Abarth dostawcą silników we włoskich i niemieckich Mistrzostwach F4
W miniony weekend rozpoczął się w Niemczech nowy sezon sportowy 2019-ADAC F4 Championship powered by Abarth.
Jego bohaterami są obiecujący, młodzi kierowcy oraz bolidy Tatuus napędzane silnikiem Abarth 1.4 T-Jet.
Silnik Abartha zaprojektowany zgodnie ze specyfikacją FIA odnoszącą się do jazdy kierowców w wieku poniżej 15 lat, oferuje 160 KM, a dzięki korzystnemu stosunkowi masy do mocy, bolidy mają znakomite osiągi. Dodajmy, że Abarth już szósty rok z rzędu jest oficjalnym dostawcą silników we włoskich i niemieckich Mistrzostwach F4.
Na niemieckim torze Oschersleben rozegrała się pierwsza runda ADAC F4 Championship powered by Abarth, w której wystartowało 18 bardzo młodych kierowców, z czego trzech było zwycięzcami w trzech pasjonujących, tradycyjnych wyścigach Mistrzostw F4: Brazylijczyk Gianluca Petecof, Niemiec Niklas Krutten oraz Czech Roman Stanek.
Na torze Vallelunga (3-5 maja) rozegrano Italian F4 Championship powered by Abarth, w którym wystartowało ponad 30 kierowców, reprezentujących 15 krajów.
Celem tych mistrzostw jest umożliwienie młodym talentom zaczynającym na torach kartingowych rozpoczęcia startów w wyścigach (już w wieku 15 lat) i pokierowania bolidem. F4 to wysoce szkoleniowa formuła z przystępnymi kosztami wpisowymi, przez którą przechodziło już wielu kierowców, lądujących finalnie w wyższych seriach, dzięki idei pokrywającej się z filozofią marki Abarth, która od czasów swojego założyciela Carla Abartha, pozwalała kolejnym pokoleniom kierowców zwrócić na siebie uwagę.
1.4 T-Jet opiera się na silniku Fire, w którym zamontowana jest turbosprężarka o niskiej bezwładności, która pozwala uzyskać dobre osiągi już przy niskich obrotach: maksymalną moc 160 KM przy 5500 obrotów/min. i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3500 obrotów/min.
Zawodnikami tej serii są młodzi utalentowani kierowcy, pochodzących z pięciu kontynentów. Niektórzy z nich, jak np. Kanadyjczyk Lance Stroll, dziś startują w Formule 1./ns/
Harmonogram dwóch serii:
Niemcy - ADAC F4 Championship powered by Abarth:
26-28 kwietnia Oschersleben
7-9 czerwca Red Bull Ring
26-28 lipca Hockenheim
9-11 sierpnia Zandvoort
16-18 sierpnia Nurburgring
13-15 września Hockenheim
27-29 września Sachsenring
Italian F4 Championship powered by Abarth:
3-5 maja Vallelunga
17-19 maja Misano Adriatico
5-7 lipca Hungaroring
12-14 lipca Red Bull Ring
30 sierpnia/1 września Imola
4-6 października Mugello
18-20 października Monza
Zobacz podobne artykuły:
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Kolejny Memoriał w Wieliczce
Wiadomości / Moto sport
2024.03.27
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii
Wiadomości / Moto sport
2024.03.25
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
Wiadomości / News
2024.03.28