Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Citroen C-Elysee 1.6 HDi - Idealne rozwiązanie
kalendarz 17/12 2013

Citroen C-Elysee 1.6 HDi - Idealne rozwiązanie

Testy / Citroen

Jeżeli potrzebujecie samochodu rodzinnego, komfortowego, przestronnego, z dużym bagażnikiem i za niewielkie pieniądze to niewątpliwie Grupa PSA (Citroen/Peugeot) oferuje auto, któremu postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej.

Citroen C-Elysee. Nasz bohater. Auto pomyślane dla każdego, kto chce nabyć maksimum za minimum. Dlatego do wyglądu auta przyczepić się nie można. Co prawda nie powala na kolana, ale wstydzić się też nie możemy. Na próżno w nim szukać świateł typu LED, czy innych nowoczesnych rozwiązań. Jednak kilka chromowanych elementów oraz charakterystyczny grill w mocny sposób wpływają na poprawę wizualności C-Elysee. Nie ma co zbytnio narzekać na wnętrze Choć widać oszczędności w kabinie. Jakość plastików jest do przyjęcia, ich faktura sprawia bardzo dobre wrażenie wizualne, a deska rozdzielcza może przypaść do gustu. Istnieje możliwość (tak jak do naszej wersji Seduction) zamówienia jasnego wnętrza. Jeśli chodzi o wykończenie, to nie ma mowy aby do naszych uszu dochodziły jakiegokolwiek stuki czy trzaski.  Zaskakująco dużo miejsca jest na nogi. Siedzenia są wygodne. Ciekawi Was pojemność bagażnika? Uwaga...506 litrów. Zatem nie straszny dla nas byłby rodzinny wyjazd na wakacje. Kształt bagażnika niemal idealnie przypomina prostopadłościan, w wyniku czego że da się go zapakować niemal w 100 procentach. Niestety widać po nim oszczędności jakie poczyniono. Klapa od środka jest oczywiście gołą blachą i niczym więcej, zaś koło zapasowe jest od bagażnika oddzielone dyktą o grubości wynoszącej niewiele ponad 1,5 mm. Niestety, bagażnika także nie uda nam się otworzyć ręcznie, ponieważ w ogóle nie ma takiej możliwości. Nie ma żadnego przycisku czy klamki z tyłu auta. Klapę otwiera się przyciskiem przy kierownicy albo na zintegrowanym z kluczykiem pilocie. C-Elysee sprawia pomimo tych zastrzeżeń wrażenie auta solidnego. Zanim auto trafiło do sprzedaży pokonało dystans czterech milionów kilometrów. Do tego pod względem zawieszenia wydaje się być stworzone na polskie drogi.

Jazda o kropelce

Pod maskę naszego auta trafił bardzo oszczędny silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 HDi generujący moc 92 KM. Jest ona wystarczająca i w połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 230 Nm umożliwia bezstresowe wyprzedzanie. Do tego jednostka zużywa uwaga...niecałe pięć litrów na sto kilometrów. I to w warunkach miejskich!

Nic dziwnego, że auto ma wszelkie zadatki aby odnieść sukces na rynku. Niewątpliwie przyczynia się do tego także cena, zaczynająca się już od 39 900 zł. Za nasz testowy egzemplarz przyszłoby zapłacić 56 350 zł. W tej cenie otrzymujemy pojazd wyposażony w klimatyzację, radio z MP3, jasną tapicerkę. Dopłaty wymagają jedynie elektryczne szyby oraz pakiet look (chromowane akcenty).

 

Paweł Pusz

 

Zalety:
-komfort podróżowania
-bardzo oszczędny silnik
-prosta konstrukcja
-przestronność
-pojemność bagażnika
-niska cena 

Wady:
-brak możliwości ręcznego otwarcia bagażnika

-goła blacha w klapie bagażnika

Podstawowe parametry techniczne Citroena C-elysee 1.6 HDi Seduction:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4427/1748/1466 mm

Silnik: wysokoprężny, turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim Common Rail

Pojemność: 1560 cm3

Moc maksymalna: 92 KM przy 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min

Skrzynia: manualna 5-biegowa

Napęd: przedni

Osiągi (0-100 km/h): 11,2 s.

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 4,9/3,9/4,3 l

Pojemność bagażnika: 506 l

Pojemność zbiornika paliwa: 50 l

Masa własna: 1090 kg

Cena: od 39 900 zł (1,2 benz. 72 KM)

Cena auta prezentowanego: 56 350 zł

galeria [gallery ids="50039,50040,50041,50042,50043,50044,50045,50046,50047,50048,50049,50050,50051,50052,50053,50054,50055,50056"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność
kalendarz 21/09 2023

Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność

Testy / Testy

2023.09.21

Alfa Romeo Tonale stanowi dla włoskiego koncernu ważne ogniwo w sprzedaży. Producent liczy na znaczącą sprzedaż tego modelu. To po odmianie Stelvio kolejna wersja Alfy Romeo w wersji SUV. Czy będzie cieszyła się uznaniem, jak...
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych