Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Alpina B5 i D5 S – Efektownie
kalendarz 21/06 2020

Alpina B5 i D5 S – Efektownie

Tuning / Alpina

Alpina przedstawiła dwa modele - B5 i D5 S, czyli BMW serii 5 po faceliftingu.

Wraz z debiutem odświeżonej wersji serii 5, specjaliści z Buchloe przygotowali również zaktualizowane modele B5 i D5 S z logo Alpina.

Obydwa pojazdy wyglądają bardziej agresywnie niż ich poprzednicy – z nowym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, przednim spoilerem oraz 20-calowymi kutymi felgami z lekkich stopów. Ponadto sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami. Tuner przygotował również dwa nowe kolory - Alpina Blue i Alpina Green.

Zmiany we wnętrzu są niewielkie i obejmują cyfrowy zestaw wskaźników i ręcznie szytą sportową kierownicę. Każdy egzemplarz ma tabliczkę z kolejnym numerem seryjnym. Jak podkreśla Alpina, nabywcy mogą zamówić „indywidualny projekt wnętrza w najdrobniejszych szczegółach”.

Pod maską B5 pracuje 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, dysponujący mocą 621 KM i momentem obrotowym równym 800 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sek. i może się rozpędzić do 330 km/h. W przypadku kombi są to odpowiednio  - 3,6 sek. i 322 km/h.

Alpina D5 S ma pod maską 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o poj. 3.0 i mocy 408 KM oraz  momencie obrotowym 800 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sek. zaś prędkość maksymalną określa się na 286 km/h. Kombi jest minimalnie „wolniejsze” - 4,6 sek. i 283 km/h.

W obydwu odmianach silnikowych napęd przekazywany jest za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej przekładni, która przekazuje moc na wszystkie koła. Opcjonalnie jest dostępny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Modele Alpina zostały wyposażone w wydajny układ hamulcowy z niebieskimi zaciskami, z tarczami o średnicy 395 mm z przodu i 398 mm z tyłu. Dla bardziej wymagających przewidziano opcjonalny układ hamulcowy o wysokiej wydajności z tarczami z  kompozytów i specjalnymi klockami hamulcowymi.

Ponadto sportowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, a także krótsze i sztywniejsze sprężyny. W przypadku odmian  kombi nabywca może otrzymać pneumatyczne tylne zawieszenie.

Zainteresowani mogą już składać zamówienia na obydwa modele. Pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców w październiku. W Niemczech ceny B5 rozpoczynają się od 117 700 euro w przypadku sedana i 120 700 euro – kombi. D5 S jest znacznie tańszy, ponieważ za sedana trzeba zapłacić 92 500 euro, a za kombi 95 500 euro./ns/

Foto: Alpina


Tagi:
Alpina, Alpina B5, Alpina D5 S, BMW, BMW 5, BMW 5 2020, BMW 5 facelifting

Zobacz podobne artykuły:

BMW serii 3 G20 z zawieszeniem Bilstein
kalendarz 03/08 2024

BMW serii 3 G20 z zawieszeniem Bilstein

Moto fanatyk / Tuning

2024.08.03

Producent przygotował trzy propozycje, w tym wyczynowe zawieszenie gwintowane.
Tuning Forda w autoryzowanym serwisie
kalendarz 04/02 2024

Tuning Forda w autoryzowanym serwisie

Moto fanatyk / Tuning

2024.02.04

Części Ford Performance to specjalnie zaprojektowane komponenty, które mają poprawić osiągi, wydajność i styl aut tej marki.
Volkswagen Golf R Hurricane - Ultramocny
kalendarz 09/06 2023

Volkswagen Golf R Hurricane - Ultramocny

Moto fanatyk / Tuning

2023.06.09

Ten wyjątkowy model Golfa będzie można zobaczyć podczas Ultrace 2023 we Wrocławiu.
Najnowsze artykuły:
Fiat Panda jako bonus

Fiat Panda jako bonus

Wiadomości / News

2025.02.15

Pracownicy Ferrari dostaną wysokie premie za doskonały rok 2024.
Robot-koszykarz Toyoty z nowym rekordem

Robot-koszykarz Toyoty z nowym rekordem

Wiadomości / Ciekawostki

2025.02.15

Najnowsza generacja robota po raz drugi trafiła do Księgi Guinnessa.
Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji

Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji

Wiadomości / Moto sport

2025.02.14

TGR-WRT wystawi w Szwecji łącznie pięć załóg w GR Yarisach Rally1.