Bugatti dla najmłodszych
Bugatti zaprezentowało pierwszy prototyp Baby II podczas obchodów 110. rocznicy powstania firmy.
W marcu tego roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Bugatti pokazało Baby II jako model wydrukowany w 3D, co spowodowało, że potencjalni klienci szybko zaczęli rezerwować pierwsze autka. W zaledwie trzy tygodnie sprzedano wszystkie 500 egzemplarzy. Dodajmy, że ceny zaczynają się od 30 000 euro (33 000 dol.).
Przy pracach nad małym Bugatti, marka współpracowała z The Little Car Company. Samochód nawiązuje do słynnego modelu Bugatti z lat 20. Każdy element samochodu Grand Prix Lyon z 1924 r. Typ 35 został zeskanowany cyfrowo. Napęd zapewnia nowoczesny elektryczny zespół z akumulatorem litowo-jonowym.
Bugatti Type II to w 75 proc. replika oryginalnej wersji Type 35, umożliwiająca prowadzenie zarówno przez osobę dorosłą, jak i dziecko. Wyposażony jest w przesuwaną skrzynkę na pedały, ośmioramienne felgi aluminiowe z ogumieniem Michelin, a także odtworzoną przednią osią, zawieszeniem i mechanizmem kierowniczym.
Najbardziej zaawansowany na świecie samochód dla najmłodszych ma dwa tryby jazdy - tryb dziecięcy o mocy 1 kW z maksymalną prędkością 20 km/h oraz tryb dla dorosłych o mocy 4 kW, w którym Baby II może osiągnąć prędkość 45 km/h. Każdy pojazd będzie dostarczany z dwoma wymiennymi akumulatorami, w tym standardowym 1,4 kWh i dalekiego zasięgu 2,8 kWh. Po zamontowaniu większego, Bugatti zapewnia, że zasięg wynosi ponad 30 km.
Kokpit ma aluminiową deskę rozdzielczą zawierającą prędkościomierz, wskaźnik poziomu baterii i miernik mocy, podobnie jak „dorosłe” modele Chiron i Veyron. Pompa ciśnienia paliwa została cyfrowo zreplikowana i zmieniona jako sterowanie do jazdy do przodu/do tyłu. Standardowo samochodzik jest wyposażony w klakson, lusterko wsteczne, hamulec ręczny i pilot zdalnego sterowania, aby wyłączyć samochód z daleka. Na desce rozdzielczej znajduje się również tabliczka z numerem podwozia, a słynna plakietka Macaron na „nosie” wykonana jest z 50 g srebra, podobnie jak w przypadku Chirona.
Do wyboru będą trzy specyfikacje: podstawowa Baby II z kompozytowym nadwoziem; Baby II Vitesse z nadwoziem z włókna węglowego i Baby II Pur Sang, która wyróżnia się ręcznie wykonaną aluminiową karoserią.
Gdy jednak młody kierowca wyrośnie z Baby II, istnieje ryzyko, że zażąda auta dla „dorosłych”. Oczywiście tej samej marki./oprac. ns/
Foto: Bugatti
Zobacz podobne artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
Fiat Panda 4x4 – 40 lat
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.07
Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.01
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
Warsztat / Eksploatacja
2024.04.25