Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
7-miejscowy SUV klasy premium. Który wybrać?
kalendarz 15/12 2018

7-miejscowy SUV klasy premium. Który wybrać?

Nowości

Do przewiezienia większej liczby osób nie zawsze potrzebny jest minivan. Wystarczy SUV z dodatkowym rzędem siedzeń.

Modele klasy premium bardzo często oferują taką opcję, co w połączeniu z luksusowym wyposażeniem i napędem czterech kół jest dobrą propozycją wygodnego rodzinnego auta.

Posiadanie samochodu zdolnego przewieźć więcej niż pięcioro pasażerów jest podyktowane najczęściej względami praktycznymi, a nie spełnianiem motoryzacyjnych marzeń. W swoim czasie w ofercie części producentów znajdowały się 7-miejscowe auta typu kombi, które z czasem zostały wyparte o wiele bardziej praktycznymi minivanami.

Obecnie samochody zdolne przewieźć taką liczbą osób oferowane są praktycznie przez każdą markę, a co więcej niekoniecznie muszą to być klasyczne MPV. Oprócz minivanów można znaleźć średniej wielkości SUV-y z trzecim rzędem siedzeń - chociaż w tym przypadku ilość miejsca z tyłu może być ograniczona. Producenci oferują również samochody pierwotnie zaprojektowane jako średniej wielkości auta dostawcze, a na potrzeby rynku stworzone w wersji osobowej. Zasada najczęściej jest taka sama  - za drugim rzędem siedzeń znajdują się dodatkowe dwa miejsca, w razie potrzeby rozkładane kosztem zmniejszenia powierzchni bagażnika.

Znalezienie 7- miejscowego samochodu popularnych marek nie powinno nastręczać większych trudności. W przypadku modeli klasy premium wybór jest o wiele mniejszy i ograniczony praktycznie do dwóch rodzajów nadwozia - dużych luksusowych vanów, które nie są oferowane na naszym rynku w oficjalnej sprzedaży oraz największych SUV-ów. Przyjrzyjmy się zatem kilku SUV-om.

Lexus RX L

Model RX dwie dekady temu zainicjował zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów i od tej pory jest jednym z najpopularniejszych modeli Lexusa na całym świecie. Jego najnowsza generacja w odmianie L jest o 11 cm dłuższa od standardowej odmiany, co pozwoliło na dodanie trzeciego rzędu siedzeń bez uszczerbku na komforcie pasażerów.

Każda wersja wyposażeniowa tego modelu napędzana jest hybrydową jednostką składającą się z 3.5-litrowego silnika V6 i dwóch silników elektrycznych - całość generuje łącznie 313 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej, bezstopniowej przekładni E-CVT, a samochód wyposażony jest w napęd na obu osi E-Four.

Ceny tego modelu zaczynają się od kwoty 315 900 zł - to o 53 tys. zł mniej od ceny standardowej. W tej cenie można otrzymać odmianę Elegance, która standardowo obejmuje trzeci rząd siedzeń.

Lexus RX L na każdym poziomie wyposażenia - począwszy od najniższego - oferuje 3-strefową, automatyczną klimatyzację z generatorem cząstek nanoE oraz panel sterowania klimatyzacji dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń. Dopłaty nie wymaga system elektrycznego składania oparć trzeciego rzędu.

Samochód został też wyposażony w aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, nawigację Lexus Navigation z 8-calowym ekranem oraz 12-głośnikowy system audio Pioneer z sub-wooferem, a także system łączności Bluetooth.

Na liście systemów wspomagających bezpieczeństwo znajduje się pakiet Lexus Safety System +, który obejmuje system ochrony przedzderzeniowej, funkcję utrzymywania pasa ruchu z korekcją toru jazdy, automatyczne światła drogowe i układ rozpoznawania znaków drogowych.

Land Rover Discovery

Samochód zadebiutował w 2016 r. jest pozycjonowany jako piąte wcielenie tego modelu. Producent zapowiadał, że stanowi on połączenie samochodu terenowego z zaletami SUV-a.

Ceny tego modelu zaczynają się od 245 900 zł. W tym przypadku pod maską znajduje się 4-cylindrowy silnik benzynowy o poj. 2.0 i mocy 300 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów o 8 przełożeniach. Trzeci rząd siedzeń dostępny w tym przypadku jest za dopłatą w wysokości 7 560 zł.

Co można zatem znaleźć na liście wyposażenia najtańszej odmiany S? Dopłaty nie wymagają przede wszystkim klimatyzacja, radio cyfrowe i system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem oraz 6 głośnikami.

Na liście standardowych systemów wspomagających kierowcę znalazły się tempomat z ogranicznikiem prędkości, system monitorujący zmęczenie kierowcy, asystent wspomagający utrzymanie pasa jazdy oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Już w odmianie S samochód można wyposażyć również w dodatkowe systemy, takie jak np. asystent martwego pola, czy system rozpoznawania znaków drogowych, ale wymaga to dokupienia dodatkowych pakietów.

Mercedes GLS

Oznaczenie GLS pojawiło się w 2015 r. wraz z faceliftingiem drugiej generacji tego modelu, która funkcjonuje na rynku od 2012 r. Ceny najtańszej odmiany niemieckiego auta zaczynają się zgodnie z cennikiem od 374 tys. zł. Samochód napędzany jest 3-litrową jednostką wysokoprężną o mocy 258 KM, a napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej, automatycznej przekładni.

Trzeci rząd siedzeń w tym modelu nie wymaga dodatkowej opłaty. Na liście wyposażenia znaleźć można również sterowaną elektrycznie tylną kanapę. Odmiana ta oferuje między innymi dwustrefową, automatyczną klimatyzację oraz system audio CD z łączem Bluetooth. 8-calowy ekran to koszt rzędu 847 zł, za 3,6 tys. zł. samochód można również doposażyć w wyświetlacz head-up display z dodatkowym modułem.

Dodatkowe systemy bezpieczeństwa znajdują się na liście wyposażenie opcjonalnego. Za system wspomagający utrzymanie pasa ruchu trzeba zapłacić 4,4 tys. zł. W cenniku przewidziano również pakiet składający się między innymi z aktywnego asystenta martwego punktu, asystenta utrzymania pasa ruchu, czy też systemu wspomagającego pokonywanie skrzyżowań, a także prewencyjnego systemu ochrony pasażerów - koszt to 12 707 zł.

Toyota Land Cruiser

Światowa premiera nowego Land Cruisera 150 miała miejsce podczas wystawy Frankfurt Motor Show w 2017 r. Terenowy model Toyoty został gruntownie zmodernizowany i otrzymał bogatsze wyposażenie we wszystkich wersjach. Nowa linia nadwozia, przeprojektowane nadkola i maska upodobniły go do Land Cruisera V8.

Cena terenowej Toyoty startuje od 209 tys. zł za wersję Prado. Samochód dostępny jest z silnikiem 2.8 D-4D o mocy 177 KM, a napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pomocą automatycznej skrzyni o 6 przełożeniach, skrzyni rozdzielczej z reduktorem, centralnego mechanizmu różnicowego LSD Torsen oraz blokady centralnego mechanizmu różnicowego.

Systemy dodatkowo wspomagające jazdę w terenie - tylny mechanizm różnicowy (LSD Torsen), układ zmiennej sztywności stabilizatorów, czy system utrzymujący stałą prędkość w terenie (Crawl Control), układ zmiennej charakterystyki napędu w zależności od terenu oraz monitor pokazujący kąt skrętu kół podczas dokonywania manewru dostępne są w wyższej odmianie wyposażeniowej Invincible, po rabacie wyprzedażowym kosztującej od 287 820 zł.

Toyota Land Cruiser dostępna jest również z trzema rzędami siedzeń. Dodatkowe miejsca są w wersji Invincible, przy zakupie Pakietu Voyage w cenie 20 tys. zł. Składa się on z trzeciego rzędu składanego elektrycznie, kurtyny powietrznej dla dodatkowego rzędu siedzeń oraz tapicerki skórzanej z perforacją. Zgodnie z najnowszym cennikiem wzbogacenie wersji Invincible o Pakiet Voyage daje nabywcy rabat w wysokości 9 180 zł. Tak skonfigurowane auto kosztuje 299 820 zł.

Na liście standardowego wyposażenia Toyoty Land Cruiser w takiej konfiguracji znajdują się klimatyzacja trzystrefowa z nawiewem na drugi rząd siedzeń oraz system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym 8-calowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną, systemem Bluetooth, obsługą stacji cyfrowych i 14-głośnikowym system Premium Audio JBL. W cenie jest również kamera cofania oraz system 4 kamer monitorujących obraz wokół pojazdu w 6 różnych perspektywach.

Odmiana Invincible została ponadto wyposażona w pełen pakiet bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzą układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją rozpoznawania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na tor jazdy, tempomat adaptacyjny dostosowujący prędkość samochodu do poprzedzającego auta, układ rozpoznawania znaków drogowych oraz automatyczne światła drogowe. W tej wersji auto wyposażono również w systemy monitorowania martwego pola w lusterkach i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu./oprac. ns/


Tagi:
SUV, 7-miejscowe SUV-y, Lexus RX L, Land Rover Discovery, Mercedes GLS, Toyota Land Cruiser

Zobacz podobne artykuły:

TOP 5 najciężej pracujących samochodów
kalendarz 29/05 2019

TOP 5 najciężej pracujących samochodów

Prezentacje / Nowości

2019.05.29

Mogłyby służyć zabawie, lecz ich głównym przeznaczeniem jest ciężka praca.
Audi A4 – Szybki lifting
kalendarz 24/05 2019

Audi A4 – Szybki lifting

Prezentacje / Nowości

2019.05.24

To już drugi lifting A4 w jego czteroletniej obecności na rynku. W ubiegłym roku również poddano model subtelnym zmianom.
 BMW serii 1 – Decydująca zmiana
kalendarz 20/05 2019

BMW serii 1 – Decydująca zmiana

Prezentacje / Nowości

2019.05.20

BMW kończy z napędem tylnej osi serii 1. Podobnie jak inne kompaktowe modele, samochód będzie dostępny z napędem na przód.
Najnowsze artykuły:
 Tajemniczy LFA znowu na Nordschleife

Tajemniczy LFA znowu na Nordschleife

Wiadomości / News

2019.06.15

Czy Lexus szykuje nowe auto?
 Subaru Poland Rally Team w Rajdzie Žemaitija

Subaru Poland Rally Team w Rajdzie Žemaitija

Wiadomości / Moto sport

2019.06.15

Po udanym rajdowym debiucie załogi SPRT w Rajdzie Liepaja, Kuba Greguła pilotowany przez Grzegorza Dachowskiego, startuje w rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Litwy.
Fordy GT w wyścigu 24H Le Mans

Fordy GT w wyścigu 24H Le Mans

Wiadomości / Moto sport

2019.06.15

Pięćdziesiąt lat po ostatnim z serii czteroletnich zwycięstw Forda w Le Mans, nie będzie to już tylko pojedynek Forda z Ferrari

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.