Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW M8 – Na finiszu
kalendarz 17/12 2018

BMW M8 – Na finiszu

BMW / Nowości

Projekt BMW M8 Coupé wszedł w końcowy etap przygotowań do produkcji seryjnej. Na torze Grand Prix w Estoril w Portugalii BMW M GmbH testowało prototyp swojego  topowego modelu.

W pracach nad tym modelem wykorzystywane jest bogate doświadczenie BMW M GmbH w dziedzinie projektowania aut wyczynowych a także przy tworzeniu studyjnego pojazdu BMW 8 GTE.

Jak zapewnia producent, nowy model będzie oferował o wiele więcej niż BMW M850i. Przede wszystkim M8 Coupé będzie napędzane wysokoobrotowym silnikiem V8 M TwinPower Turbo o mocy 600 KM i z napędem czterech kół xDrive. Przypomnijmy, że BMW M850i xDrive Cabrio napędzane jest silnikiem o mocy 530 KM, a BMW 840d xDrive Cabrio 320-konną jednostką. Napęd w M8 Coupé przekazywany jest za pośrednictwem 8-biegowej przekładni M Steptronic. Do mocy dostosowano układ jezdny obejmujący przednią oś z poprzecznymi wahaczami i pięciowahaczową oś tylną. Specjaliści BMW M GmbH zwiększyli rozstaw kół przedniej osi, zaś z tyłu zastosowano specjalne wahacze podłużne ze sztywniejszymi łożyskami gumowymi, twardsze stabilizatory i sztywniejsze wahacze poprzeczne. Dynamiczną jazdę umożliwia także zastosowany w BMW M5 elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic. Kierowca będzie miał do wyboru dwa tryby: Comfort  i Sport. Zoptymalizowany do tego modelu układ chłodzenia został dostosowany do wysokich obciążeń, porównywalnych z tymi na torze wyścigowym. Brzmienie potężnego silnika V8 wzmacnia układ wydechowy ze sterowanymi klapami.   

Standardowy układ jezdny BMW M8 obejmuje także elektronicznie regulowane amortyzatory. Specjalnie przystosowany do tego modelu adaptacyjny układ jezdny na bieżąco dostosowuje regulację amortyzatorów do stylu jazdy i nawierzchni. Jednocześnie kierowca może samodzielnie wybrać jeden z trybów pracy: Comfort, Sport, Sport Plus.

W układzie hamulcowym wykorzystano system M z pływającymi tarczami. Przy przednich kołach zastosowano perforowane, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i 6-tłoczkowe zaciski. Z tyłu natomiast jednotłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 380 mm. W opcji znajdą się węglowo-ceramiczne hamulce M (średnica tarcz – 400 mm przód i 380 mm tył). Standardem będą 19-calowe obręcze kół M z lekkich stopów. Do wyboru będą również 20-calowe koła.           

W fazie przygotowań znajdują się także wersje BMW M8 Cabrio i BMW M8 Gran Coupé. Premiera rynkowa w 2019 r.

Norbert Szwarc
Foto: BMW


Tagi:
BMW, BMW M GmbH, BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabrio, BMW M8 Gran Coupé

Zobacz podobne artykuły:

Pierwsze centrum BMW Classic w Polsce
kalendarz 19/01 2019

Pierwsze centrum BMW Classic w Polsce

Moto fanatyk

2019.01.19

W Warszawie zostało otwarte pierwsze w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej centrum BMW Classic.
Mercedes-AMG A45 – Na torze
kalendarz 04/01 2019

Mercedes-AMG A45 – Na torze

Prezentacje / Nowości

2019.01.04

Trwają testy modelu Klasy A w wersji sygnowanej AMG.
Dacia Duster od stycznia z nowym silnikiem benzynowym
kalendarz 25/12 2018

Dacia Duster od stycznia z nowym silnikiem benzynowym

Prezentacje / Nowości

2018.12.25

Już od stycznia można zamawiać Dacię Duster z nowym silnikiem benzynowym 1.3 TCe 130 lub 150 KM.
Najnowsze artykuły:
Z  szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.01.22

Carlos Sainz jeden z największych automobilistów świata …
Mercedes Benz E350e Plug-In Hybrid – Hybrydowe rozwiązanie

Mercedes Benz E350e Plug-In Hybrid – Hybrydowe rozwiązanie

Testy / Testy

2019.01.22

Auta hybrydowe to przyszłość. Bo auto może być eko i gwarantować przyjemność z jazdy. Tak, jak hybrydowe Infiniti Q50 i… Mercedes E350e. To luksusowe auto potrafi być oszczędne. Ale też zaskoczyć dynamiką.
Pierwszy produkcyjny egzemplarz Forda Mustanga Shelby GT500 sprzedany

Pierwszy produkcyjny egzemplarz Forda Mustanga Shelby GT500 sprzedany

Wiadomości / News

2019.01.22

Craig Jackson, prezes i dyrektor generalny Barrett-Jackson został właścicielem pierwszego produkcyjnego Forda Shelby GT500 za kwotę 1,1 mln dolarów.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.