Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi TT – Mocniejsze silniki, choć bez Diesla
kalendarz 20/12 2018

Audi TT – Mocniejsze silniki, choć bez Diesla

Audi / Nowości

Ten face lifting można uznać za najbardziej niezauważalny – przynajmniej w tym roku.

Istotnie patrząc na zmodernizowane Audi TT, trudno znaleźć zauważalne elementy, odróżniające od dotychczasowego modelu. Tym razem producent okazał się wyjątkowo wstrzemięźliwy pod względem zmian w stylistyce. W ciągu 20 lat, jest to już trzecia generacja tego modelu. Przypomnijmy, że pierwsze Audi TT zaprezentowano w 1998 r. Trzy lata wcześniej pokazano TT jako samochód koncepcyjny – najpierw podczas wystawy IAA we Frankfurcie wersję Coupé, a później wersję Roadster podczas Tokyo Motor Show. W krótkim czasie od rynkowej premiery, model TT Coupé znalazł się na szczycie sprzedaży w swoim segmencie.

Wystarczy spojrzeć i od razu wiadomo – tak, to jest TT. Charakterystyczna sylwetka stała się znakiem rozpoznawczym tego modelu. Uwagę zwraca również z przodu trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe, czy duże wloty powietrza na bokach. Sportowy styl auta można dodatkowo podkreślić opcjonalnym pakietem stylistycznym S Line. Standardowo samochód jest wyposażony w 17-calowe koła. Dla bardziej wymagających klientów, Audi Sport przygotowało felgi w rozmiarach 18, 19 i 20 cali. W gamie barw nadwozia pojawiły się trzy nowe kolory: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse oraz dostępny tylko w wersji TTS i w linii S line niebieski turbo.

Odświeżone Audi TT będzie dostępne z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem, których moc została zwiększona. Wersja bazowa to 40 TFSI o mocy 197 KM. Druga jednostka to 245-konna 45 TFSI. Silnik 2.0 TFSI o mocy 306 KM montowany w wersji TTS, rozpędza TTS Coupé od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o dziesięć setnych sekundy szybciej niż w modelu poprzednim. W zależności od wersji, napęd przekazywany jest za pośrednictwem przekładni 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów lub 7-biegowej, dwusprzęgłowej automatycznej. Przekładnia automatyczna S tronic standardowo montowana jest w modelu TTS. Dodatkowo wersja o mocy 245 KM może być wyposażona w stały napęd czterech kół quattro.  

Wersje z pakietem S line sport lub z układem Audi magnetic ride, mają zawieszenie o 10 mm niższe. Pewniejsze prowadzenie auta zapewnią również systemy i układy zestrojone z zawieszeniem, jak np. progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie tylne oraz system stabilizacji toru jazdy ESC. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywuje się selektywny rozkład momentów obrotowych między kołami, który w razie potrzeby wspomaga prowadzenie.

Charakter sportowego auta podkreśla też zorientowana na kierowcę deska rozdzielcza, z okrągłymi otworami nawiewów ze zintegrowanymi w nich regulatorami, które przypominają silniki odrzutowe – to klasyczny detal związany z TT. Standardem są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Na liście opcji znajdują się sportowe fotele S z pneumatycznie regulowanymi siedziskami i oparciami (standard dla pakietu sportowego S line oraz dla modelu TTS). Pojemność bagażnika TT o układzie foteli 2+2 wynosi 305 litrów.

Wskaźniki i zegary ukazują się w cyfrowej formie na 12,3-calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca wybrać może jeden z dwóch trybów widoku wyświetlacza: w widoku klasycznym większą część ekranu zajmują prędkościomierz i obrotomierz. W trybie progresywnym większość ekranu przypada powiększonej mapie. Dostępny opcjonalnie widok sportowy dostarcza informacji na temat mocy wyjściowej silnika, momentu obrotowego i sił przeciążenia. Widok sportowy jest standardem w modelu TTS. Terminal systemu MMI umieszczony na konsoli środkowej ma tylko sześć przycisków. Najbardziej rozbudowana jego wersja MMI navigation plus z MMI touch. System sterowania głosowego rozpoznaje sformułowania artykułowane językiem potocznym. Kierowca wspomagany jest systemami - od asystenta zmiany pasa ruchu side assist, przez ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu active lane assist i przez funkcję rozpoznawania znaków drogowych, aż po asystenta parkowania wyposażonego w kamerę w tyle pojazdu i dostarczającego obrazu jego otoczenia.

Zmodernizowane TT początkowo pojawi się w salonach w przyszłym roku w wersji coupe. W późniejszym czasie dołączy roadster i odmiana RS.

Norbert Szwarc
Foto: Audi


Tagi:
nowe audi tt, Audi, Audi TT, Audi TT face lifting

Zobacz podobne artykuły:

Audi S8 2020 w testach
kalendarz 16/01 2019

Audi S8 2020 w testach

Wiadomości / News

2019.01.16

Na torze Nürburgring Audi testowało najmocniejszą wersję flagowej limuzyny – S8.
Drugi wyścig Mistrzostw Świata Formuły E 2019
kalendarz 11/01 2019

Drugi wyścig Mistrzostw Świata Formuły E 2019

Wiadomości / Moto sport

2019.01.11

Nowy Rok rozpocznie się w Maroku.
Mercedes-AMG A45 – Na torze
kalendarz 04/01 2019

Mercedes-AMG A45 – Na torze

Prezentacje / Nowości

2019.01.04

Trwają testy modelu Klasy A w wersji sygnowanej AMG.
Najnowsze artykuły:
Z  szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.01.22

Carlos Sainz jeden z największych automobilistów świata …
Mercedes Benz E350e Plug-In Hybrid – Hybrydowe rozwiązanie

Mercedes Benz E350e Plug-In Hybrid – Hybrydowe rozwiązanie

Testy / Testy

2019.01.22

Auta hybrydowe to przyszłość. Bo auto może być eko i gwarantować przyjemność z jazdy. Tak, jak hybrydowe Infiniti Q50 i… Mercedes E350e. To luksusowe auto potrafi być oszczędne. Ale też zaskoczyć dynamiką.
Pierwszy produkcyjny egzemplarz Forda Mustanga Shelby GT500 sprzedany

Pierwszy produkcyjny egzemplarz Forda Mustanga Shelby GT500 sprzedany

Wiadomości / News

2019.01.22

Craig Jackson, prezes i dyrektor generalny Barrett-Jackson został właścicielem pierwszego produkcyjnego Forda Shelby GT500 za kwotę 1,1 mln dolarów.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.