Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 BMW M4 GT3 – Po raz pierwszy na torze
kalendarz 20/08 2020

BMW M4 GT3 – Po raz pierwszy na torze

BMW / Nowości

Kierowca fabryczny BMW, Augusto Farfus, pokonał pierwsze okrążenia w BMW M4 GT3 na terenie zakładu BMW w Dingolfing.

Nowy model GT od sezonu 2022 zastąpi dotychczasowe BMW M6 GT3. Po miesiącach wirtualnej pracy, Augusto Farfus zapoczątkował kolejny etap przygotowań – pokonał pierwsze okrążenia na torze. Kolejnym etapem będą testy w Miramas (Francja).

– To zawsze emocjonujący moment, kiedy nowo zaprojektowany samochód wyścigowy BMW po raz pierwszy wyjeżdża na tor – powiedział szef BMW Motorsport Jens Marquardt. – Tym razem jestem jednak wyjątkowo dumny, ponieważ jest to niezwykle imponujące, że w bardzo trudnych warunkach ostatnich kilku miesięcy udało się nam zrealizować nasz program rozwoju zgodnie z planem przy jednoczesnym przestrzeganiu surowych przepisów bezpieczeństwa i higieny BMW Group podczas pandemii COVID-19 oraz dotrzymać ustalonego na samym wstępie terminu premiery BMW M4 GT3. Dziękuję wszystkim, którzy z pełnym zaangażowaniem i ogromną pasją zmierzyli się z niezwykłymi wyzwaniami minionych miesięcy i brawurowo je pokonali. Dzięki bardzo bliskiej i intensywnej współpracy z naszymi kolegami z BMW M GmbH byliśmy w stanie zaprojektować samochód wyścigowy w oparciu o nową wersję seryjną BMW M4, który ma wszelkie zadatki ku temu, aby jako nowa ikona wyścigów GT móc kontynuować udaną historię BMW Motorsport.

Markus Flasch, prezes BMW M GmbH, powiedział: – Wraz z każdym samochodem BMW M wprowadzamy technologie sportów wyścigowych na drogi. Dotyczy to zwłaszcza nowego BMW M4 Coupé, które stanowi idealną podstawę dla samochodu wyścigowego. Sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo i koncepcją wysokoobrotową jest stosowany zarówno w samochodzie seryjnym, jak i wyścigowym. Od samego początku nasi inżynierowie projektowali jednostkę, której charakterystyka mocy wywodzi się bezpośrednio ze sportów wyścigowych. Jesteśmy przekonani, że takie podejście przyniesie korzyści pod względem osiągów i przyjemności z jazdy zarówno dla naszych zespołów klienckich GT3 na torze wyścigowym, jak i dla naszych klientów, którzy kupią nowe BMW M4 lub BMW M3.

Projektowanie samochodu wyścigowego i seryjnego przebiegało równolegle i obydwa pojazdy znajdują się obecnie w intensywnej fazie testów na torze. Wersje seryjne nowego BMW M4 Coupé i BMW M3 sedan (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,9–10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 249–239 g/km, dane wstępne) będą świętować swoje światowe premiery już we wrześniu. BMW M4 GT3 powinien ukończyć swoje pierwsze wyścigi testowe w 2021 r. i od sezonu 2022 rywalizować w wyścigach GT.

– Przejechanie pierwszych metrów nowym BMW M4 GT3 było dla mnie wspaniałym przeżyciem i wielkim zaszczytem – powiedział Augusto Farfus po premierze. – Brałem już udział w projektowaniu kilku samochodów wyścigowych BMW i zawsze jestem szczególnie szczęśliwy, kiedy mogę być częścią tak ważnego projektu. Chociaż oczywiście podczas prac wdrożeniowych przeprowadzamy przede wszystkim testy funkcjonalne, to jednak od samego początku czuję się dobrze w samochodzie i nie mogę się już doczekać jazd testowych w nadchodzących miesiącach.

Dodajmy, że prace nad nowym modelem rozpoczęły się na początku 2019 r. od symulacji CFD na komputerze. Silnik o mocy ponad 500 KM był testowany od lutego na stanowisku testowym w Monachium, a od połowy roku przeprowadzano pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym, używając modelu pojazdu w 60-procentowej skali. Na początku tego roku w zakładzie BMW w Regensburgu wyprodukowano pierwszą karoserię testową BMW M4 GT3. Następnie w ciągu około sześciu tygodni w warsztacie BMW Motorsport zmontowano pojazd testowy zaprezentowany podczas debiutu.

Norbert Szwarc
Foto: BMW


Tagi:
BMW, BMW M, BMW M4 GT3, Augusto Farfus, Jens Marquardt, Markus Flasch

Zobacz podobne artykuły:

 BMW 128ti – Odpowiedź na Golfa GTI
kalendarz 19/09 2020

BMW 128ti – Odpowiedź na Golfa GTI

Prezentacje / Nowości

2020.09.19

Nowa wersja hatchbacka serii 1 w gamie marki znajdzie się poniżej topowego M135i xDrive.
Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla Touring Sports z innym logo
kalendarz 16/09 2020

Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla Touring Sports z innym logo

Prezentacje / Nowości

2020.09.16

Prosta metoda na opracowanie nowego modelu.
BMW serii 4 Cabrio na zdjęciach patentowych
kalendarz 12/09 2020

BMW serii 4 Cabrio na zdjęciach patentowych

Wiadomości / News

2020.09.12

Tym razem fotoszpiedzy nie musieli ukradkiem robić zdjęć nowemu cabrio BMW. Kształt sylwetki został ujawniony dzięki chińskiej Narodowej Administracji Własności Intelektualnej.
Najnowsze artykuły:
Wygrana Toyoty w Le Mans

Wygrana Toyoty w Le Mans

Wiadomości / Moto sport

2020.09.24

Toyota TS050 Hybrid wygrała po raz trzeci z rzędu legendarny wyścig Le Mans 24 Hours, a zespół Toyoty ma już pewny tytuł mistrzów świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC) w klasyfikacji drużynowej.
 Inwestycje infrastrukturalne w Warszawie

Inwestycje infrastrukturalne w Warszawie

Wiadomości / Gorące tematy

2020.09.24

Kiedy kolejne etapy obwodnicy?
 Zwycięzca 107. Tour de France z trofeum zaprojektowanym przez Skodę

Zwycięzca 107. Tour de France z trofeum zaprojektowanym przez Skodę

Wiadomości / News

2020.09.23

Tadej Pogacar został triumfatorem tegorocznego wyścigu Tour de France.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.