Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi Tradition na wystawie samochodów Techno Classica
kalendarz 06/04 2019

Audi Tradition na wystawie samochodów Techno Classica

Moto fanatyk / Audi

„Cuda przestrzeni – od Schnellastera do Avanta”.

Centralnym elementem ekspozycji Audi Tradition podczas tegorocznej wystawy samochodów zabytkowych Techno Classica w Essen, będą modele typu kombi z różnych okresów historycznych przedsiębiorstwa. Największa na świecie wystawa klasycznej motoryzacji, odbywająca się w tym roku w dniach od 10 do 14 kwietnia, będzie sceną prezentacji siedmiu motoryzacyjnych projektów znaczących historię Audi. Hasłem, pod którym zbudowano całe stoisko, jest: „Cuda przestrzeni – od Schnellastera do Avanta”. Przy tej okazji koncern świętuje również siedemdziesiątą rocznicę uruchomienia fabryki w Ingolstadt.

Po zakończeniu drugiej wojny światowej wszystko wskazywało na to, że Auto Union jest marką martwą. Wyglądało to tak, że wywłaszczone przez sowieckie władze okupacyjne ze swej siedziby w Saksonii i usunięte w 1948 r. z rejestru handlowego w Chemnitz przedsiębiorstwo, nie miało już przed sobą przyszłości. Odrodziło się jednak pomimo wszelkich przeciwności rok później, w amerykańskiej strefie okupacyjnej. Skromne początki nowego Auto Union GmbH związane są z rozpoczęciem produkcji w dawnych koszarach w bawarskim mieście Ingolstadt. Z czasem, firma przemianowana została na Audi AG i dziś świętuje swoje 70-lecie.

Pierwszymi pojazdami wyprodukowanymi tu w 1949 r, był samochód DKW Schnellaster oraz motocykl DKW RT 125 W. Obydwa wystawiane będą w Essen, na stoisku Audi w hali nr 4. DKW Schnellaster F89 L był pierwszym samochodem, jaki kiedykolwiek wyprodukowany był w Ingolstadt. Choć opierał się na przedwojennych jeszcze rozwiązaniach technicznych napędu na przednie koła i dwucylindrowego, dwusuwowego silnika, to jednak już wtedy wyprzedzał swoje czasy konstrukcją nadwozia, gdzie silnik umieszczony był pod kabiną pasażerską. Niezawodny i nieskomplikowany samochód dostawczy był dostępny w różnych wersjach nadwozia: od furgonetki, przez auto z otwartą platformą, po przystosowany do transportu zwierząt, a nawet po luksusowy niewielki autobus. Schnellaster był typowym dzieckiem swoich czasów. Pojazd ten, stworzony podczas trudnych powojennych lat, był dostosowany do potrzeb odbudowy Niemiec. Natomiast motocykl DKW RT 125 W, w którym W oznacza „West” – zachód, nie był konstrukcją nową. Jego założenia powstały jeszcze w 1939 r. w fabryce DKW w Zschopau. Oprócz nieco bardziej zaokrąglonego zbiornika paliwa, nie różnił się właściwie od modelu przedwojennego. Miał trapezowy widelec, zawieszenie oparte na elementach gumowych, dwusuwowy silnik o mocy 4,75 KM i trzybiegową, obsługiwaną nogą skrzynię przekładniową. Motocykl ten w dużej mierze przyczynił się do umocnienia się firmy w latach ’40 i ’50.

Innym świadkiem tego powojennego okresu jest DKW Meisterklasse Universal, F89 S z 1951 r. W 1950 r, po wyczerpaniu z powodu braku miejsca możliwości większej produkcji samochodów osobowych w Ingolstadt, Auto Union uruchomiło kolejną swą fabrykę, w Düsseldorfie. Na początku, z przyczyn technicznych, wskrzeszono tylko markę DKW, ponieważ auta te miały prostą konstrukcję i nieskomplikowany, dwusuwowy silnik. Pierwsze powojenne samochody osobowe DKW były połączeniem rozwiązań technicznych modelu DKW F 8 z 1939 r. z opływową karoserią trzycylindrowego DKW F 9, którego produkcja miała rozpocząć się w 1940 r. Z tych dwóch samochodów powstało auto oznaczone połączonym symbolem DKW F 89.

Na ekspozycji Audi na Techno Classica, obok kolejnych samochodów: Audi 80 Variant z 1967 r. i Audi 100 Avant GLS z 1978, staną dwa egzotyczne modele. Będą to DKW Imosa F 1000 D – mały van, którego zaledwie 110 tysięcy sztuk powstało w latach 1960 – 1975 w Hiszpanii oraz Audi Foxwagon, dostępne wyłącznie na rynku amerykańskim. Wystawiany w Essen Foxwagon pochodzi z 1978 r. i bazuje na pierwszym Audi 80. Na rynku północnoamerykańskim Audi 80 sprzedawane było pod nazwą „Audi Fox”. Do produkcji jego wersji kombi, znanej jako „Audi Foxwagon” i cieszącej się w USA sporą popularnością, koncern z Ingolstadt użył podzespołów z VW Passata./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, wystawa Techno Classica, DKW Schnellaster, DKW RT 125 W, DKW Schnellaster F89 L, DKW Meisterklasse Universal, DKW F 8, DKW F 9, DKW F 89, Audi 80 Variant, Audi 100 Avant GLS, DKW Imosa F 1000 D, Audi Foxwagon

Zobacz podobne artykuły:

IV Zlot Mitsubishi
kalendarz 09/06 2019

IV Zlot Mitsubishi

Moto fanatyk

2019.06.09

W Mrągowie odbył się IV zlot właścicieli samochodów marki Mitsubishi, który zgromadził aż 400 fascynatów pojazdów tej marki.
Klasyczne Mercedesy w Płocku
kalendarz 31/05 2019

Klasyczne Mercedesy w Płocku

Moto fanatyk

2019.05.31

W tym roku już po raz szesnasty w Płocku odbędzie się XVI spotkanie „Mercedesem po Wiśle Classic Days”.
Audi zrezygnuje z modelu TT?
kalendarz 29/05 2019

Audi zrezygnuje z modelu TT?

Wiadomości / News

2019.05.29

Prezes Audi Bram Schot zapowiada rok 2019 pełen wyzwań, a w nim 20 premier rynkowych.
Najnowsze artykuły:
 Tajemniczy LFA znowu na Nordschleife

Tajemniczy LFA znowu na Nordschleife

Wiadomości / News

2019.06.15

Czy Lexus szykuje nowe auto?
 Subaru Poland Rally Team w Rajdzie Žemaitija

Subaru Poland Rally Team w Rajdzie Žemaitija

Wiadomości / Moto sport

2019.06.15

Po udanym rajdowym debiucie załogi SPRT w Rajdzie Liepaja, Kuba Greguła pilotowany przez Grzegorza Dachowskiego, startuje w rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Litwy.
Fordy GT w wyścigu 24H Le Mans

Fordy GT w wyścigu 24H Le Mans

Wiadomości / Moto sport

2019.06.15

Pięćdziesiąt lat po ostatnim z serii czteroletnich zwycięstw Forda w Le Mans, nie będzie to już tylko pojedynek Forda z Ferrari

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.