
Czy marka Alpine może być jak „Mini Ferrari”?
Nowy szef Renault Luca de Meo uważa, że Alpine powinna mieć w swojej ofercie supersamochód.
Przypomnijmy, że marka Alpine została reaktywowana przez Renault kilka lat temu, po dwóch dekadach nieobecności. De Meo chce jednak zbudować markę samochodów sportowych, która obecnie oferuje tylko model A110, a jednym z jego pierwszych posunięć w kwestii marki jest przemianowanie zespołu Renault F1 na Alpine F1 od przyszłego sezonu.
W ubiegłym tygodniu prezes Renault powiedział w rozmowie z dziennikarzami, że jeśli połączy najnowsze prace inżynieryjne programu wyścigów samochodowych Renault z „quasi-rzemieślniczą” pracą Alpine, „można otrzymać mini Ferrari”, donosi Autonews Europe.
Obecnie we Francji za Alpine A110S trzeba zapłacić ok. 80 000 dol., podczas gdy najtańsze nowe Ferrari kosztuje ponad 200 000 dol., co tylko pokazuje różnicę w postrzeganiu obu marek.
Globalna sprzedaż A110 od chwili wprowadzenia na rynek w 2017 r. nie jest zachwycająca. W ubiegłym roku nabywców znalazło 4835 sztuk. De Meo podał w ubiegłym tygodniu więcej wskazówek na temat przyszłości Alpine dodając, że doda to „emocji” do elektrycznej oferty Renault. Jednocześnie zwrócił się do zespołu odpowiadającego za Alpine w kwestii rozpoczęcia „programu Porsche 911”. Oznacza to, że może powstać niewielka seria sportowych pojazdów elektrycznych.
„Nie byłoby rozsądne uważać, że Alpine może osiągnąć poziom miliona samochodów” – stwierdził De Meo./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Odcinkowy pomiar prędkości na A1
Wiadomości / News
2021.01.19
Elektryczny e-up! ponownie w ofercie VW
Wiadomości / News
2021.01.18
Uciekał przed kontrolą drogową kradzionym autem i ...
Wiadomości / News
2021.01.17
Nasser Al-Attiyah: „To dla nas fantastyczny rezultat...”
Wiadomości / Moto sport
2021.01.19
Niepokojące wyniki kontroli warszawskich taksówek
Wiadomości / Gorące tematy
2021.01.19
Audi Sport customer racing - plany na rok 2021
Wiadomości / Moto sport
2021.01.18
Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.