Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Cykl życia samochodu w przyspieszonym tempie
kalendarz 20/08 2016

Cykl życia samochodu w przyspieszonym tempie

Warsztat / Technika / Audi / slider

Dwanaście lat w dziewiętnaście tygodni.

Dział Zapewnienia Jakości Audi ma za sobą mały jubileusz. Przeprowadzony został właśnie setny już test INKA. Tym razem badanym autem było Audi A4. Test opracowany przez specjalistów z Ingolstadt, skupia się przede wszystkim na zagadnieniach związanych z korodowaniem i starzeniem się pojazdu.

Sprawdzian ten - w przyspieszonym teście trwającym 19 tygodni, symuluje wyzwania 12 lat życia auta. Podczas tego procesu, sprawdzana jest skuteczność ochrony przeciwkorozyjnej i trwałość danego egzemplarza auta.

Sto testów INKA, oznacza 322 500 godzin pracy specjalistów Audi, ponad milion kilometrów jazd, 2800 przejazdów przez błoto i 1900 przez słoną wodę. Sylvia Droll, szefowa Działu ds. Badań Materiałowych, mówi: „Audi oznacza najwyższą jakość wykonania, wysokiej klasy materiały i niezawodność – również, a raczej przede wszystkim, wiele lat od pierwszej rejestracji. Test INKA jest istotnym instrumentem sprawdzania jakości naszych modeli, dającym wskazówki do dalszej optymalizacji procesu produkcji.”

Test wytrzymałości obejmuje pięć etapów. Najpierw auto zostaje pokryte mgiełką soli w komorze klimatyzacyjnej przy temperaturze 35 stopni Celsjusza. Następnie wystawiane jest na działanie klimatu tropikalnego w temperaturze max. 50 stopni i w powietrzu o wilgotności maksymalnie 100 proc. W trzecim etapie, 80 lamp halogenowych o mocy 1200 wat każda, wytwarzających opary metali, rozgrzewa karoserię do 90 stopni. Kolory we wnętrzu nie mogą w tym procesie wyblaknąć, a tworzywa skruszeć.

Czwarty etap symuluje warunki zimowe za kręgiem polarnym. Przy temperaturze minus 35 stopni, czteropunktowy hydropulsator potrząsa autem, by odtworzyć odkształcenia karoserii i napięcia materiałowe w poszczególnych częściach oraz w łożyskach silnika na złych nawierzchniach dróg. W piątym etapie, kierowcy testowi jeżdżą samochodem w otwartym terenie, po specjalnie przygotowanych torach. Każdy samochód przejeżdża łącznie 12 000 km, również po nawierzchni szutrowej a także przez zbiorniki z błotem i słoną wodą. Na końcu testu kontrolerzy jakości rozkładają cały samochód na około 600 części i sprawdzają je pod kątem słabych punktów.

Przypomnijmy, że pierwszy test INKA, Dział Zapewnienia Jakości Audi przeprowadził w 2002 r. Dział Rozwoju Technicznego od 40 lat, używając takich samych metod, sprawdza auta przed wprowadzeniem ich do produkcji seryjnej./oprac. ns/

Zobacz podobne artykuły:

Jubileusze Audi
kalendarz 08/03 2019

Jubileusze Audi

Moto fanatyk

2019.03.08

W tym roku firma obchodzi ponad dwa tuziny różnych jubileuszy.
Michelin Pilot Sport 4 SUV – nowa sportowa opona do luksusowych SUV-ów
kalendarz 07/03 2019

Michelin Pilot Sport 4 SUV – nowa sportowa opona do luksusowych SUV-ów

Warsztat / Technika

2019.03.07

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Michelin zaprezentował nową sportową oponę do SUV-ów o wysokich osiągach.
Audi e-tron na stoku
kalendarz 21/02 2019

Audi e-tron na stoku

Wiadomości / Wydarzenia

2019.02.21

Elektryczny samochód Audi na najbardziej stromej trasie narciarskiej.
Najnowsze artykuły:
BMW 2 Gran Coupe pierwsze zdjęcie

BMW 2 Gran Coupe pierwsze zdjęcie

Wiadomości / News

2019.03.21

Premiera auta planowana jest podczas Los Angeles Auto Show w listopadzie br.
VW – Ofensywa aut elektrycznych

VW – Ofensywa aut elektrycznych

Wiadomości / News

2019.03.21

Rok 2019 ma być kluczowym dla VW w dziedzinie samochodów elektrycznych.
Kiedy kupić nowe opony?

Kiedy kupić nowe opony?

Warsztat / Porady

2019.03.20

Eksploatacja jest głównym czynnikiem wpływającym na żywotność opon – tym bardziej, jeśli jest nieprawidłowa.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.