Audi House of Progress
Audi „ożywia” tu cztery kluczowe wartości swojej marki: cyfryzację, design, wydajność i zrównoważony rozwój.
Audi gruntownie przeprojektowało swój pawilon w Autostadt w Wolfsburgu i przekształciło go w pierwszą stałą ekspozycję Audi House of Progress - nowe centrum doświadczeń marki.
Audi House of Progress oferuje przestrzeń, w której klienci i odwiedzający mogą doświadczyć marki Audi: poznać firmę, jej produkty i wartości. Co ważne – nie jest to salon sprzedaży aut.
W przeciwieństwie do Audi House of Progress w Autostadt, wszystkie pozostałe lokalizacje są tymczasowe. Audi otwiera je w najbardziej spektakularnych miejscach aglomeracji miejskich, jako sposób na dotarcie do serc swoich klientów. W 2022 r. tego typu centra marki powstały między innymi w Wiedniu, Seulu i Mediolanie. Oprócz stałej instalacji w Wolfsburgu, wiosną tego roku Audi House of Progress zostanie otwarte także w Rijadzie, stolicy Arabii Saudyjskiej. Kolejne lokalizacje są w planach.
Zmiany w pawilonie Audi w Autostadt polegały na całkowitej przebudowie wnętrza istniejącego budynku. Oprócz renowacji, główny nacisk położono na koncepcję wystawienniczą. Dla zwiększenia przestrzeni dla nowych eksponatów, w środku budynku zbudowano żelbetową rotundę, w której znajduje się centralna klatka schodowa.
Tuż przy wejściu do Audi House of Progress znajduje się „Table of Visions”, prezentujący przyszłościowe wizje pojazdów Audi. Z tego miejsca ruchomy chodnik, po bokach którego znajdują się pytania związane z marką, prowadzi do rozciągających się na dwóch poziomach przestrzeni wystawowych pawilonu.
Na pierwszym poziomie znajdują się eksponaty związane z cyfryzacją i designem. Obok A6 e-tron concept i hybrydy typu plug-in Audi A8 60 TFSI e, na długiej niskiej scenie umieszczono eksponaty pozwalające zwiedzającym zapoznać się z oboma zakresami tematycznymi. Przykładem strefy cyfrowej są interaktywne tylne światła matrix OLED, które w zabawny sposób pokazują różne animacje, a tym samym możliwości tej technologii. Prezentowane są tu również materiały takie jak Econyl – tkanina obiciowa z recyklingu, gliniany model Audi e-tron GT quattro oraz wydrukowane w 3D wazy w kolorach aktualnych lakierów samochodów Audi. Odwiedzający mogą zabierać ze sobą do domu szkice od Audi Design.
Audi RS e-tron GT i pokaz folii Audi e-tron by Aerofoils ożywiają motyw przewodni marki, jakim jest wydajność. Stojący obok Audi Q4 e-tron „Sustainability Table”, dostarcza informacji na temat gospodarki cyrkularnej i zrównoważonej współpracy firmy z innymi podmiotami.
Sercem pawilonu jest „Blog of Progress” znajdujący się w otwartej rotundzie, która łączy przestrzennie oba poziomy wystawowe na piętrach, z poziomem wejściowym. Treść bloga jest generowana w czasie rzeczywistym, czerpiąc z codziennych tematów przewodnich marki Audi. Instalacja z mediami społecznościowymi pozwala wszystkim zainteresowanym gościom na koniec zwiedzania zasiąść na tylnym siedzeniu koncepcyjnego pojazdu z rodziny Sphere./oprac. ns/
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Audi A4 najczęściej wyszukiwanym autem w Polsce
Używane
2025.01.23
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.04
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.01.25