Crossovery i SUV-y przyczyniły się do spadku sprzedaży...
Sprzedaż aut cabrio stanowiła jedynie 3,3 proc. w pierwszym półroczu 2014 r.
Badanie przeprowadzone przez Autofacts ujawniło, że sprzedaż kabrioletów znacząco spadła w ciągu ostatnich siedmiu lat.
Europa i Ameryka Północna są uważane za kluczowe rynki dla sprzedaży kabrioletów i podczas gdy w 2007 r. nabywców znalazło około 827 tys. aut tego typu, w ubiegłym roku było to już 444 tys. sztuk.
W rozmowie z „Automotive News”, prezes Grupy VW, Martin Winterkorn powiedział, że w ofercie VW znajdą się dwa kabriolety, co powinno w zupełności wystarczyć. Dodajmy, że model Eos już został wycofany.
Jak wynika z analiz, crossovery i SUV-y są główną przyczyną spadku sprzedaży kabrioletów. Dotyczy to wszystkich producentów tego rodzaju aut. Z udziałem w rynku w wysokości 49 proc., Webasto jest największym dostawcą mechanizmów otwieranych dachów na świecie, ale w ostatnich latach firma zmuszona była do zamknięcia kilku zakładów. Podobnie firmy Magna CTS (udział w rynku 34 proc.) i Valmet (15 proc.) również zostały poważnie dotknięte przez gwałtowny spadek sprzedaży cabrio.
Według Macieja Meyera, członka zarządu firmy badawczej Fellows, sprzedaż kabrioletów również została dotknięta dostępnością różnego rodzaju panoramicznych dachów, oferowanych w szerokiej gamie modelowej, oferując podobne doświadczenie lub przynajmniej namiastkę przebywania na świeżym powietrzu w aucie, bez wydawania znaczących kwot za posiadanie prawdziwego kabrioletu.
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26