Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 BMW serii 1 – Decydująca zmiana
kalendarz 20/05 2019

BMW serii 1 – Decydująca zmiana

BMW / Nowości

BMW kończy z napędem tylnej osi serii 1. Podobnie jak inne kompaktowe modele, samochód będzie dostępny z napędem na przód.  

Dotychczas w przypadku tej marki, napęd na tył był niejako wizytówką. A więc skąd taka zmiana? Po pierwsze koszty, po drugie nowe rodzaje napędów a także ilość miejsca we wnętrzu, która do tej pory nie była najmocniejszą stroną „jedynki”.  

Na torze w Miramas w południowej Francji, BMW przeprowadziło ostatnią fazę testów. Na tor wyjechały zamaskowane auta przedseryjnych BMW 1 trzeciej generacji. Różnorodne tory obiektu zapewniają optymalne warunki do prowadzenia badań i doskonalenia nowego modelu. Fazę testów poprzedziły pięcioletnie prace rozwojowe i przejście na konstrukcję z przednim napędem.  

Jak zapewnia producent, nowy model serii 1 dzięki nowemu układowi jezdnemu i innowacyjnym systemom sterowania, będzie oferować większą zwinność zarówno z nowym napędem na przednie koła, jak i z napędem czterech kół xDrive a także więcej miejsca we wnętrzu. „Kierowcy bezpośrednio odczują szybką i precyzyjną reakcję samochodu, która zapewnia optymalne wrażenia z jazdy. BMW serii 1 będzie prawdziwym BMW o indywidualnym charakterze,” mówi Peter Langen, szef Driving Dynamics w BMW Group.

Podczas prac nad nowym modelem serii 1, wykorzystano dotychczasowe doświadczenia zdobyte w ostatnich latach w pojazdach z napędem na przednie koła. Kluczowym elementem dla zwinności samochodu jest technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze) znana z BMW i3s, która teraz debiutuje w samochodzie z silnikiem spalinowym. Technologia ARB wchodząca w skład wyposażenia standardowego nowej „jedynki” obejmuje układ kontroli poślizgu umieszczony bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (Dynamic Stability Control). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przekazywane trzykrotnie szybciej, przy czym szybkość działania odbierana przez kierowcę jest w rzeczywistości nawet dziesięć razy wyższa. W ścisłej współpracy z funkcją DSC ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze znacznie zmniejsza podsterowność spotykaną zwykle w pojazdach z przednim napędem. Wyposażenie standardowe obejmuje również układ BMW Performance Control (rozkład momentu kątowego). Sztywność karoserii poprawiają dodatkowe wzmocnienia, tzw. „bumerangi” w tylnej części samochodu. „Szeroka integracja wszystkich aspektów związanych z dynamiką jazdy, jak również nowa, innowacyjna funkcja kontroli trakcji zapewniają zupełnie nowe wrażenia z jazdy,” mówi Holger Stauch, menedżer projektu BMW serii 1.

W gamie silników nowego BMW serii 1 wyróżnia się nowa 4-cylindrowa jednostka. BMW M135i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1- 6,8 l/100 km) wyposażone jest w najmocniejszy 4-cylindrowy silnik o poj. 2.0 i mocy 306 KM, pochodzący z modelu X2 M35i. W tej wersji „jedynka” może bez trudu rywalizować z takimi modelami jak Audi S3 Sportback, czy Mercedes-AMG A35.

Nabywcy nowej serii 1 docenią większą przestrzeń we wnętrzu. Nowa konfiguracja z przednim napędem, poprzecznie umieszczonym silnikiem i niskim tunelem centralnym daje teraz znacznie więcej miejsca w środku niż dotychczas, szczególnie na tylnych siedzeniach, gdzie przestrzeń na nogi zwiększyła się o 33 mm, a nad głową o 19 mm. Wsiadanie do tylnych miejsc jest teraz łatwiejsze, a pojemność bagażnika dodatkowo wzrosła o 20 litrów do 380 l.

Wystrój wnętrza  również jest nadal skrywany pod kamuflażem. Ale podczas testów jeden z inżynierów „uchylił nieco rąbka”, zdejmując pokrywę z deski rozdzielczej i odsłaniając cyfrowy zestaw wskaźników. Inspiracją tego projektu był styl nowej serii 3.

Nowy model zostanie przedpremierowo pokazany jeszcze w tym miesiącu, natomiast oficjalna prezentacja odbędzie się we wrześniu podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Sprzedaż ruszy pod koniec roku.

Norbert Szwarc
Foto: BMW


Tagi:
BMW, BMW serii 1

Zobacz podobne artykuły:

Nowe BMW M3 – premiera już niedługo
kalendarz 09/06 2019

Nowe BMW M3 – premiera już niedługo

Wiadomości / News

2019.06.09

Debiut szóstej generacji M3 planowany jest podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie we wrześniu.
TOP 5 najciężej pracujących samochodów
kalendarz 29/05 2019

TOP 5 najciężej pracujących samochodów

Prezentacje / Nowości

2019.05.29

Mogłyby służyć zabawie, lecz ich głównym przeznaczeniem jest ciężka praca.
Audi A4 – Szybki lifting
kalendarz 24/05 2019

Audi A4 – Szybki lifting

Prezentacje / Nowości

2019.05.24

To już drugi lifting A4 w jego czteroletniej obecności na rynku. W ubiegłym roku również poddano model subtelnym zmianom.
Najnowsze artykuły:
Toyota Off-Road Festival po raz piąty

Toyota Off-Road Festival po raz piąty

Moto fanatyk

2019.06.18

Kolejny zlot fanów terenowych Toyot.
 Kajetan Kajetanowicz z najlepszym wynikiem

Kajetan Kajetanowicz z najlepszym wynikiem

Wiadomości / Moto sport

2019.06.17

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak na podium Rajdu Sardynii.
Zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Sardynii

Zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Sardynii

Wiadomości / Moto sport

2019.06.17

Dani Sordo i Carlos del Barrio triumfowali po dramatycznych chwilach podczas Power Stage, w którym lider Ott Tänak wpadł w tarapaty i oddał zwycięstwo hiszpańskiej załodze Hyundaia.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.