Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 BMW serii 1 – Decydująca zmiana
kalendarz 20/05 2019

BMW serii 1 – Decydująca zmiana

BMW / Nowości

BMW kończy z napędem tylnej osi serii 1. Podobnie jak inne kompaktowe modele, samochód będzie dostępny z napędem na przód.  

Dotychczas w przypadku tej marki, napęd na tył był niejako wizytówką. A więc skąd taka zmiana? Po pierwsze koszty, po drugie nowe rodzaje napędów a także ilość miejsca we wnętrzu, która do tej pory nie była najmocniejszą stroną „jedynki”.  

Na torze w Miramas w południowej Francji, BMW przeprowadziło ostatnią fazę testów. Na tor wyjechały zamaskowane auta przedseryjnych BMW 1 trzeciej generacji. Różnorodne tory obiektu zapewniają optymalne warunki do prowadzenia badań i doskonalenia nowego modelu. Fazę testów poprzedziły pięcioletnie prace rozwojowe i przejście na konstrukcję z przednim napędem.  

Jak zapewnia producent, nowy model serii 1 dzięki nowemu układowi jezdnemu i innowacyjnym systemom sterowania, będzie oferować większą zwinność zarówno z nowym napędem na przednie koła, jak i z napędem czterech kół xDrive a także więcej miejsca we wnętrzu. „Kierowcy bezpośrednio odczują szybką i precyzyjną reakcję samochodu, która zapewnia optymalne wrażenia z jazdy. BMW serii 1 będzie prawdziwym BMW o indywidualnym charakterze,” mówi Peter Langen, szef Driving Dynamics w BMW Group.

Podczas prac nad nowym modelem serii 1, wykorzystano dotychczasowe doświadczenia zdobyte w ostatnich latach w pojazdach z napędem na przednie koła. Kluczowym elementem dla zwinności samochodu jest technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze) znana z BMW i3s, która teraz debiutuje w samochodzie z silnikiem spalinowym. Technologia ARB wchodząca w skład wyposażenia standardowego nowej „jedynki” obejmuje układ kontroli poślizgu umieszczony bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (Dynamic Stability Control). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przekazywane trzykrotnie szybciej, przy czym szybkość działania odbierana przez kierowcę jest w rzeczywistości nawet dziesięć razy wyższa. W ścisłej współpracy z funkcją DSC ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze znacznie zmniejsza podsterowność spotykaną zwykle w pojazdach z przednim napędem. Wyposażenie standardowe obejmuje również układ BMW Performance Control (rozkład momentu kątowego). Sztywność karoserii poprawiają dodatkowe wzmocnienia, tzw. „bumerangi” w tylnej części samochodu. „Szeroka integracja wszystkich aspektów związanych z dynamiką jazdy, jak również nowa, innowacyjna funkcja kontroli trakcji zapewniają zupełnie nowe wrażenia z jazdy,” mówi Holger Stauch, menedżer projektu BMW serii 1.

W gamie silników nowego BMW serii 1 wyróżnia się nowa 4-cylindrowa jednostka. BMW M135i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1- 6,8 l/100 km) wyposażone jest w najmocniejszy 4-cylindrowy silnik o poj. 2.0 i mocy 306 KM, pochodzący z modelu X2 M35i. W tej wersji „jedynka” może bez trudu rywalizować z takimi modelami jak Audi S3 Sportback, czy Mercedes-AMG A35.

Nabywcy nowej serii 1 docenią większą przestrzeń we wnętrzu. Nowa konfiguracja z przednim napędem, poprzecznie umieszczonym silnikiem i niskim tunelem centralnym daje teraz znacznie więcej miejsca w środku niż dotychczas, szczególnie na tylnych siedzeniach, gdzie przestrzeń na nogi zwiększyła się o 33 mm, a nad głową o 19 mm. Wsiadanie do tylnych miejsc jest teraz łatwiejsze, a pojemność bagażnika dodatkowo wzrosła o 20 litrów do 380 l.

Wystrój wnętrza  również jest nadal skrywany pod kamuflażem. Ale podczas testów jeden z inżynierów „uchylił nieco rąbka”, zdejmując pokrywę z deski rozdzielczej i odsłaniając cyfrowy zestaw wskaźników. Inspiracją tego projektu był styl nowej serii 3.

Nowy model zostanie przedpremierowo pokazany jeszcze w tym miesiącu, natomiast oficjalna prezentacja odbędzie się we wrześniu podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Sprzedaż ruszy pod koniec roku.

Norbert Szwarc
Foto: BMW


Tagi:
BMW, BMW serii 1

Zobacz podobne artykuły:

Kompaktowe crossovery - Wyżej i bardziej luksusowo
kalendarz 16/08 2019

Kompaktowe crossovery - Wyżej i bardziej luksusowo

Prezentacje / Nowości

2019.08.16

Kompaktowe crossovery klasy premium są częstym widokiem na polskich drogach. A co oferują?
Michelin Pilot Sport 4S na wyposażeniu BMW X3 M oraz X4 M
kalendarz 12/08 2019

Michelin Pilot Sport 4S na wyposażeniu BMW X3 M oraz X4 M

Warsztat / Technika

2019.08.12

Ta nowoczesna opona jest efektem trzech lat wspólnej pracy konstruktorów obu marek.
 BMW 2 Gran Coupé – Finalne testy
kalendarz 30/07 2019

BMW 2 Gran Coupé – Finalne testy

Prezentacje / Nowości

2019.07.30

BMW opublikowało zdjęcia auta w kamuflażu wykonane podczas testów. Światową premierę zaplanowano podczas Los Angeles Auto Show pod koniec listopada.
Najnowsze artykuły:
Nowe SUV-y od Volvo?

Nowe SUV-y od Volvo?

Wiadomości / News

2019.08.17

Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, Volvo ma w planach kolejne modele.
Rajd Śląska 2019 – program

Rajd Śląska 2019 – program

Wiadomości / Moto sport

2019.08.17

W dniach 5-7 września odbędzie się największa na Śląsku impreza motosportowa.
Volkswagen T-Roc Cabriolet – przed debiutem

Volkswagen T-Roc Cabriolet – przed debiutem

Wiadomości / News

2019.08.17

VW ujawnił oficjalne zdjęcia modelu T-Roc z otwartym dachem. Premiera już we wrześniu we Frankfurcie.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.