Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Czy Alpine znów zniknie?
kalendarz 24/05 2020

Czy Alpine znów zniknie?

News / Renault

Renault może zamknąć cztery swoje fabryki. Pod znakiem zapytania jest przyszłość Alpine A110 i pięciu innych modeli.

Jak już niedawni informowaliśmy, Renault szuka oszczędności w kwocie 2 mld euro do 2022 r. Ażeby plan się powiódł, firma musi zamknąć kilka fabryk we Francji. Powołując się na lokalne media, magazyn AutoNews twierdzi, że jednym z zagrożonych zakładów jest fabryka w Dieppe – jedna z najmniejszych w Renault, w której jest zatrudnionych około 400 pracowników.

Dieppe jest miejscem, w którym powstawały dotychczasowe modele Renaultsport (oprócz Bolloré BlueCar EV). Jednocześnie od 2017 r. w Dieppe powstają egzemplarze modelu A110 odrodzonej marki Alpine.

Rywal Porsche 718 Cayman niestety nie spotkał się oczekiwanym przyjęciem na rynku. W lutym tego roku w Europie zarejestrowano tylko 61 egzemplarzy A110. Według CarSalesBase w ubiegłym roku nabywców tego modelu znalazło 4376 aut, a w 2018 r. 1950.

Plan restrukturyzacji może również dotyczyć zakładu we Flins pod Paryżem, który działa od 1952 r. W tej fabryce powstaje elektryczny model Zoe oraz Nissan Micra. W ubiegłym roku możliwości zakładu zostały znacznie ograniczone po tym, jak produkcję Clio przeniesiono do Turcji i Słowenii.

Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, Renault może zamknąć dwie kolejne fabryki - zakład Choisy-le-Roy, który zatrudnia około 250 osób oraz Morbihan na zachodzie Francji, w którym pracuje około 400 pracowników.

Oprócz zamykania fabryk, francuski koncern może również zrezygnować łącznie z sześciu modeli, w tym Megane, Koleos, Talisman, Scenic i Espace oraz Alpine A110.

Renault, które jest częściowo firmą państwową, może uzyskać pożyczkę udzieloną przez państwo w wysokości 5 mld euro, która pomoże wyjść firmie z trudnej sytuacji związanej ze stratami spowodowanymi pandemią koronawirusa, informuje Reuters. Nie wiadomo jednak, czy zamknięcie fabryk, wystarczy ażeby Renault uzyskało pomoc od państwa./ns/

Foto: Renault


Tagi:
Renault, Alpine, Alpine A110, Renault Megane, Renault Koleos, Renault Talisman, Renault Scenic, Renault Espace

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Smart Concept #5 - zapowiedź
kalendarz 20/04 2024

Smart Concept #5 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.04.20

Elektryczny crossover zadebiutuje w wersji produkcyjnej w drugiej połowie 2024 r.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.