
Alpina B5 i D5 S – Efektownie
Alpina przedstawiła dwa modele - B5 i D5 S, czyli BMW serii 5 po faceliftingu.
Wraz z debiutem odświeżonej wersji serii 5, specjaliści z Buchloe przygotowali również zaktualizowane modele B5 i D5 S z logo Alpina.
Obydwa pojazdy wyglądają bardziej agresywnie niż ich poprzednicy – z nowym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, przednim spoilerem oraz 20-calowymi kutymi felgami z lekkich stopów. Ponadto sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami. Tuner przygotował również dwa nowe kolory - Alpina Blue i Alpina Green.
Zmiany we wnętrzu są niewielkie i obejmują cyfrowy zestaw wskaźników i ręcznie szytą sportową kierownicę. Każdy egzemplarz ma tabliczkę z kolejnym numerem seryjnym. Jak podkreśla Alpina, nabywcy mogą zamówić „indywidualny projekt wnętrza w najdrobniejszych szczegółach”.
Pod maską B5 pracuje 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, dysponujący mocą 621 KM i momentem obrotowym równym 800 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sek. i może się rozpędzić do 330 km/h. W przypadku kombi są to odpowiednio - 3,6 sek. i 322 km/h.
Alpina D5 S ma pod maską 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o poj. 3.0 i mocy 408 KM oraz momencie obrotowym 800 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sek. zaś prędkość maksymalną określa się na 286 km/h. Kombi jest minimalnie „wolniejsze” - 4,6 sek. i 283 km/h.
W obydwu odmianach silnikowych napęd przekazywany jest za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej przekładni, która przekazuje moc na wszystkie koła. Opcjonalnie jest dostępny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Modele Alpina zostały wyposażone w wydajny układ hamulcowy z niebieskimi zaciskami, z tarczami o średnicy 395 mm z przodu i 398 mm z tyłu. Dla bardziej wymagających przewidziano opcjonalny układ hamulcowy o wysokiej wydajności z tarczami z kompozytów i specjalnymi klockami hamulcowymi.
Ponadto sportowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, a także krótsze i sztywniejsze sprężyny. W przypadku odmian kombi nabywca może otrzymać pneumatyczne tylne zawieszenie.
Zainteresowani mogą już składać zamówienia na obydwa modele. Pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców w październiku. W Niemczech ceny B5 rozpoczynają się od 117 700 euro w przypadku sedana i 120 700 euro – kombi. D5 S jest znacznie tańszy, ponieważ za sedana trzeba zapłacić 92 500 euro, a za kombi 95 500 euro./ns/
Foto: Alpina
Zobacz podobne artykuły:
BMW serii 3 G20 z zawieszeniem Bilstein
Moto fanatyk / Tuning
2024.08.03
Tuning Forda w autoryzowanym serwisie
Moto fanatyk / Tuning
2024.02.04
Volkswagen Golf R Hurricane - Ultramocny
Moto fanatyk / Tuning
2023.06.09
Fiat Panda jako bonus
Wiadomości / News
2025.02.15
Robot-koszykarz Toyoty z nowym rekordem
Wiadomości / Ciekawostki
2025.02.15
Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji
Wiadomości / Moto sport
2025.02.14