Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Abarth 595 - sześćdziesiąt lat zadziornego malucha
kalendarz 27/02 2024

Abarth 595 - sześćdziesiąt lat zadziornego malucha

Ciekawostki / Abarth

We wrześniu 1963 r. Carlo Abarth zaprezentował Fiata-Abartha 595.

Oparty na Fiacie 500 D, modelu, który od 1961 r. cieszył się coraz większym zainteresowaniem, nowy Fiat-Abarth 595 wziął swoją nazwę od pojemności skokowej, która została zwiększona dzięki przeprojektowaniu cylindrów i tłoków oraz zastosowaniu całkowicie nowych materiałów.

Z zewnątrz samochód różnił się od Fiata 500 D przyciągającą wzrok perforowaną przednią osłoną chłodnicy typu 850TC, umieszczonym z tyłu i na masce błyszczącym napisem „Fiat Abarth 595” oraz wyrażającym dumę, widniejącym z prawej strony napisem „World Champion”, który nawiązywał do rekordów ustanowionych przez dzieła stworzone przez Officine z Corso Marche. Wyścigowy charakter modelu został dodatkowo podkreślony przez ponadwymiarową aluminiową miskę olejową, która wystawała spod tylnego pasa, a przede wszystkim sportowy tłumik z podwójnym wylotem typu „Record Monza”. W rezultacie powstał mały, ale agresywny, a wręcz hałaśliwy samochód, który miał o 30 proc. więcej mocy w porównaniu do jego podstawowej wersji, moc 27 KM przy 5000 obr / min i osiągał maksymalną prędkość 120 km/h.

W zasadzie, Abarth wykorzystał odnoszący sukcesy samochód miejski 500 D i uczynił z niego udany samochód o wysokich osiągach.

Miesiąc później, 31 października 1963 r, po raz pierwszy zaprezentowano publiczności model 595 podczas Salonu Motoryzacyjnego w Turynie. Carlo Abarth postanowił wyróżnić się na tle konkurencji, oferując odwiedzającym turyńskie targi kupon na jazdę testową nowym modelem. Inicjatywa okazała się ogromnym sukcesem, a Carlo Abarth ogłosił, że wkrótce zostanie wyprodukowanych 1000 pierwszych samochodów Fiat-Abarth 595 z homologacją wyścigową.

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1964 r, Carlo Abarth zaprezentował model Fiat-Abarth 695 będący naturalną ewolucją 595, który wkrótce stał się jednym z najważniejszych filarów tradycji marki Abarth. Później, dzięki zestawom tuningowym można było przenieść najważniejsze modyfikacje Abartha również do samochodów Fiata z seryjnej produkcji, zmieniając je zarówno pod względem mechanicznym, jak i estetycznym.

Obecnie w gamie oprócz nowego Abartha 500e jest także Abarth 595 o mocy 165 KM oraz mocniejsza wersja - Abarth 695 (180 KM). Obydwa modele zapewniają ekscytujące osiągi, charakterystyczny „ryk” silnika, odważny styl i niezwykłe wrażenia z jazdy połączone z taką samą dawką dobrej zabawy./oprac.ns/

źródło: Abarth


Tagi:
Abarth, Fiat, Fiat-Abarth, Fiata 500 D, Carlo Abarth, Abarth 595, Abarth 695

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Fiat Panda 4x4 – 40 lat
kalendarz 07/04 2024

Fiat Panda 4x4 – 40 lat

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.07

W 1983 r. zadebiutowała Panda 4x4, która została sprzedana w liczbie 800 tys. sztuk.
Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem
kalendarz 01/04 2024

Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.01

Trasa na Bliskim Wschodzie to trzecia długodystansowa podróż Vision EQXX na dystansie ponad 1000 km odbyta na jednym ładowaniu.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.