Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Czy Alpine znów zniknie?
kalendarz 24/05 2020

Czy Alpine znów zniknie?

News / Renault

Renault może zamknąć cztery swoje fabryki. Pod znakiem zapytania jest przyszłość Alpine A110 i pięciu innych modeli.

Jak już niedawni informowaliśmy, Renault szuka oszczędności w kwocie 2 mld euro do 2022 r. Ażeby plan się powiódł, firma musi zamknąć kilka fabryk we Francji. Powołując się na lokalne media, magazyn AutoNews twierdzi, że jednym z zagrożonych zakładów jest fabryka w Dieppe – jedna z najmniejszych w Renault, w której jest zatrudnionych około 400 pracowników.

Dieppe jest miejscem, w którym powstawały dotychczasowe modele Renaultsport (oprócz Bolloré BlueCar EV). Jednocześnie od 2017 r. w Dieppe powstają egzemplarze modelu A110 odrodzonej marki Alpine.

Rywal Porsche 718 Cayman niestety nie spotkał się oczekiwanym przyjęciem na rynku. W lutym tego roku w Europie zarejestrowano tylko 61 egzemplarzy A110. Według CarSalesBase w ubiegłym roku nabywców tego modelu znalazło 4376 aut, a w 2018 r. 1950.

Plan restrukturyzacji może również dotyczyć zakładu we Flins pod Paryżem, który działa od 1952 r. W tej fabryce powstaje elektryczny model Zoe oraz Nissan Micra. W ubiegłym roku możliwości zakładu zostały znacznie ograniczone po tym, jak produkcję Clio przeniesiono do Turcji i Słowenii.

Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, Renault może zamknąć dwie kolejne fabryki - zakład Choisy-le-Roy, który zatrudnia około 250 osób oraz Morbihan na zachodzie Francji, w którym pracuje około 400 pracowników.

Oprócz zamykania fabryk, francuski koncern może również zrezygnować łącznie z sześciu modeli, w tym Megane, Koleos, Talisman, Scenic i Espace oraz Alpine A110.

Renault, które jest częściowo firmą państwową, może uzyskać pożyczkę udzieloną przez państwo w wysokości 5 mld euro, która pomoże wyjść firmie z trudnej sytuacji związanej ze stratami spowodowanymi pandemią koronawirusa, informuje Reuters. Nie wiadomo jednak, czy zamknięcie fabryk, wystarczy ażeby Renault uzyskało pomoc od państwa./ns/

Foto: Renault


Tagi:
Renault, Alpine, Alpine A110, Renault Megane, Renault Koleos, Renault Talisman, Renault Scenic, Renault Espace

Zobacz podobne artykuły:

Seat Tarraco  - więcej mocy
kalendarz 27/01 2021

Seat Tarraco - więcej mocy

Wiadomości / News

2021.01.27

SUV będzie dostępny z silnikiem znanym z VW Golfa GTI, czy Skody Octavii RS.
Dakarowa Toyota Hilux na sprzedaż
kalendarz 26/01 2021

Dakarowa Toyota Hilux na sprzedaż

Wiadomości / News

2021.01.26

Start w Rajdzie Dakar najlepiej planować tuż po zakończeniu poprzedniej edycji, czyli czas jest jak najbardziej odpowiedni.
Półmilionowy silnik PureTech z polskiej fabryki PSA
kalendarz 25/01 2021

Półmilionowy silnik PureTech z polskiej fabryki PSA

Wiadomości / News

2021.01.25

Fabryka Grupy PSA w Tychach wyprodukowała już 500 tys. sztuk silnika PureTech.
Najnowsze artykuły:
Samochód dla audiofila

Samochód dla audiofila

Prezentacje / Nowości

2021.01.27

Dobry zestaw audio to podstawa w każdej długiej ale i komfortowej podróży.
Seat Tarraco  - więcej mocy

Seat Tarraco - więcej mocy

Wiadomości / News

2021.01.27

SUV będzie dostępny z silnikiem znanym z VW Golfa GTI, czy Skody Octavii RS.
Koniec z rozrzuconymi po chodniku e-hulajnogami

Koniec z rozrzuconymi po chodniku e-hulajnogami

Wiadomości / Gorące tematy

2021.01.27

Będzie też ograniczenie prędkości dla ich użytkowników.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.