Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Alpina B5 i D5 S – Efektownie
kalendarz 21/06 2020

Alpina B5 i D5 S – Efektownie

Tuning / Alpina

Alpina przedstawiła dwa modele - B5 i D5 S, czyli BMW serii 5 po faceliftingu.

Wraz z debiutem odświeżonej wersji serii 5, specjaliści z Buchloe przygotowali również zaktualizowane modele B5 i D5 S z logo Alpina.

Obydwa pojazdy wyglądają bardziej agresywnie niż ich poprzednicy – z nowym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, przednim spoilerem oraz 20-calowymi kutymi felgami z lekkich stopów. Ponadto sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami. Tuner przygotował również dwa nowe kolory - Alpina Blue i Alpina Green.

Zmiany we wnętrzu są niewielkie i obejmują cyfrowy zestaw wskaźników i ręcznie szytą sportową kierownicę. Każdy egzemplarz ma tabliczkę z kolejnym numerem seryjnym. Jak podkreśla Alpina, nabywcy mogą zamówić „indywidualny projekt wnętrza w najdrobniejszych szczegółach”.

Pod maską B5 pracuje 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, dysponujący mocą 621 KM i momentem obrotowym równym 800 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sek. i może się rozpędzić do 330 km/h. W przypadku kombi są to odpowiednio  - 3,6 sek. i 322 km/h.

Alpina D5 S ma pod maską 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o poj. 3.0 i mocy 408 KM oraz  momencie obrotowym 800 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sek. zaś prędkość maksymalną określa się na 286 km/h. Kombi jest minimalnie „wolniejsze” - 4,6 sek. i 283 km/h.

W obydwu odmianach silnikowych napęd przekazywany jest za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej przekładni, która przekazuje moc na wszystkie koła. Opcjonalnie jest dostępny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Modele Alpina zostały wyposażone w wydajny układ hamulcowy z niebieskimi zaciskami, z tarczami o średnicy 395 mm z przodu i 398 mm z tyłu. Dla bardziej wymagających przewidziano opcjonalny układ hamulcowy o wysokiej wydajności z tarczami z  kompozytów i specjalnymi klockami hamulcowymi.

Ponadto sportowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, a także krótsze i sztywniejsze sprężyny. W przypadku odmian  kombi nabywca może otrzymać pneumatyczne tylne zawieszenie.

Zainteresowani mogą już składać zamówienia na obydwa modele. Pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców w październiku. W Niemczech ceny B5 rozpoczynają się od 117 700 euro w przypadku sedana i 120 700 euro – kombi. D5 S jest znacznie tańszy, ponieważ za sedana trzeba zapłacić 92 500 euro, a za kombi 95 500 euro./ns/

Foto: Alpina


Tagi:
Alpina, Alpina B5, Alpina D5 S, BMW, BMW 5, BMW 5 2020, BMW 5 facelifting

Zobacz podobne artykuły:

BMW X6 2020 Hamann  - Prowokator
kalendarz 23/11 2020

BMW X6 2020 Hamann - Prowokator

Moto fanatyk / Tuning

2020.11.23

Po metamorfozie Hamanna X6 wygląda dość złowrogo.
 McLaren Senna Novitec – Więcej ekscytacji
kalendarz 15/11 2020

McLaren Senna Novitec – Więcej ekscytacji

Moto fanatyk / Tuning

2020.11.15

Novitec stworzył kilka niesamowitych samochodów, ale ten jest szczególnie wyjątkowy.
Lexus IS od TRD - Sedan na sportowo
kalendarz 11/11 2020

Lexus IS od TRD - Sedan na sportowo

Moto fanatyk / Tuning

2020.11.11

Japoński oddział Toyota Racing Development – oficjalnego warsztatu tuningowego Toyoty i Lexusa zaprezentował modyfikacje sedana IS.
Najnowsze artykuły:
 Transport publiczny cierpi na pandemii

Transport publiczny cierpi na pandemii

Wiadomości / Gorące tematy

2020.11.26

Potrzebna pomoc państwa.
Hyundai Bayon – nowy model w gamie marki

Hyundai Bayon – nowy model w gamie marki

Wiadomości / News

2020.11.25

Hyundai ujawnił nazwę nowego SUV-a.
 Wyższa kara za brak OC w 2021 roku

Wyższa kara za brak OC w 2021 roku

Finanse / Ubezpieczenia

2020.11.25

Ile zapłacą zapominalscy kierowcy?

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.