Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Czy BMW powinno kupić Jaguara i Land Rovera?
kalendarz 23/09 2019

Czy BMW powinno kupić Jaguara i Land Rovera?

News / BMW / Jaguar / Land Rover

Brexit i spadek sprzedaży w Chinach, mają decydujący wpływ na problemy branży motoryzacyjnej.

Jednak analitycy z Sanford C. Bernstein uważają, że widzą sposób, w jaki mogą sobie pomóc niektóre marki. Ich zdaniem BMW powinno kupić Jaguara Land Rovera od Tata Motors, informuje „Automotive News Europe”.

„BMW jest nadmiernie skapitalizowane i bardzo bogate. Przekroczyło granicę wzrostu w zakresie asortymentu i marki” - powiedział analityk Max Warburton. „JLR jest poważnie zagrożony, zarówno pod względem operacyjnym, jak i finansowym, ale może znacznie obniżyć zarówno stałe, jak i zmienne koszty pod skrzydłem większego partnera.”

Zakup JLR za 9 mld funtów (11,2 mld dolarów) może zwiększyć zarobki BMW o 20 proc., dodał Bernstein. Przyczyniłby się również prawie jedną czwartą do produkcji bawarskiego producenta samochodów . Jednak „Tata musiałaby przełknąć swoją dumę, po sprzedaży”.

Mimo to umowa kupna między BMW a JLR może również okazać się „emocjonalnie złożona”, ponieważ BMW miało już wcześniej mariaż z Land Roverem w latach 90., co było „traumatycznym okresem dla bawarskiej firmy i szefów w Monachium, którzy nadal mają w pamięci to doświadczenie”, dodał Warburton.

BMW pracuje obecnie nad planem oszczędnościowym o wartości 14 mld dolarów, a JLR przechodzi program oszczędności o wartości 2,5 mld funtów (3,1 mld dol.) i redukuje 4500 miejsc pracy.

Dodajmy, że obie firmy niedawno postanowiły podjąć współpracę nad rozwojem elektrycznych napędów nowej generacji.

„Dzięki Jaguar Land Rover znaleźliśmy partnera, którego wymagania dotyczące przyszłej generacji elektrycznych jednostek napędowych znacznie odpowiadają naszym. Razem mamy możliwość efektywniejszego zaspokajania potrzeb klientów, skracając czas opracowywania i szybciej wprowadzając na rynek pojazdy i najnowocześniejsze technologie”- powiedział Klaus Fröhlich, członek zarządu BMW AG./ns/


Tagi:
BMW, Jaguar Land Rover, Brexit

Zobacz podobne artykuły:

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
kalendarz 12/01 2025

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
kalendarz 10/01 2025

Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025

Wiadomości / News

2025.01.10

Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 to zwycięski duet.
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
kalendarz 08/01 2025

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...

Wiadomości / News

2025.01.08

Ranking tworzony jest od 2018 r, a szczegółowe dane dotyczą 155 państw.
Najnowsze artykuły:
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

Warsztat / Technika

2025.01.16

Seryjny elektryczny sedan deklarowany zasięg do 709 km przekroczył o niemal jedną trzecią.
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...