Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 BMW M4 GT3 – Po raz pierwszy na torze
kalendarz 20/08 2020

BMW M4 GT3 – Po raz pierwszy na torze

BMW / Nowości

Kierowca fabryczny BMW, Augusto Farfus, pokonał pierwsze okrążenia w BMW M4 GT3 na terenie zakładu BMW w Dingolfing.

Nowy model GT od sezonu 2022 zastąpi dotychczasowe BMW M6 GT3. Po miesiącach wirtualnej pracy, Augusto Farfus zapoczątkował kolejny etap przygotowań – pokonał pierwsze okrążenia na torze. Kolejnym etapem będą testy w Miramas (Francja).

– To zawsze emocjonujący moment, kiedy nowo zaprojektowany samochód wyścigowy BMW po raz pierwszy wyjeżdża na tor – powiedział szef BMW Motorsport Jens Marquardt. – Tym razem jestem jednak wyjątkowo dumny, ponieważ jest to niezwykle imponujące, że w bardzo trudnych warunkach ostatnich kilku miesięcy udało się nam zrealizować nasz program rozwoju zgodnie z planem przy jednoczesnym przestrzeganiu surowych przepisów bezpieczeństwa i higieny BMW Group podczas pandemii COVID-19 oraz dotrzymać ustalonego na samym wstępie terminu premiery BMW M4 GT3. Dziękuję wszystkim, którzy z pełnym zaangażowaniem i ogromną pasją zmierzyli się z niezwykłymi wyzwaniami minionych miesięcy i brawurowo je pokonali. Dzięki bardzo bliskiej i intensywnej współpracy z naszymi kolegami z BMW M GmbH byliśmy w stanie zaprojektować samochód wyścigowy w oparciu o nową wersję seryjną BMW M4, który ma wszelkie zadatki ku temu, aby jako nowa ikona wyścigów GT móc kontynuować udaną historię BMW Motorsport.

Markus Flasch, prezes BMW M GmbH, powiedział: – Wraz z każdym samochodem BMW M wprowadzamy technologie sportów wyścigowych na drogi. Dotyczy to zwłaszcza nowego BMW M4 Coupé, które stanowi idealną podstawę dla samochodu wyścigowego. Sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo i koncepcją wysokoobrotową jest stosowany zarówno w samochodzie seryjnym, jak i wyścigowym. Od samego początku nasi inżynierowie projektowali jednostkę, której charakterystyka mocy wywodzi się bezpośrednio ze sportów wyścigowych. Jesteśmy przekonani, że takie podejście przyniesie korzyści pod względem osiągów i przyjemności z jazdy zarówno dla naszych zespołów klienckich GT3 na torze wyścigowym, jak i dla naszych klientów, którzy kupią nowe BMW M4 lub BMW M3.

Projektowanie samochodu wyścigowego i seryjnego przebiegało równolegle i obydwa pojazdy znajdują się obecnie w intensywnej fazie testów na torze. Wersje seryjne nowego BMW M4 Coupé i BMW M3 sedan (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,9–10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 249–239 g/km, dane wstępne) będą świętować swoje światowe premiery już we wrześniu. BMW M4 GT3 powinien ukończyć swoje pierwsze wyścigi testowe w 2021 r. i od sezonu 2022 rywalizować w wyścigach GT.

– Przejechanie pierwszych metrów nowym BMW M4 GT3 było dla mnie wspaniałym przeżyciem i wielkim zaszczytem – powiedział Augusto Farfus po premierze. – Brałem już udział w projektowaniu kilku samochodów wyścigowych BMW i zawsze jestem szczególnie szczęśliwy, kiedy mogę być częścią tak ważnego projektu. Chociaż oczywiście podczas prac wdrożeniowych przeprowadzamy przede wszystkim testy funkcjonalne, to jednak od samego początku czuję się dobrze w samochodzie i nie mogę się już doczekać jazd testowych w nadchodzących miesiącach.

Dodajmy, że prace nad nowym modelem rozpoczęły się na początku 2019 r. od symulacji CFD na komputerze. Silnik o mocy ponad 500 KM był testowany od lutego na stanowisku testowym w Monachium, a od połowy roku przeprowadzano pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym, używając modelu pojazdu w 60-procentowej skali. Na początku tego roku w zakładzie BMW w Regensburgu wyprodukowano pierwszą karoserię testową BMW M4 GT3. Następnie w ciągu około sześciu tygodni w warsztacie BMW Motorsport zmontowano pojazd testowy zaprezentowany podczas debiutu.

Norbert Szwarc
Foto: BMW


Tagi:
BMW, BMW M, BMW M4 GT3, Augusto Farfus, Jens Marquardt, Markus Flasch

Zobacz podobne artykuły:

 Skoda Fabia IV – Bez rewolucji, ale …
kalendarz 05/05 2021

Skoda Fabia IV – Bez rewolucji, ale …

Prezentacje / Nowości

2021.05.05

Czwarta generacja Fabii jest nowoczesna, dobrze wyposażona i co równie ważne, większa od poprzedniczki.
Toyota GR010 Hybrid – Hiperbolid
kalendarz 01/05 2021

Toyota GR010 Hybrid – Hiperbolid

Prezentacje / Nowości

2021.05.01

Belgijski tor Spa-Francorchamps będzie miejscem debiutu hiperauta GR010 Hybrid.
VW Polo lifting – W stylu Golfa
kalendarz 26/04 2021

VW Polo lifting – W stylu Golfa

Prezentacje / Nowości

2021.04.26

Bez diesla i z trybem częściowo zautomatyzowanej jazdy.
Najnowsze artykuły:
Citroën C3 - milion sztuk

Citroën C3 - milion sztuk

Wiadomości / News

2021.05.11

Trzecia generacja modelu C3 przekroczyła liczbę miliona egzemplarzy sprzedanych od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2016 r.
Nowe etykiety na opony

Nowe etykiety na opony

Warsztat / Porady

2021.05.11

Co się zmieniło i jak wpłynie na kierowców?
Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?

Testy / Testy

2021.05.11

Suzuki Swift dobiega właśnie czterdziestki. Pierwsze Swifty trafiły na rynek w 1983 roku. Obecna generacja, szósta z kolei jest z nami od 2017 roku.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.