Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW X1 xDrive28i - Udane odświeżenie
kalendarz 07/01 2015

BMW X1 xDrive28i - Udane odświeżenie

Testy

Najmniejszy SUV bawarskiego koncernu, model X1 pojawił się na rynku w 2009 roku. Po pięciu latach auto doczekało się niewielkiego faceliftingu.


Przy okazji długo zastanawiałem się nad tym, czy delikatny retusz spowodowany był panującą modą czy taka była po prostu konieczność. Przecież dotychczasowy model nadal wygląda  atrakcyjnie. Ale z samochodami jest jak z kobietami. Wiecie o tym doskonale, że każda kobieta (nawet ta ładna), jak chce lepiej wyglądać to przed wyjściem pudruje sobie nos. Dlatego auto otrzymało również pewne dodatki, dzięki którym odświeżony został jego wygląd. Mam na myśli przede wszystkim piękny niebieski kolor o nazwie Le Mans (wymaga dopłaty 2884 zł) oraz  dodatki z M-Pakietu. Bez dwóch zdań warto zainwestować w te elementy wyposażenia, ponieważ auto nabiera wówczas sportowego szyku. Choć za taką przyjemność przyjdzie nam zapłacić ponad 18 000 zł. Dodatkowo w testowym aucie dorzucono w zakres doposażenia aluminiowe obręcze kół Double Spoke 225M w rozmiarze 19”. Wliczając całość dodatków wychodzi prawie 25 000 zł. A to już jest przyznacie niezła sumka pieniędzy.

Niczym sportowiec

Testowy egzemplarz wyposażony został w pakiet M-Power. Pod jego maską pracował turbodoładowany dwucylindrowy silnik z intercoolerem, którego moc wynosi 245 KM. Co prawda zapewnia on wyśmienite osiągi (,,setkę” osiągniemy już po upływie sześciu sekund), ale nie brzmi on wystarczająco dobrze jak rzędowa szóstka. Silnik został sprzężony z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach. Można o niej wypowiadać się w samych superlatywach. Udane połączenie skrzyni automatycznej z mocnym silnikiem benzynowym daje mnóstwo frajdy z jazdy. Niestety, nie idzie za tym zużycie paliwa, które w warunkach miejskich wynosi w granicach 10 litrów, gdy posługujemy się pedałem gazu w delikatny sposób.

W bawarskim stylu

Nie powinniśmy narzekać na wnętrze, które wykonane zostało z materiałów wysokiej jakości. Do tego tradycyjnie już czekają na nas wygodne fotele oraz tylna kanapa. To powoduje, że nawet przejechanie kilkuset kilometrów nie powinno spowodował u nas zmęczenia. Dużą zaletą auta jest przestrzeń. Ilość miejsca jest wystarczająca zarówno nad głowami jak i w nogach.

Deska rozdzielcza jest dobrze wykonana, a przy tym intuicyjna. Postawiono na ergonomię oraz na to, aby nie skupiała zbytnio na sobie uwagi kierowcy. Tworzy przy tym więź z kierowcą potęgując harmonię na linii samochód – kierowca.  Auto może pochwalić się także ,,rozsądną” pojemnością bagażnika, którego pojemność wynosi w zależności od konfiguracji od 420 do 1350 litrów.

Teraz mała mała zagadka. Z czego słynie od lat BMW? Pewnie wiecie, skoro nawet slogan reklamowy wspomina o radości z jazdy. Bawarski producent oferuje auta z napędem na tył lub cztery koła. W sloganie BMW nazywa się to X-Drive. W X1-ce mamy dostępną tylko tę drugą opcję. Tradycyjnie już słowa pochwały należą się układowi jezdnemu BMW. Działa on jak w bajce. Co prawda pojazd nie nadaje się do jazdy typowo terenowej, ale bez oporów pokonuje nierówności na nieutwardzonych drogach. Bardzo dobry jest układ kierowniczy, który daje dużą precyzję prowadzenia X1-ki. 

Po kilku dniach spędzonych za kierownicą BMW X1 nasuwa się jedna refleksja. Pomimo delikatnego retuszu auto prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Jednak nie tylko wygląd powinien przyciągnąć potencjalnych zainteresowanych kupnem auta. Także to co oferuje. Czyli osiągi, komfort, precyzję wykonania. Jedyny zgrzyt do wysokie ceny za dodatkowe wyposażenie. Ceny auta zaczynają się od 121 700 zł (wersja 150-konna benzynowa). Za naszą wersję trzeba zapłacić minimum 172 700 zł.

Paweł Pusz

Zalety auta:
-dynamiczny i mocny silnik
-precyzja prowadzenia
-jakość wykonania
-komfort

Wady auta:
-wysoka cena za dodatkowe wyposażenie

Podstawowe parametry techniczne BMW X1 xDrive28i M-Power:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 477/1798/1545 mm
Pojemność: 1997 cm3
Napęd: na obie osie xDrive
Moc maksymalna: 245 Km przy 5000-6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 1250-4800 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 6,1 s.
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 9,1/6,1/7,2 l
Pojemność bagażnika: 420/1350 l
Masa własna: 1670 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 63 l
Cena: od 121 700 zł (wersja X1 sDrive18i)
Cena wersji testowej: od 172 700 zł

 

galeria: [gallery ids="49161,49162,49163,49164,49165,49166,49167,49168,49170,49171,49172,49173,49174,49175,49176,49177,49178,49179,49180,49181,49182,49183,49184,49185,49186,49187,49188,49189,49190,49191,49192,49193,49194,49195,49196,49197"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.