Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi e-tron na stoku
kalendarz 21/02 2019

Audi e-tron na stoku

Wydarzenia / Audi

Elektryczny samochód Audi  na najbardziej stromej trasie narciarskiej.

Pod koniec stycznia, Mattias Ekström, mistrz świata w rallycrossie, za kierownicą Audi e-tron wjechał na stok narciarski na górze Hahnenhamm, na którym walczyli najlepsi narciarze świata. Specjalnie wyposażone Audi e-tron wspięło się na stok „Mausefalle”, będący fragmentem trasy Streif. Dodajmy, że z nachyleniem stoku rzędu 85 proc., to najbardziej stroma część trasy, a jednocześnie spektakularnego, rozgrywanego na niej zjazdu narciarskiego.

„Kilkakrotnie dowiedliśmy już odwagi i zapału naszego elektrycznego SUV’a. Wjechaliśmy nim na Pikes Pike, przejechaliśmy przez słoną pustynię w Namibii, a w Berlinie poddawaliśmy go wysokonapięciowym testom. Audi e-tron stawiło czoła największym wyzwaniom” – mówi Peter Oberndorfer, szef komunikacji produktowej i technicznej Audi AG. „Wjeżdżając tym samochodem w górę stoku „Mausfalle” postawiliśmy jeszcze jeden krok w przód, pokazując wszystkim techniczne możliwości napędu quattro w samochodzie elektrycznym.”

By wspiąć się na najbardziej stromy fragment słynnej trasy zjazdowej „Streif” w austriackim Kitzbühel., Audi e-tron zostało wyposażone w specjalny napęd quattro z dwoma silnikami elektrycznymi zamontowanymi przy tylnej osi i z jednym na przedniej. Auto osiągnęło z tego zestawienia 370 kW mocy i moment obrotowy kół rzędu 8920 Nm. Ponadto by w pełni wykorzystać moment obrotowy i jego rozdział między kołami, zmodyfikowano  oprogramowanie samochodu. 19-calowe koła z kolcami opracowane specjalnie na potrzeby tego wydarzenia, zapewniły odpowiednią przyczepność na śniegu i na lodzie.

„Pokonanie 85-stopniowego nachylenia stoku na początku wydało mi się niemożliwe” – mówi Mattias Ekström, który siedział za kierownicą tego specjalnie przygotowanego auta. „Ale później nawet ja byłem zaskoczony tym, jak ten samochód radzi sobie w trudnym terenie” – dodaje mistrz świata w rallycrossie. Przyznaje też, że ten wjazd był jednym z najbardziej niesamowitych doświadczeń w jego życiu.

Dla zachowania bezpieczeństwa kierowcy, Audi e-tron zostało wyposażone w klatkę bezpieczeństwa i wyczynowy fotel z sześciopunktowymi pasami. Dodano również asekurację, przez którą przebiegała lina bezpieczeństwa. Nie montowano tu wyciągarki./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi e-tron, elektryczny samochód Audi, Mattias Ekström, Hahnenhamm, trasa zjazdowa Streif

Zobacz podobne artykuły:

Citroën Born Paris XV
kalendarz 14/06 2019

Citroën Born Paris XV

Wiadomości / Wydarzenia

2019.06.14

Wystawa w dniach 14-16 czerwca - 100 legendarnych modeli dla uczczenia 100 lat śmiałych rozwiązań.
Auto Test 2019
kalendarz 12/06 2019

Auto Test 2019

Wiadomości / Wydarzenia

2019.06.12

Hatchbacki i sedany. Samochody z topowymi silnikami, jak i te ze znacznie słabszymi.
Autonomiczne Renault EZ-GO w Polsce
kalendarz 04/06 2019

Autonomiczne Renault EZ-GO w Polsce

Wiadomości / Wydarzenia

2019.06.04

5 czerwca br. na Placu Defilad w Warszawie pojawi się pojazd-robot Renault EZ-GO.
Najnowsze artykuły:
Toyota Off-Road Festival po raz piąty

Toyota Off-Road Festival po raz piąty

Moto fanatyk

2019.06.18

Kolejny zlot fanów terenowych Toyot.
 Kajetan Kajetanowicz z najlepszym wynikiem

Kajetan Kajetanowicz z najlepszym wynikiem

Wiadomości / Moto sport

2019.06.17

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak na podium Rajdu Sardynii.
Zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Sardynii

Zwycięstwo Hyundaia w Rajdzie Sardynii

Wiadomości / Moto sport

2019.06.17

Dani Sordo i Carlos del Barrio triumfowali po dramatycznych chwilach podczas Power Stage, w którym lider Ott Tänak wpadł w tarapaty i oddał zwycięstwo hiszpańskiej załodze Hyundaia.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.