalnymi wykończeniami.

To wyzwanie, z którym na co dzień mają do czynienia inżynierowie Forda, testujący nowe produkty na materiałach stosowanych w pojazdach. Pracują oni nad rozwojem odpornych powłok, które zapewnią tworzywom dobry wygląd przez wiele lat.

Od środków do dezynfekcji rąk, przez kremy do opalania, po środki odstraszające owady – konsumenckie trendy nieustannie się zmieniają, a na rynku wciąż pojawiają się kolejne, nowe produkty – mówi Mark Montgomery, starszy inżynier materiałowy w Centrum Technologii Materiałów Ford Europe w Dunton w Wielkiej Brytanii. – Nawet najbardziej na pozór nieszkodliwy produkt, może być przyczyną problemów, jeśli ma kontakt z powierzchnią setki, a nawet tysiące razy do roku.

Szacuje się, że europejski rynek środków do dezynfekcji rąk, w tym żelów, pianek i chusteczek, z których większość zawiera etanol, wzrośnie o 60 proc., z 371,92 mln dolarów w 2018 r, do 593,62 mln dolarów do roku 2024. Kremy przeciwsłoneczne z wysokim filtrem zawierają większe ilości tlenku tytanu, który może reagować z tworzywami sztucznymi i naturalnymi olejami, znajdującymi się w skórze, zwłaszcza gdy jest gorąco. Dietylotoluamid, znany jako DEET, jest najczęściej stosowanym, aktywnym składnikiem środków odstraszających owady.

Zespoły Forda w Dunton i Kolonii, przeprowadzają testy w temperaturach sięgających w niektórych przypadkach 74°C, jakie może osiągnąć wnętrze samochodu, zaparkowanego w upalny dzień przy plaży. W innych testach symulują długotrwałą ekspozycję na słońcu, z próbkami bombardowanymi światłem ultrafioletowym, równym najjaśniejszemu miejscu na Ziemi, nawet przez 1 152 godziny (48 dni).

Sprawdzają również wytrzymałość tworzyw sztucznych w niskich temperaturach, sięgających -30°C, w których stają się najbardziej kruche, wielokrotnie odbijając na nich gumową piłkę  – dziesięciokrotnie cięższą od piłki futbolowej – aby upewnić się, że plastik nie pęka.

Na podstawie wyników badań, skład chemiczny powłok ochronnych można zmieniać tak, by wnętrza były chronione. Pomaga to w utrzymaniu dobrego wyglądu wnętrz przez cały okres użytkowania pojazdów oraz ich właścicielom, gdy nadejdzie czas by sprzedać samochód. Testami objęte są również akcesoria do przechowywania, sprzedawane przez Dział Obsługi Klienta Forda, takie jak wykładziny bagażnika i plastikowe osłony wnętrza.

Czasami to co robimy wymaga trochę pracy detektywistycznej – mówi Richard Kyle, inżynier ds. materiałów, pracujący w Dunton. – W Turcji zdarzały się przypadki szczególnie wysokiego zużycia i udało nam się wyśledzić, że przyczyniającym się do tego czynnikiem był etanol, składnik popularnego środka do dezynfekcji rąk, który zawierał aż 80 proc. tego związku – znacznie więcej, niż jakikolwiek inny. Gdy już wiedzieliśmy, co było przyczyną, mogliśmy coś z tym zrobić./oprac.ns/

źródło: Ford


Tagi:
środki do dezynfekcji rąk i kremy do opalania mogą być szkodliwe dla wnętrza samochodu, działanie chemikaliów w środkach do dezynfekcji rąk a wpływ na wnętrza aut, przyczyny przedwczesnego zużycia powierzchni plastikowych w samochodzie

Zobacz podobne artykuły:

Ford rozpoczął produkcję modelu Puma
kalendarz 10/10 2019

Ford rozpoczął produkcję modelu Puma

Wiadomości / News

2019.10.10

Puma jest pierwszym z 8 pojazdów wyposażonych w zelektryfikowane napędy, zapowiadanych przez Forda w tym roku na rynku europejskim.
Piszczenie klocków hamulcowych – z czego wynika i jak sobie z nim poradzić?
kalendarz 08/10 2019

Piszczenie klocków hamulcowych – z czego wynika i jak sobie z nim poradzić?

Warsztat / Porady

2019.10.08

Piszczenie hamulców to zjawisko często spotykane nie tylko w przypadku zużytych elementów układu hamulcowego, ale czasem także nowych.
Ukryte koszty – opony budżetowe czy używane?
kalendarz 15/09 2019

Ukryte koszty – opony budżetowe czy używane?

Warsztat / Porady

2019.09.15

Opony używane kuszą cenami – czy warto się na nie nabrać?

Katalog firm

RE-NOWATOR profesjonalne oczyszczanie powierzchni

opolskie
ul. Szum 36
46-250 Wołczyn woj. Opolskie
Tel.: 723 869 666
https://re-nowator.pl/
Najnowsze artykuły:
Kajetan Kajetanowicz wystartuje w Rajdzie Hiszpanii

Kajetan Kajetanowicz wystartuje w Rajdzie Hiszpanii

Wiadomości / Moto sport

2019.10.17

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak kilkanaście dni temu wrócili z Rajdu Walii, a już czeka ich kolejne wyzwanie.
Nowa Skoda Octavia na szkicach

Nowa Skoda Octavia na szkicach

Wiadomości / News

2019.10.17

Skoda ujawnia pierwsze szkice nowej generacji Octavii.
Andrzej i Maciej Lubiak w Rajdzie Żubrów

Andrzej i Maciej Lubiak w Rajdzie Żubrów

Wiadomości / Moto sport

2019.10.17

W ubiegłym roku ojciec i syn, Andrzej i Maciej Lubiak po raz pierwszy wystartowali wspólnie w Rajdzie Żubrów.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.