Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Citroen C-Elysee 1.6 HDi - Idealne rozwiązanie
kalendarz 17/12 2013

Citroen C-Elysee 1.6 HDi - Idealne rozwiązanie

Testy / Citroen

Jeżeli potrzebujecie samochodu rodzinnego, komfortowego, przestronnego, z dużym bagażnikiem i za niewielkie pieniądze to niewątpliwie Grupa PSA (Citroen/Peugeot) oferuje auto, któremu postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej.

Citroen C-Elysee. Nasz bohater. Auto pomyślane dla każdego, kto chce nabyć maksimum za minimum. Dlatego do wyglądu auta przyczepić się nie można. Co prawda nie powala na kolana, ale wstydzić się też nie możemy. Na próżno w nim szukać świateł typu LED, czy innych nowoczesnych rozwiązań. Jednak kilka chromowanych elementów oraz charakterystyczny grill w mocny sposób wpływają na poprawę wizualności C-Elysee. Nie ma co zbytnio narzekać na wnętrze Choć widać oszczędności w kabinie. Jakość plastików jest do przyjęcia, ich faktura sprawia bardzo dobre wrażenie wizualne, a deska rozdzielcza może przypaść do gustu. Istnieje możliwość (tak jak do naszej wersji Seduction) zamówienia jasnego wnętrza. Jeśli chodzi o wykończenie, to nie ma mowy aby do naszych uszu dochodziły jakiegokolwiek stuki czy trzaski.  Zaskakująco dużo miejsca jest na nogi. Siedzenia są wygodne. Ciekawi Was pojemność bagażnika? Uwaga...506 litrów. Zatem nie straszny dla nas byłby rodzinny wyjazd na wakacje. Kształt bagażnika niemal idealnie przypomina prostopadłościan, w wyniku czego że da się go zapakować niemal w 100 procentach. Niestety widać po nim oszczędności jakie poczyniono. Klapa od środka jest oczywiście gołą blachą i niczym więcej, zaś koło zapasowe jest od bagażnika oddzielone dyktą o grubości wynoszącej niewiele ponad 1,5 mm. Niestety, bagażnika także nie uda nam się otworzyć ręcznie, ponieważ w ogóle nie ma takiej możliwości. Nie ma żadnego przycisku czy klamki z tyłu auta. Klapę otwiera się przyciskiem przy kierownicy albo na zintegrowanym z kluczykiem pilocie. C-Elysee sprawia pomimo tych zastrzeżeń wrażenie auta solidnego. Zanim auto trafiło do sprzedaży pokonało dystans czterech milionów kilometrów. Do tego pod względem zawieszenia wydaje się być stworzone na polskie drogi.

Jazda o kropelce

Pod maskę naszego auta trafił bardzo oszczędny silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 HDi generujący moc 92 KM. Jest ona wystarczająca i w połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 230 Nm umożliwia bezstresowe wyprzedzanie. Do tego jednostka zużywa uwaga...niecałe pięć litrów na sto kilometrów. I to w warunkach miejskich!

Nic dziwnego, że auto ma wszelkie zadatki aby odnieść sukces na rynku. Niewątpliwie przyczynia się do tego także cena, zaczynająca się już od 39 900 zł. Za nasz testowy egzemplarz przyszłoby zapłacić 56 350 zł. W tej cenie otrzymujemy pojazd wyposażony w klimatyzację, radio z MP3, jasną tapicerkę. Dopłaty wymagają jedynie elektryczne szyby oraz pakiet look (chromowane akcenty).

 

Paweł Pusz

 

Zalety:
-komfort podróżowania
-bardzo oszczędny silnik
-prosta konstrukcja
-przestronność
-pojemność bagażnika
-niska cena 

Wady:
-brak możliwości ręcznego otwarcia bagażnika

-goła blacha w klapie bagażnika

Podstawowe parametry techniczne Citroena C-elysee 1.6 HDi Seduction:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4427/1748/1466 mm

Silnik: wysokoprężny, turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim Common Rail

Pojemność: 1560 cm3

Moc maksymalna: 92 KM przy 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min

Skrzynia: manualna 5-biegowa

Napęd: przedni

Osiągi (0-100 km/h): 11,2 s.

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 4,9/3,9/4,3 l

Pojemność bagażnika: 506 l

Pojemność zbiornika paliwa: 50 l

Masa własna: 1090 kg

Cena: od 39 900 zł (1,2 benz. 72 KM)

Cena auta prezentowanego: 56 350 zł

galeria [gallery ids="50039,50040,50041,50042,50043,50044,50045,50046,50047,50048,50049,50050,50051,50052,50053,50054,50055,50056"]

Zobacz podobne artykuły:

 XIII Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów
kalendarz 17/07 2021

XIII Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów

Moto fanatyk

2021.07.17

Tym razem klasyczne Citroëny zawitały do Gliwic.
Stary Citroën i morze
kalendarz 03/06 2021

Stary Citroën i morze

Moto fanatyk

2021.06.03

Zlot oldtimerów i youngtimerów marki Citroën będzie miał formę parady, która odwiedzi Koszalin, Mielno i Kołobrzeg.
Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive  200 KM DSG7 – Widać podobieństwo
kalendarz 12/05 2021

Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive 200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Testy / Testy

2021.05.12

Macie wrażenie deja vu? Że gdzieś już to widzieliście? I słusznie. Bo tworząc Tarraco, Hiszpanie poszli na skróty. Zamiast bawić się długim i kosztownym procesem projektowania auta, zaadaptowali... Volkswagena Tiguana. I wysz...
Najnowsze artykuły:
 BMW 750iL – Dla Bonda i nie tylko

BMW 750iL – Dla Bonda i nie tylko

Wiadomości / Ciekawostki

2021.09.19

BMW 750iL było flagowym wariantem trzeciej generacji modelu E38.
Kia może zrezygnować ze Stingera?

Kia może zrezygnować ze Stingera?

Wiadomości / News

2021.09.17

Producent co prawda odświeżył swojego sportowego sedana, ale…
 Remonty dróg w Warszawie – czy będą korki w mieście?

Remonty dróg w Warszawie – czy będą korki w mieście?

Wiadomości / Gorące tematy

2021.09.17

Południowa Obwodnica Warszawy (POW) jest już na ukończeniu.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.