Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
64. Rajd Wisły: Milowy krok Kostki w stronę tytułu
kalendarz 16/09 2018

64. Rajd Wisły: Milowy krok Kostki w stronę tytułu

Moto sport

Na cztery rozegrane w tym sezonie rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, aż trzy na swoje konto zapisał Damian Kostka (Honda Civic).

Pilotowany przez Mateusza Martynka kierowca, do zwycięstw w Rajdzie Baborowa i Śląska dołożył triumf w 64. Rajdzie Wisły. Tegoroczna odsłona zawodów organizowanych przez Automobilklub Śląski miała jedna jeszcze jednego… zwycięzcę - w Beskidach ścigali się także uczestnicy Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W tej rywalizacji zwyciężył Robert Luty z pilotem Marcinem Celińskim (Subaru Legacy). Zawodowy perkusista pojechał koncertowo i historyczną klasyfikację Rajdu Wisły wygrał po raz drugi z rzędu.

Ton rywalizacji w ramach mistrzostw Śląska od początku nadawali zawodnicy stanowiący ścisłą czołówkę tegorocznej batalii w tym cyklu, czyli wspomniany Kostka oraz ustronianin Szymon Żarłok. Początkowo, gdy odcinki specjalne były jeszcze mokre, w klasyfikacji prowadził Żarłok, pilotowany przez Krzysztofa Pietruszkę. Z czasem jednak nad okolicę wróciło słońce, asfaltowe drogi przeschły, a w tych warunkach tempo podkręcił Kostka, stopniowo oddalając się od Żarłoka, który nie ustrzegł się błędów. Trzecie miejsce zajmowała załoga, którą śmiało możemy określić rewelacją Rajdu Wisły, czyli Łukasz Godula z Danielem Nowakiem. Zawodnicy jadący Peugeotem 106 – samochodem znacznie słabszym niż czołowe konstrukcje w mistrzostwach – wytrzymali presję i obronili życiowy wynik. Rozczarowany może być za to Szymon Żarłok, który na finałowym OS-ie rajdu popełnił błąd, dachował i nie dotarł do mety. Na drugie miejsce rzutem na taśmę wskoczyli Dominik Cholewa i Marcin Roik, którzy wyprzedzili Godulę i Nowaka o zaledwie 0,3 sekundy. Załoga w Peugeocie zrealizowała jednak swój cel, którym było zwycięstwo w Pucharze Peugeota i Citroena.

Po Rajdzie Wisły Kostka i Martynek umocnili się na prowadzeniu w mistrzostwach Śląska. Ich przewaga nad drugimi Żarłokiem i Pietruszką wzrosła do 37 punktów. Na dwie rundy przed zakończeniem sezonu czyni to z nich głównych faworytów do tytułu.

Rywalizacja w mistrzostwach historycznych zaczęła się zgodnie z „planem” – od zwycięstwa Michała i Jacka Pryczków na odcinku Koniaków. Faworytów zmagań pokonała jednak awaria skrzyni biegów w ich Subaru Imprezie. Co prawda załoga w składzie ojciec i syn dotarła do serwisu, ale tam mechanicy, pomimo wysiłków, musieli się poddać. Problemy Pryczków wykorzystali Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy. Luty udowodnił, że bardzo dobrze się czuje na wymagających OS-ach w Beskidach. Rozkręcał się z OS-u na OS i po raz drugi z rzędu wygrał historyczną rywalizację w Rajdzie Wisły i to pomimo problemów technicznych, które trapiły go pod koniec zmagań. Za plecami Lutego pasjonującą batalię toczyli zwolennicy przedniego i tylnego napędu. Ci pierwsi to Jerzy Tomaszczyk i Kamil Dąbrowski w Nissanie Sunny, a drudzy – Dawid Smółka oraz Mateusz Radecki w BMW 318is. Ostatecznie szybszy okazał się Tomaszczyk, po tym jak na jednym z OS-ów w aucie Smółki opona zeszła z felgi. Historyczne zmagania toczyły się także w klasach wiekowych. Wśród zawodników w najstarszych samochodach zwyciężyła załoga Wodziński/Rathe (Lancia Fulvia Coupe, klasa FIA-1). W kolejnych kategoriach triumfowali Hoffman/Kaszuba (SAAB 96 V4, kategoria FIA-2), Zaleski/Gruszczyński (Porsche 911 RS SC, kategoria FIA-3), a Luty i Celiński zgarnęli pierwsze miejsce w FIA-3.

Kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska będzie Rajd Grodzki, zaplanowany w dniach 6-7 października.

Foto: Janusz Boruta

Oficjalna klasyfikacja 64. Rajdu Wisły – 4. rundy RSMŚl:
1. Damian Kostka/Mateusz Martynek (Honda Civic) 31:30,9 s.
2. Dominik Cholewa/Marcin Roik (Renault Clio) +52,0 s.
3. Łukasz Godula/Daniel Nowak (Peugeot 106 S16) +52,3 s.
4. Radosław Osiak/Wojciech Kordeusz (Honda Civic) +55,4 s.
5. Krzysztof Rybka/Michał Miklaszewski (Citroen Saxo) +1:08,1 s.
6. Adam Wrocławski/Marek Dobrowolski (Renault Clio) +1:16,7 s.
7. Grzegorz Ciombor/Marcin Borycki (Honda Civic) +1:27,3 s.
8. Maciej Sordyl/Krystian Korzeniowski (Honda Civic) +1:27,5 s.
9. Adrian Jurasz/Tomasz Tkacz (Renault Clio) +1:37,0 s.
10. Szymon Kalczyński/Mieczysław Kalczyński (Peugeot 106) +1:51,0 s.

Zwycięzcy odcinków specjalnych:
OS 1 (Koniaków): Żarłok/Pietruszka (Honda Civic)
OS 2 (Kotelnica): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 3 (Koniaków): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 4 (Kotelnica): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 5 (Kubalonka): Godula/Nowak (Peugeot 106)
OS 6 (Koniaków): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 7 (Kotelnica): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 8 (Kubalonka): Rybka/Miklaszewski (Citroen Saxo)


Tagi:
64. Rajd Wisły, Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska, Damian Kostka, Mateusz Martynek

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.