Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi TT – Mocniejsze silniki, choć bez Diesla
kalendarz 20/12 2018

Audi TT – Mocniejsze silniki, choć bez Diesla

Audi / Nowości

Ten face lifting można uznać za najbardziej niezauważalny – przynajmniej w tym roku.

Istotnie patrząc na zmodernizowane Audi TT, trudno znaleźć zauważalne elementy, odróżniające od dotychczasowego modelu. Tym razem producent okazał się wyjątkowo wstrzemięźliwy pod względem zmian w stylistyce. W ciągu 20 lat, jest to już trzecia generacja tego modelu. Przypomnijmy, że pierwsze Audi TT zaprezentowano w 1998 r. Trzy lata wcześniej pokazano TT jako samochód koncepcyjny – najpierw podczas wystawy IAA we Frankfurcie wersję Coupé, a później wersję Roadster podczas Tokyo Motor Show. W krótkim czasie od rynkowej premiery, model TT Coupé znalazł się na szczycie sprzedaży w swoim segmencie.

Wystarczy spojrzeć i od razu wiadomo – tak, to jest TT. Charakterystyczna sylwetka stała się znakiem rozpoznawczym tego modelu. Uwagę zwraca również z przodu trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe, czy duże wloty powietrza na bokach. Sportowy styl auta można dodatkowo podkreślić opcjonalnym pakietem stylistycznym S Line. Standardowo samochód jest wyposażony w 17-calowe koła. Dla bardziej wymagających klientów, Audi Sport przygotowało felgi w rozmiarach 18, 19 i 20 cali. W gamie barw nadwozia pojawiły się trzy nowe kolory: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse oraz dostępny tylko w wersji TTS i w linii S line niebieski turbo.

Odświeżone Audi TT będzie dostępne z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem, których moc została zwiększona. Wersja bazowa to 40 TFSI o mocy 197 KM. Druga jednostka to 245-konna 45 TFSI. Silnik 2.0 TFSI o mocy 306 KM montowany w wersji TTS, rozpędza TTS Coupé od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o dziesięć setnych sekundy szybciej niż w modelu poprzednim. W zależności od wersji, napęd przekazywany jest za pośrednictwem przekładni 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów lub 7-biegowej, dwusprzęgłowej automatycznej. Przekładnia automatyczna S tronic standardowo montowana jest w modelu TTS. Dodatkowo wersja o mocy 245 KM może być wyposażona w stały napęd czterech kół quattro.  

Wersje z pakietem S line sport lub z układem Audi magnetic ride, mają zawieszenie o 10 mm niższe. Pewniejsze prowadzenie auta zapewnią również systemy i układy zestrojone z zawieszeniem, jak np. progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie tylne oraz system stabilizacji toru jazdy ESC. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywuje się selektywny rozkład momentów obrotowych między kołami, który w razie potrzeby wspomaga prowadzenie.

Charakter sportowego auta podkreśla też zorientowana na kierowcę deska rozdzielcza, z okrągłymi otworami nawiewów ze zintegrowanymi w nich regulatorami, które przypominają silniki odrzutowe – to klasyczny detal związany z TT. Standardem są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Na liście opcji znajdują się sportowe fotele S z pneumatycznie regulowanymi siedziskami i oparciami (standard dla pakietu sportowego S line oraz dla modelu TTS). Pojemność bagażnika TT o układzie foteli 2+2 wynosi 305 litrów.

Wskaźniki i zegary ukazują się w cyfrowej formie na 12,3-calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca wybrać może jeden z dwóch trybów widoku wyświetlacza: w widoku klasycznym większą część ekranu zajmują prędkościomierz i obrotomierz. W trybie progresywnym większość ekranu przypada powiększonej mapie. Dostępny opcjonalnie widok sportowy dostarcza informacji na temat mocy wyjściowej silnika, momentu obrotowego i sił przeciążenia. Widok sportowy jest standardem w modelu TTS. Terminal systemu MMI umieszczony na konsoli środkowej ma tylko sześć przycisków. Najbardziej rozbudowana jego wersja MMI navigation plus z MMI touch. System sterowania głosowego rozpoznaje sformułowania artykułowane językiem potocznym. Kierowca wspomagany jest systemami - od asystenta zmiany pasa ruchu side assist, przez ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu active lane assist i przez funkcję rozpoznawania znaków drogowych, aż po asystenta parkowania wyposażonego w kamerę w tyle pojazdu i dostarczającego obrazu jego otoczenia.

Zmodernizowane TT początkowo pojawi się w salonach w przyszłym roku w wersji coupe. W późniejszym czasie dołączy roadster i odmiana RS.

Norbert Szwarc
Foto: Audi


Tagi:
nowe audi tt, Audi, Audi TT, Audi TT face lifting

Zobacz podobne artykuły:

Jubileusze Audi
kalendarz 08/03 2019

Jubileusze Audi

Moto fanatyk

2019.03.08

W tym roku firma obchodzi ponad dwa tuziny różnych jubileuszy.
Skoda Kamiq – Ten trzeci
kalendarz 27/02 2019

Skoda Kamiq – Ten trzeci

Prezentacje / Nowości

2019.02.27

Na krótko przed oficjalną premierą, Skoda prezentuje model Kamiq.
Audi e-tron na stoku
kalendarz 21/02 2019

Audi e-tron na stoku

Wiadomości / Wydarzenia

2019.02.21

Elektryczny samochód Audi na najbardziej stromej trasie narciarskiej.
Najnowsze artykuły:
Następny Fiat 500 będzie elektryczny?

Następny Fiat 500 będzie elektryczny?

Wiadomości / News

2019.03.24

Nowa generacja 500-tki ma być wyposażona tylko w napęd elektryczny, potwierdza włoski producent.
BMW i8 Roadster 4 elements by Milan Kunc

BMW i8 Roadster 4 elements by Milan Kunc

Wiadomości / Ciekawostki

2019.03.24

Hybrydowy model BMW jako „płótno malarskie”.
Lexusy na lotnisku

Lexusy na lotnisku

Wiadomości / News

2019.03.23

W australijskiej bazie prywatnych odrzutowców Melbourne Jet Base, pasażerów i załogi do samolotów dowożą luksusowe samochody Lexusa.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.