Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi zapowiada nowe RS 3
kalendarz 10/06 2021

Audi zapowiada nowe RS 3

Wydarzenia / Audi

Modele typu R i RS biją rekordy sprzedaży. Z ponad 15 modelami typu R i RS, Audi Sport  może pochwalić się największą w historii gamą.

Rok 2020 dla Audi Sport GmbH był najlepszy w historii. W ubiegłym roku dostarczono  klientom ponad 29 300 pojazdów - to prawdziwy rekord. Marka oferuje auta nie tylko z napędem konwencjonalnym. Dzięki modelowi RS e-tron GT, Audi Sport udało się wejść do świata samochodów elektrycznych. Nowy dyrektor zarządzający spółki Sebastian Grams oraz Rolf Michl, szef sprzedaży i marketingu, w krótkim wywiadzie wyjaśniają, jaki potencjał technologiczny oferuje elektryfikacja napędu i co to oznacza z punktu widzenia sprzedaży.

Sebastian, od pierwszego marca tego roku jesteś członkiem zarządu Audi Sport GmbH. Politycy, tradycyjnie są proszeni o przedstawienie wstępnej oceny swoich działań po 100 dniach sprawowania urzędu. Jak wyglądał dla Ciebie ten okres?

Sebastian Grams: Pochodzę z Heilbronn w Niemczech, a swoją karierę w Audi rozpocząłem 20 lat temu w dziale rozwoju napędów tej marki. Biorąc to pod uwagę jestem niemal pewien, że nie ma w tym regionie dziecka, które nie marzyłoby o pracy w Audi Sport. Jak wszyscy w naszym zespole, jestem entuzjastą najwyższych osiągów i pasjonatem techniki. Naszą misją jest przesuwanie granic możliwości - o to właśnie chodzi w Audi Sport. Jestem przekonany, że tak będzie również w przyszłości.

Mówiąc o granicach możliwości - jak myślisz, co trzeba zrobić, by przesuwać je ciągle dalej i dalej?

Sebastian Grams: Wszystkie zmiany zaczynają się w naszych głowach. Celem obecnych działań w segmencie samochodów o wysokich osiągach jest zdefiniowanie na nowo przyszłości mobilności osobistej i sprawienie, aby stała się ona jeszcze bardziej emocjonalnym doświadczeniem. Do tego potrzebna jest odwaga. Odwaga, by spojrzeć na sprawy z zupełnie innej perspektywy i w ten sposób odkryć nowe podejścia, które w przyszłości będą zachwycać naszych klientów. Niedawno zaprezentowaliśmy RS e-tron GT – pierwszego w pełni elektrycznego RS-a i nasz pierwszy w pełni elektryczny model o wysokich osiągach. Tym samym odsłoniliśmy zupełnie nową, bardzo emocjonującą stronę rodziny RS.

I to wszystko mówi inżynier! Rolf – ty, jako osoba pracująca w sprzedaży musisz być z tego bardzo dumny!

Rolf Michl: Rzeczywiście, sam bym tego lepiej nie ujął! Nasze modele R i RS odgrywają kluczową rolę w tworzeniu sportowego wizerunku marki. W tym segmencie kierujemy się do bardzo wymagającej, obeznanej z techniką klienteli, która stawia najwyższe wymagania w zakresie osiągów i designu, ale także przydatności w codziennym użytkowaniu i możliwości personalizacji. Jest to dla nas segment o znacznym potencjale wzrostu.

W roku 2020, pomimo pandemii koronawirusa, odnotowaliśmy szesnastoprocentowy wzrost sprzedaży, co jest logiczną konsekwencją wprowadzenia nowych modeli w kluczowych regionach sprzedaży, takich jak Europa, Ameryka Północna i Chiny, ale także na nowych rynkach, takich jak Japonia, Australia i Nowa Zelandia. Atrakcyjność naszych sportowych samochodów ma pozytywny wpływ na postrzeganie całej marki. Było to szczególnie widoczne po wprowadzeniu na rynek modeli RS 6 Avant, RS 7 Sportback i RS Q8, które mimo trudnych warunków rynkowych odnotowują znakomite wyniki sprzedaży. Nasze modele zawsze były i nadal są samochodami marzeń - na całym świecie!

Świat, o którym mówisz, na naszych oczach się zmienia – wystarczy wspomnieć o elektryfikacji i cyfryzacji. Czy ma to wpływ na wyobrażenia ludzi o tym, czym jest samochód marzeń?

Rolf Michl: To oczywiste, że zauważamy przekształcenia i dogłębnie analizujemy globalne trendy i zmiany na rynku, które mają wpływ na decyzje zakupowe klientów oraz ich postrzeganie luksusu. Aspekt zrównoważonego rozwoju jest kolejnym kluczowym elementem - odmienny od tego, co widzieliśmy w przeszłości, ale zdecydowanie fascynujący!

Sebastian wspomniał wcześniej o RS e-tron GT - to samochód o imponujących osiągach: aż 646 KM mocy całkowitej i 830 Nm momentu obrotowego. Jego przyspieszenie jest niesamowite i z pewnością zaskoczy nawet najbardziej sceptycznych krytyków elektryfikacji napędów. To dla nas kolejny kamień milowy na drodze ku nowej erze w pełni elektrycznych osiągów, które przemawiają zarówno do naszych lojalnych, długoletnich klientów, jak i do tych zupełnie nowych.

Przyspieszenie to jedno, ale wiele osób nadal kojarzy osiągi z imponującym dźwiękiem dużego silnika spalinowego.

Rolf Michl: To właśnie w tym obszarze obserwujemy największe zmiany. Klienci kupujący w pełni elektryczny model o sportowym zacięciu oczekują oczywiście wyjątkowych osiągów, ale zazwyczaj na pierwszym miejscu stawiają zrównoważony rozwój. Ciche to nowe głośne! Cyfrowy system nagłośnienia sportowego e-tron wykorzystuje uzyskiwane w czasie rzeczywistym dane dotyczące prędkości obrotowej silników elektrycznych oraz innych parametrów, tak by w subtelny i jak najbardziej autentyczny sposób symulować dźwięk pracującego układu napędowego. Kierowca może modyfikować charakterystykę dźwięku za pomocą opcji personalizacji w systemie Audi drive select. Oznacza to, że można jechać spokojnie przez okolicę, a zaraz potem, gdy sytuacja na to pozwala, naprawdę „dać czadu” w typowy dla RS sposób.

To zupełnie nowy sposób patrzenia na osiąganie najwyższej wydajności pojazdów. Sebastian, czy możesz jeszcze coś nam powiedzieć o strategii elektryfikacji Audi Sport GmbH?

Sebastian Grams: Jasna strategia systematycznej elektryfikacji jest podstawą rentowności naszego przedsiębiorstwa w przyszłości. Rozpoczęliśmy już proces elektryfikacji modeli z gamy Audi Sport z silnikami spalinowymi. RS 6 Avant, RS 7 Sportback i RS Q8 łączą mocne, 4.0-litrowe silniki V8 biturbo TFSI z 48-woltowymi systemami mild hybrid i techniką cylinder on demand. Przyszłe generacje posuną gamę RS o krok dalej, wprowadzając wysokowydajne hybrydy typu plug-in oraz w pełni elektryczne układy napędowe.

E-mobilność otwiera zupełnie nowe wymiary dynamiki jazdy. Pomyślmy na przykład o w pełni zmiennym rozkładzie mocy elektrycznego napędu quattro z rozłożeniem momentu obrotowego pomiędzy poszczególnymi kołami. Na czele naszej ekspansji ku erze e-mobilności wysokich osiągów staną nasze w pełni elektryczne modele, takie jak RS e-tron GT.

Rolf, z perspektywy szefa sprzedaży, czy możesz już podać nam konkretne szczegóły dotyczące kolejnych kroków?

Rolf Michl: Oczekujemy, że już w 2024 roku ponad połowa naszych wysokowydajnych modeli będzie częściowo lub całkowicie zelektryfikowana. Chcemy oferować naszym klientom produkty i usługi odpowiednie dla ich specyficznych rynków i segmentów. Począwszy od elektryfikacji szerokiego spektrum pojazdów za pomocą techniki mild-hybrid, poprzez elastyczność hybryd typu plug-in, aż po wyjątkowe wrażenia z jazdy samochodami w pełni elektrycznymi. Na wielu rynkach nadal widzimy znaczny potencjał w segmencie SUV-ów o wysokich osiągach. Do końca dekady planujemy oferować wyłącznie pojazdy zelektryfikowane: w pełni elektryczne i wysokowydajne hybrydy typu plug-in.

Na koniec wróćmy do wspomnianej na początku kultury zmiany. Sebastian, gdzie według Ciebie leży największa szansa tej transformacji?

Sebastian Grams: Transformacja na taką skalę nie jest dziełem jednej osoby. Pracujemy nad tym z ogromną pasją jako zespół. Zmiana zawsze jest wielką szansą. W tym procesie jesteśmy zmotywowani do opracowywania nowych rozwiązań szybciej niż inni i do odważnego ich wdrażania. Tutaj, w Audi Sport, naszą misją jest tworzenie przyszłości mobilności w segmencie samochodów wyczynowych - przyszłości zrównoważonej, postępowej i cyfrowej. Wiemy, że nasi klienci mają wysokie wymagania i są zadowoleni tylko z najlepszych produktów./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi Sport, Audi RS 3, Sebastian Grams, Rolf Michl

Zobacz podobne artykuły:

Ken Block i Audi
kalendarz 25/09 2021

Ken Block i Audi

Wiadomości / Moto sport

2021.09.25

Słynny zawodnik motosportu przesiada się do aut elektrycznych?
 Toyota GR 86 następcą “Diabła” Kuby Przygońskiego?
kalendarz 01/09 2021

Toyota GR 86 następcą “Diabła” Kuby Przygońskiego?

Wiadomości / Wydarzenia

2021.09.01

Kuba Przygoński w dotychczasowym coupe Toyoty wywalczył cztery tytuły mistrza Polski w drifcie. Czy wkrótce przesiądzie się do nowszej maszyny?
Martin Prokop: Baja Poland zawsze oferuje coś wyjątkowego
kalendarz 27/08 2021

Martin Prokop: Baja Poland zawsze oferuje coś wyjątkowego

Wiadomości / Wydarzenia

2021.08.27

Nie można bawić się w żadną taktykę, trzeba cisnąć od pierwszego metra do mety - mówi Martin Prokop.
Najnowsze artykuły:
Polska spółka pracuje nad samochodem napędzanym wodorem

Polska spółka pracuje nad samochodem napędzanym wodorem

Wiadomości / Gorące tematy

2021.09.27

Prototyp będzie gotowy w przyszłym roku.
110-letni Rolls-Royce Silver Ghost znów zaskakuje

110-letni Rolls-Royce Silver Ghost znów zaskakuje

Moto fanatyk

2021.09.26

W 1911 r. Rolls-Royce Silver Ghost z numerem podwozia 1701 ustanowił rekord prędkości na trasie między stolicami Anglii i Szkocji. W tym roku samochód wrócił do gry.
VW Grand California na targach Caravans Salon Poland 2021

VW Grand California na targach Caravans Salon Poland 2021

Wiadomości / News

2021.09.25

VW prezentuje swój największy model – Grand California.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.