Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Chevrolet Aveo 1.3D - Z rozsądku
kalendarz 15/01 2014

Chevrolet Aveo 1.3D - Z rozsądku

Testy / Chevrolet

Chevrolet Aveo to niewielkich wymiarów auto, które doskonale sprawdza się w warunkach miejskich.

Po autach tego typu nie należy spodziewać się ekstrawagancji. W tym przypadku nie o to właśnie chodzi. Chevrolet może się jednak podobać. W porównaniu do poprzednika sylwetka jest spójna i nie wygląda tak, jakby na siłę do niej doczepiono tył. Nasz wersja (zresztą najbogatsza) o oznaczeniu LTZ wzbogacana jest dodatkowo w aluminiowe felgi, które nadawały autu dodatkowego sznytu.

Na plus

Zajrzyjmy do środka. Wnętrze zaskakuje. W oczy rzuca się tablica przyrządów wykończona pomarańczowymi wstawkami. Trzeba przyznać jest oryginalna. Plastiki za pomocą których została wykończona deska rozdzielcza są twarde, ale spasowane zostały w dokładny sposób. Docenimy wnętrze również pod kątem przestronności. Wygodnie zasiądziemy nie tylko na przednich siedzeniach, ale również na tylnej kanapie. Fotele są wygodne, zaś kierowca nie będzie miał trudności z zajęciem właściwej pozycji za kierownicą. Jedynym minusem jest ograniczona widoczność do tyłu. To typowa cecha sedanów w tym segmencie. Wszystko z powodu niewielkich gabarytów zewnętrznych oraz chęci stworzenia jak największego bagażnika, którego kufer pociągnięto wysoko (ogranicza to widoczność). 502 l pojemności bagażnika to bardzo dobry rezultat, nawet jak weźmiemy auta o półkę większe. Jednak nie wszystko jest takie słodkie. Otwór załadunku jest niewielki, co skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Aveo sedan.

Superoszczędny

Włączając silnik nie będziemy mieli problemu ze zgadnięciem jakim rodzajem paliwa jest napędzany. Pracuje jak typowy diesel, jest nawet dosyć głośny na biegu jałowym. Wzmożony hałas powraca powyżej 4000 obr./min. Dodatkowo przy poruszaniu się z prędkością powyżej 120 km/h może przeszkadzać szum oporów powietrza. Poruszając się Aveo musimy pamiętać także o jednym. Jednostka wykazuje się ospałością w dolnym zakresie obrotów. Jest to widoczne szczególnie poniżej 1700 obr./min. Dopiero powyżej tych obrotów można odczuć zwiększoną dynamikę. Wówczas Chevrolet nie wykazuje jakichkolwiek oporów wobec przyspieszania z wyższego zakresu prędkości. Słowa uznania nalezą się działaniu sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Charakteryzują ją krótkie przełożenia. Auto w warunkach miejskich okazało się ekonomiczne. Spaliło 5 litrów oleju napędowego. Do gustu przypadł mi również układ kierowniczy. Jest precyzyjny, zaś komfortowe zawieszenie nadaje się na pokonywanie większych odległości. I to pomimo niewielkich rozmiarów auta.

Aby stać się posiadaczem Chevroleta Aveo trzeba przygotować się na wydatek rzędu 38 490 zł. Nasza wersja, która była najbogatsza to już 59 490 zł. Jest to niemała kwota jak na pojazd tej klasy i wielkości. Z drugiej jednak strony w tej cenie otrzymujemy ekonomiczny i wygodny samochód z dużym bagażnikiem. Nie należy zapominać także jednej bardzo istotnej cechy, bogatego wyposażenia. W jego zakres wchodzi m.in.: 6 poduszek powietrznych, ESC (system stabilizacji toru jazdy), tempomat, Radio CD/MP3, elektryczne szyby, klimatyzacja, Bluetooth, port USB, komputer pokładowy, sterowanie w radiem w kierownicy, MyLink (system multimedialny), kamerę cofania, felgi ze stopów lekkich, czujniki parkowania oraz deszczu, przednie reflektory przeciwmgielne.

Paweł Pusz

Zalety:

-przestronne i wygodne wnętrze

-bogate wyposażenie

-oszczędny silnik

-pojemny bagażnik

Wady:

-głośny silnik

-niewielki otwór w bagażniku

-słaba widoczność do tyłu

Podstawowe parametry techniczne Chevroleta Aveo 1.3D LTZ START/STOP sedan:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4039/1735/1517 mm

Silnik: wysokoprężny

Pojemność: 1248 cm3

Moc maksymalna 95 KM przy 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750-2500 obr./min

Napęd: przód

Osiągi (0-100 km/h): 12,6 s

Prędkość maksymalna: 174 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 4,8/3,6/4,1 l

Pojemność bagażnika: 502 l

Pojemność zbiornika paliwa: 46 l

Cena: od 38 490 zł (wersja 1.2 LS 70 KM)

Cena auta testowego: od 59 490 zł

galeria [gallery ids="49707,49708,49709,49710,49711,49712,49713,49714,49715,49716,49717,49718,49720,49721,49722,49723,49724,49725,49726,49727,49728,49729,49730,49731,49732,49733"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.