Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi e-tron na stoku
kalendarz 21/02 2019

Audi e-tron na stoku

Wydarzenia / Audi

Elektryczny samochód Audi  na najbardziej stromej trasie narciarskiej.

Pod koniec stycznia, Mattias Ekström, mistrz świata w rallycrossie, za kierownicą Audi e-tron wjechał na stok narciarski na górze Hahnenhamm, na którym walczyli najlepsi narciarze świata. Specjalnie wyposażone Audi e-tron wspięło się na stok „Mausefalle”, będący fragmentem trasy Streif. Dodajmy, że z nachyleniem stoku rzędu 85 proc., to najbardziej stroma część trasy, a jednocześnie spektakularnego, rozgrywanego na niej zjazdu narciarskiego.

„Kilkakrotnie dowiedliśmy już odwagi i zapału naszego elektrycznego SUV’a. Wjechaliśmy nim na Pikes Pike, przejechaliśmy przez słoną pustynię w Namibii, a w Berlinie poddawaliśmy go wysokonapięciowym testom. Audi e-tron stawiło czoła największym wyzwaniom” – mówi Peter Oberndorfer, szef komunikacji produktowej i technicznej Audi AG. „Wjeżdżając tym samochodem w górę stoku „Mausfalle” postawiliśmy jeszcze jeden krok w przód, pokazując wszystkim techniczne możliwości napędu quattro w samochodzie elektrycznym.”

By wspiąć się na najbardziej stromy fragment słynnej trasy zjazdowej „Streif” w austriackim Kitzbühel., Audi e-tron zostało wyposażone w specjalny napęd quattro z dwoma silnikami elektrycznymi zamontowanymi przy tylnej osi i z jednym na przedniej. Auto osiągnęło z tego zestawienia 370 kW mocy i moment obrotowy kół rzędu 8920 Nm. Ponadto by w pełni wykorzystać moment obrotowy i jego rozdział między kołami, zmodyfikowano  oprogramowanie samochodu. 19-calowe koła z kolcami opracowane specjalnie na potrzeby tego wydarzenia, zapewniły odpowiednią przyczepność na śniegu i na lodzie.

„Pokonanie 85-stopniowego nachylenia stoku na początku wydało mi się niemożliwe” – mówi Mattias Ekström, który siedział za kierownicą tego specjalnie przygotowanego auta. „Ale później nawet ja byłem zaskoczony tym, jak ten samochód radzi sobie w trudnym terenie” – dodaje mistrz świata w rallycrossie. Przyznaje też, że ten wjazd był jednym z najbardziej niesamowitych doświadczeń w jego życiu.

Dla zachowania bezpieczeństwa kierowcy, Audi e-tron zostało wyposażone w klatkę bezpieczeństwa i wyczynowy fotel z sześciopunktowymi pasami. Dodano również asekurację, przez którą przebiegała lina bezpieczeństwa. Nie montowano tu wyciągarki./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi e-tron, elektryczny samochód Audi, Mattias Ekström, Hahnenhamm, trasa zjazdowa Streif

Zobacz podobne artykuły:

Nowy silnik Audi i 610 KM w DTM
kalendarz 25/03 2019

Nowy silnik Audi i 610 KM w DTM

Warsztat / Technika

2019.03.25

W serii wyścigów DTM rozpoczyna się nowa era. Począwszy od sezonu 2019, samochody Klasy 1 (Class 1) popularnej serii wyścigów samochodów turystycznych, będą napędzane nowymi silnikami.
Walter Röhrl w Galerii Sław FIA
kalendarz 16/03 2019

Walter Röhrl w Galerii Sław FIA

Wiadomości / Wydarzenia

2019.03.16

Niemiecka legenda sportów motorowych - Walter Röhrl został pierwszym kierowcą rajdowym i pierwszym mistrzem świata spoza grona zawodników Formuły 1, który trafił do Galerii Sław FIA.
Bernard Loire w pierwszej rozmowie po odejściu z Nissana
kalendarz 14/03 2019

Bernard Loire w pierwszej rozmowie po odejściu z Nissana

Wiadomości / Wydarzenia

2019.03.14

Bernard Loire udzielił swojego pierwszego ogólnoeuropejskiego wywiadu dla Automotive News Europe.
Najnowsze artykuły:
ABC odszkodowania z OC - warto wiedzieć!

ABC odszkodowania z OC - warto wiedzieć!

Finanse / Ubezpieczenia

2019.03.26

Sprawca zdarzenia bez uprawnień do kierowania pojazdem - komu przysługuje odszkodowanie, kiedy ubezpieczycielowi przysługuje regres?
Stoisko Citroëna nagrodzone Creativity Award na Geneva Motor Show 2019

Stoisko Citroëna nagrodzone Creativity Award na Geneva Motor Show 2019

Wiadomości / News

2019.03.26

„La Maison Citroën” uznano najlepszą przestrzenią wystawową podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Lancia Aurelia B20GT 1953 r. do kupienia

Lancia Aurelia B20GT 1953 r. do kupienia

Wiadomości / News

2019.03.26

Lancia wyprodukowała tylko 720 egzemplarzy serii III, a ta Aurelia B20GT jest jednym z nich.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.