Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi i Hyundai – wspólne rozwiązania
kalendarz 23/06 2018

Audi i Hyundai – wspólne rozwiązania

News / Audi / Hyundai

Obydwie marki nawiążą współpracę w celu rozwoju techniki ogniw paliwowych.

Audi i Hyundai planują wzajemną wymianę patentów i licencji oraz przyznają sobie nawzajem dostęp do niekonkurencyjnych wobec siebie rozwiązań. Porozumienie w tej sprawie jest obecnie w toku rozpatrywania przez właściwe organa prawne. Dzięki zawiązującej się współpracy, obaj partnerzy dążą do szybszego doprowadzenia technologii ogniw paliwowych do w pełni dojrzałej gotowości do wysokowolumenowej produkcji. Audi i Hyundai badają również możliwości jeszcze dalej posuniętej współpracy na polu tej zrównoważonej środowiskowo techniki napędu.

„Technika ogniw paliwowych jest najbardziej systematyczną z form mobilności elektrycznej, a tym samym jest potężnym atutem w naszej ofercie bezemisyjnej mobilności przyszłości segmentu premium” – mówi Peter Mertens, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „W naszych planach rozwoju FCEV (ang. Fuel Cell Electric Vehicle - pol. elektryczny pojazd z ogniwami paliwowymi) łączymy siły z innymi, silnymi partnerami, takimi jak Hyundai. Kooperacja to najlepszy sposób na wprowadzenie atrakcyjnych kosztowo innowacji i dokonanie w ten sposób przełomu w obszarze tej zrównoważonej techniki.”

„Jesteśmy przekonani o tym, że nasze partnerstwo z Audi z sukcesem wskaże całemu światu wizję i zyski, jakie przynoszą FCEV” – podkreśla Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Company. „Niniejsza umowa jest kolejnym przykładem ogromnego zaangażowania Hyunadai’a w kreowanie bardziej zrównoważonej przyszłości, przy jednoczesnym zwiększaniu obecności napędzanych wodorem pojazdów w życiu konsumentów. To najszybsza droga do tworzenia świata, w którym emisja zanieczyszczeń do atmosfery będzie naprawdę zerowa.”

Duże zasięgi i krótki czas ładowania czynią wodór atrakcyjnym źródłem energii dla mobilności elektrycznej. Dotyczy to zwłaszcza większych samochodów, w których zalety masy pojazdu z ogniwami paliwowymi, nieodłącznie związane z ich konstrukcją, są szczególnie widoczne. Produkcja wodoru z odzysku oraz stworzenie odpowiedniej infrastruktury, to obok dalszego rozwoju techniki ogniw paliwowych kluczowe aspekty przyszłego, spodziewanego sukcesu rynkowego tego rozwiązania.

W ramach Grupy Volkswagen, Audi wzięło odpowiedzialność za rozwój technologii ogniw paliwowych i która obecnie pracuje nad szóstą już ich generacją. Działające na rzecz całej Grupy Centrum Kompetencyjne Ogniw Paliwowych zlokalizowane jest na terenie fabryki Audi w Neckarsulm. Audi ma zamiar rozpocząć niewielką produkcję modelu napędzanego ogniwami paliwowymi już na początku kolejnej dekady. Będzie to sportowy SUV, którego największymi zaletami będą komfort segmentu premium, znany już z dużych modeli czterech pierścieni oraz duży zasięg. Umowa o współpracy i wymianie z Hyundai’em skoncentrowana jest jednak na kolejnym etapie rozwoju tej techniki, który zakłada produkcję wysokowolumenową i szerszą ofertę rynkową tego typu pojazdów.

Nad różnymi koncepcjami ogniw paliwowych Audi pracuje od prawie 20 lat. Pierwszym, testowym samochodem marki napędzanym w ten sposób, było Audi A2H2 z 2004 r. Kolejne było Audi Q5 HFC z 2008 r. Wraz z Audi A7 Sportback h-tron quattro z 2014 r, pojawiła się nazwa „h-tron” symbolizująca modele z ogniwami paliwowymi. Litera „h” odnosi się tu do wodoru (hydrogenium). W 2016 r. zaprezentowano koncepcyjny model Audi h-tron quattro./oprac. ns/


Tagi:
Audi, Hyundai, Audi A2H2, Audi Q5 HFC, Audi A7 Sportback h-tron quattro

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Smart Concept #5 - zapowiedź
kalendarz 20/04 2024

Smart Concept #5 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.04.20

Elektryczny crossover zadebiutuje w wersji produkcyjnej w drugiej połowie 2024 r.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.