Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi RS 3 LMS – Testy wyczynowca
kalendarz 03/04 2021

Audi RS 3 LMS – Testy wyczynowca

Technika / Audi

Trwają testy nowego wyścigowego modelu Audi w tunelu aerodynamicznym a także pierwsze jazdy na torach w Hiszpanii i we Włoszech.

Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS miała miejsce 5 lutego, a teraz przygotowany przez Audi Sport model stworzony z myślą o seriach wyścigów TCR, przechodzi intensywny program testowy. Po próbach w tunelu aerodynamicznym w Ingolstadt, przyszedł czas na pierwsze przejazdy na torach wyścigowych w Castellolí w Katalonii, Vallelunga koło Rzymu i Aragon w północnej Hiszpanii. Jeszcze zanim RS 3 LMS zadebiutuje w wyścigach WTCR - FIA World Touring Car Cup, które odbędą się latem, zaplanowano kilka dodatkowych testów.

Tuż przed swoją oficjalną premierą, ten sportowy sedan po raz pierwszy odbył próby w tunelu aerodynamicznym producenta w Ingolstadt. Ciekawostką jest, że cała jego koncepcja aerodynamiczna została wcześniej stworzona czysto numerycznie - w komputerze. „Nasze obliczenia z wykorzystaniem Computational Fluid Dynamics zostały w pełni potwierdzone w tunelu aerodynamicznym” - mówi Detlef Schmidt, manager techniczny projektu Audi RS 3 LMS. „Przewidywane wartości siły docisku i oporu powietrza dokładnie się zgadzają.”  

W dniach 23 i 24 lutego, na torze w Castellolí położonym 60 km na północny zachód od Barcelony, druga generacja bazowego sportowego modelu oferowanego przez Audi Sport, przejechała swoje pierwsze okrążenia na torze wyścigowym. Frédéric Vervisch zrobił nim około 500 km. Konstruktorzy skoncentrowali się na ogólnych testach podzespołów, wstępnych ustawieniach układu napędowego i podwozia oraz na bilansie aerodynamicznym. Inżynierowie sprawdzili także funkcjonalność obowiązkowej, znormalizowanej jednostki sterującej silnikiem TCR, co poprzedzone było intensywnymi pracami nad oprogramowaniem. Audi Sport kontynuowało te prace od 8 do 10 marca w Vallelunga, a następnie 17 i 18 marca na torze Aragon. Opady deszczu we Włoszech dały inżynierom szansę na dopracowanie ciśnień powietrza i ustawień zawieszenia na mokre warunki. Zmienna pogoda, której obawiano się podczas wyścigów, okazała się być zaletą podczas testów i pozwoliła na uzyskanie szerokiego zakresu ustawień. Oprócz zawodnika Audi Sport Frédérica Vervischa, po raz pierwszy swoje uwagi co do prowadzenia pojazdu miał okazję przekazać nowy kierowca - Nathanaël Berthon. W Hiszpanii pracowano nad ustawieniami mechanizmu różnicowego, amortyzatorów i nad oporem aerodynamicznym. Zespół rozwojowy skupił się na optymalnej konfiguracji na kwalifikacje, ale sprawdził też zachowanie nowego samochodu na pełnym dystansie wyścigu.

„Nasz nowy samochód już podczas testów w Castellolí zrobił na wszystkich bardzo pozytywne wrażenie” - podsumowuje dr Andrea Milocco, kierownik projektu Audi RS 3 LMS. „Wrażenia się potwierdziły w Vallelunga i na Aragon. W sumie, naszym absolutnie niezawodnym samochodem przejechaliśmy do tej pory prawie 3000 kilometrów i stworzyliśmy dobrą podstawę do dalszych testów rozwojowych. Pozytywne jest również to, że dwaj nasi kierowcy są zgodni w swoich opiniach i dobrze się uzupełniają. Teraz krok po kroku realizujemy dalszy program.”

Kolejne etapy prowadzące do oficjalnego debiutu na torze zostały już ustalone. W trakcie testu bilansu osiągów przeprowadzanego przez promotora - WSC, celem jest określenie wartości dla aerodynamiki i środka ciężkości RS 3 LMS. Audi Sport chce też uzyskać homologację wyścigową do 1 maja. Testy i przygotowania do produkcji, na początku lata określą dalszy harmonogram.

Audi RS 3 LMS zadebiutuje podczas otwarcia sezonu WTCR - FIA World Touring Car Cup w dniach 3-5 czerwca na Nordschleife, na torze Nürburgring. Dostawy drugiej generacji samochodu wyścigowego Audi Sport TCR do klientów rozpoczną się w drugiej połowie roku. Od końca 2016 r. firma zbudowała i dostarczyła klientom na całym świecie 180 egzemplarzy poprzednika tego modelu i zdobyła z nimi globalnie 54 tytuły wyścigowe./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi RS 3 LMS, WTCR - FIA World Touring Car Cup, Frédéric Vervisch, Nathanaël Berthon

Zobacz podobne artykuły:

AMG z hybrydami i elektrycznie
kalendarz 09/04 2021

AMG z hybrydami i elektrycznie

Warsztat / Technika

2021.04.09

Jakie rodzaje napędów trafią do aut sygnowanych logo AMG w najbliższych latach?
Audi coraz bliżej Dakaru
kalendarz 08/04 2021

Audi coraz bliżej Dakaru

Wiadomości / Wydarzenia

2021.04.08

Trwają końcowe prace przy budowie prototypu przeznaczonego do udziału w Rajdzie Dakar 2022.
Dlaczego pojazdy autonomiczne nie lubią deszczu?
kalendarz 29/03 2021

Dlaczego pojazdy autonomiczne nie lubią deszczu?

Warsztat / Technika

2021.03.29

Nie tylko kierowcom trudniej się prowadzi podczas opadów atmosferycznych.

Firmy z branży

LadneFelgi.pl Sp. z o.o. Sp.k.,

ul. Łokietka 86E
16-400 Suwałki
Tel.: 87 737 1900
Email.: sklep@ladnefelgi.pl
https://www.ladnefelgi.pl/

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów

mazowieckie
ul. Wał Miedzeszyński 572
03-994 Warszawa
Tel.: 720 888 001
http://stacjakontrolipojazdow.pl/
Najnowsze artykuły:
Mercedes-Benz 170 V - Dostosowywał się do życzeń kierowcy

Mercedes-Benz 170 V - Dostosowywał się do życzeń kierowcy

Moto fanatyk

2021.04.11

W lutym 1936 r., podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodów i Motocykli (IAMA) w Berlinie, Mercedes zaprezentował model 170 V (W 136).
Mazda i włoski styl

Mazda i włoski styl

Wiadomości / Ciekawostki

2021.04.11

Połączenie włoskiego stylu i japońskiej pracowitości to historia splotu niezwykłych wydarzeń.
Przekładnie do hybrydowych Yarisów z Polski

Przekładnie do hybrydowych Yarisów z Polski

Wiadomości / News

2021.04.11

Toyota uruchomiła w fabryce TMMP produkcję elektrycznych napędów hybrydowych do modelu Yaris.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.