Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
70 lat Audi w Ingolstadt
kalendarz 04/09 2019

70 lat Audi w Ingolstadt

Wydarzenia / Audi

Trzy okolicznościowe wystawy w Audi Forum.

Już od 70 lat w Ingolstadt, bawarskim mieście położonym nad Dunajem, powstają samochody marki Audi. To właśnie tam mieści się główna siedziba firmy i jednocześnie największa na świecie fabryka samochodów tej marki. By podkreślić siedemdziesiątą rocznicę pojawienia się marki w Ingolstadt, Audi przygotowało trzy wystawy pozwalające zajrzeć w historię czterech pierścieni. Okolicznościowe ekspozycje pod wspólnym tytułem: „Audi w Ingolstadt: wczoraj – dziś – jutro” zostały 3 września br. uroczyście otwarte w Audi Forum przez Alberta Mayera, dyrektora fabryki w Ingolstadt i Thomasa Franka, dyrektora zarządzającego Auto Union GmbH. Najbardziej spektakularną z nich wydaje się być wystawa pt. „W49” mieszcząca się w Audi museum mobile, która czynna będzie aż do lutego 2020. Dwie kolejne ekspozycje będą otwarte dla zwiedzających do 21 września 2019 r.

3 września 1949 – to jedna z najważniejszych dat w historii koncernu Audi AG. Uruchomienie tego dnia firmy Auto Union GmbH z siedzibą w Ingolstadt oznaczało otwarcie nowego rozdziału w historii producenta samochodów, którego miejscem powstania i pierwotną siedzibą była wschodnioniemiecka Saksonia. Cztery lata od zakończenia II wojny światowej, w zabudowaniach dawnej twierdzy Ingolstadt, firma rozpoczęła regularną produkcję. Był to początek pełnej sukcesów historii, zarówno czterech pierścieni, jak i miasta Ingolstadt.

Wystawa „W49” skupiona jest na specjalnej więzi pomiędzy marką Audi, a miastem Ingolstadt. „49” oznacza tu rok, w którym wszystko się zaczęło, litera „W” z kolei oznacza Zachód – West i pozwalała wtedy odróżnić pierwsze motocykle budowane w Ingolstadt od tych produkowanych we wschodnich Niemczech. Dla organizatorów wystawy „W” oznacza jednak coś znacznie więcej. Symbolizuje bliskie relacje pomiędzy oboma partnerami na przestrzeni lat, które opisać można kilkoma niemieckimi słowami rozpoczynającymi się na tę literę: Weggang – odejście, Wiederaufbau – odbudowa, Wagemut – odwaga, Wachstum – wzrost, Wirtschaftskraft – potęga ekonomiczna i Wandel der Zeit – zmiana na przestrzeni lat. Duet Audi – Ingolstadt okazał się bardzo zgrany: niewielka firma Auto Union GmbH ewoluowała od tego czasu w globalnego producenta samochodów, a nieduża, prowincjonalna miejscowość, przekształciła się w dynamicznie się rozwijające i silne ekonomicznie miasto.

Wystawa obrazuje pierwszych dziesięć lat firmy w Ingolstadt (lata 1949 – 1959) w dwojaki sposób. Zdjęcia pozwalają zwiedzającym zmienić postrzeganie i spojrzeć na historię zarówno z perspektywy przedsiębiorstwa, jak i z perspektywy miasta. Na ekspozycji znaleźć można pierwsze modele pojazdów wytwarzanych tu przez Auto Union GmbH, a wśród nich m.in. samochód DKW Schnelllaster, czy motocykl DKW RT 125 W.

Fabryka położona w północnej części Ingolstadt od sześćdziesięciu lat jest sercem Grupy Audi. Dziś, zespół ponad 44 tys. pracowników co dzień wciela w życie naczelne motto firmy: „Vorsprung durch Technik” – przewaga dzięki technice. Firma do nowej siedziby przeniosła się latem 1959 r. Wystawa w budynku Markt und Kunde A51 skupia się na kamieniach milowych i osiągnięciach fabryki w Ingolstadt od lat ’50 ubiegłego wieku, do teraz. Przez ten czas ewoluowała nie tylko sama fabryka. Przykładem tego jest seria zdjęć ukazująca jak przez lata zmieniało się logo Audi. W roku 1978 był to ciągle tzw. „Owal Audi”, jednak w 1985 z powrotem pojawiło się logo historyczne – cztery pierścienie. Symbolizują one cztery połączone marki: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Podróż przez historię pokazuje to, co najważniejsze, np. model DKW Junior de Luxe, odrodzenie marki Audi w roku 1965 oraz największe bestsellery pochodzące z tutejszej fabryki – Audi 80 i Audi A4. Na ekspozycji wyróżniono też legendarny napęd na cztery koła quattro. Zwłaszcza jedna jego reklama budziła swego czasu ogromną furorę: w roku 1986, kierowca rajdowy Harald Demuth wjechał wyposażonym w taki właśnie napęd Audi 100 CS quattro w górę skoczni narciarskiej Pitkävuori w Finlandii. Seria zdjęć oraz nawiązujące do tego remake’i z roku 2005 i 2019, przypominają to historyczne dla marki wydarzenie.

W pawilonie ustawionym na Audi Piazza koncern pokazuje swoje przyszłościowe inwestycje na terenie fabryki w Ingolstadt. Prezentowany jest tam m. in. nowy przystanek kolejowy „Ingolstadt Audi” oraz IN-Campus. Przystanek, będący trzecią już stacją w Ingolstadt, uruchomiony będzie w grudniu 2019. Jego perony – wychodzące zarówno na stronę fabryki Audi, jak i w stronę innych połączeń transportu publicznego, wyposażone zostaną w przejścia bez barier architektonicznych. IN-Campus GmbH to wspólne przedsięwzięcie Audi AG i miasta Ingolstadt, którego celem jest przekształcenie terenów dawnej rafinerii w nowoczesny park technologiczny promujący innowacyjne rozwiązania./oprac. ns/


Tagi:
Audi, 70 lat Audi w Ingolstadt, trzy wystawy w Audi Forum, Audi, DKW, Horch, Wanderer

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo Racing Orlen w Warszawie
kalendarz 24/02 2020

Alfa Romeo Racing Orlen w Warszawie

Wiadomości / Wydarzenia

2020.02.24

Zespół Formuły 1, Alfa Romeo Racing Orlen wraz z Robertem Kubicą, zaprezentował w Warszawie nowy bolid.
Najważniejsze jubileuszowe daty Audi roku 2020
kalendarz 10/02 2020

Najważniejsze jubileuszowe daty Audi roku 2020

Moto fanatyk

2020.02.10

W tym roku przypada 36 jubileuszowych dat z historii Audi.
 Mistrzowie w Audi podczas GP Ice Race
kalendarz 03/02 2020

Mistrzowie w Audi podczas GP Ice Race

Wiadomości / Wydarzenia

2020.02.03

Widowiskowe drifty na lodzie i na śniegu.
Najnowsze artykuły:
Salon w Genewie odwołany

Salon w Genewie odwołany

Wiadomości / News

2020.02.28

Na nadzwyczajnym spotkaniu Szwajcarska Rada Federalna (Rząd Szwajcarii) ogłosiła decyzję o zakazie organizowania wszelkich wydarzeń na dużą skalę, w których może uczestniczyć ponad 1000 osób. Zakaz ten potrwa co najmniej do 1...
Kia z nowym logo

Kia z nowym logo

Wiadomości / News

2020.02.28

W tym roku pojawi się na nowym modelu Kia logo w innej stylizacji.
Prawie 90 proc. polskich kierowców zwraca uwagę na estetykę i wygląd swojego auta

Prawie 90 proc. polskich kierowców zwraca uwagę na estetykę i wygląd swojego auta

Warsztat / Eksploatacja

2020.02.27

Jak wykazują badania, atrakcyjny wygląd pojazdów jest ważny dla Polaków.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.