Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego …
kalendarz 11/12 2018

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego …

Moto nostalgia

W tamtych czasach to najważniejsza chyba impreza rajdowa na świecie.

Jest rok 1968. Na pierwszym planie stewardesa z ekipy Porsche, nalewająca szampana najlepszym z ekipy: Sobiesławowi Zasadzie i Markowi Wachowskiemu … a wszystko to dzieje się w Nairobi stolicy Kenii, zaraz po zakończeniu Rajdu Safari, gdzie nasza załoga zameldowała się w czołówce na 6-tym miejscu. Po raz pierwszy tak nisko zawieszonym pojazdem jakim było Porsche oraz strat czasowych, zużytych na naprawę uszkodzonej pompy benzynowej, potrafiła przebyć afrykańskie bezdroża i wertepy.

Ten fascynujący rajd zorganizowano po raz pierwszy z okazji koronacji Królowej Elżbiety II w 1953 roku pod nazwą "Coronation Safari", którą zmieniono 17 lat póżniej na "East African Safari", by następnie kiedy stał się eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata przyjął nazwę Rajd Safari.

Perturbacje z samochodem Zasady, który to mimo zapowiedzi nie został na czas przesłany samolotem do Nairobi – fima Castrol zakupiła dla polskich kierowców przygotowanego Peugeota 404! Takim właśnie pojazdem w tym rajdzie wystartował nasz rodak zamieszkały w Kenii Nick Nowicki, który z Paddy Cliftem po raz drugi (pierwszy raz 1963 r.) i znowu zwyciężył w klasyfikacji generalnej. Zasadzie w ostatniej chwili przysłano Porsche, którym pojechano z lotniska bezpośrednio na start. W połowie rajdu zepsuła się pompa paliwowa zaś zapasowa była niestety również nieczynna. Na trasie nasza załoga straciła mnóstwo cennego czasu na "zrobienie" z dwóch pomp jednej, w miarę spełniającą wymagania! Mimo tej wielkiej straty czasu Sobiesław Zasada i Marek Wachowski dotarli na metę w czołówce zawodników a nasz rodak Nick Nowicki wygrał po raz wtóry./wmr/


Tagi:
Rajd Safari, Rajd Safari 1968

Zobacz podobne artykuły:

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 01/03 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.03.01

Lata 60-te ubiegłego stulecia mimo nie najlepszych uwarunkowań w naszym kraju, były niezwykle efektowne i efektywne w rajdach samochodowych.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 23/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.23

Dzisiaj o najsłynniejszym rajdzie – Rajdzie Monte Carlo.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 20/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.20

Marek Varisella, startujący w rajdach samochodowych jak mówią „od zawsze” …
Najnowsze artykuły:
 Od czerwca zacznie brakować w miastach taksówkarzy

Od czerwca zacznie brakować w miastach taksówkarzy

Wiadomości / Gorące tematy

2024.05.06

Wchodzący w życie 17 czerwca 2024 r. obowiązek posiadania przez taksówkarzy polskiego prawa jazdy spowoduje, że z rynku może zniknąć nawet kilkanaście tysięcy kierowców.
Serial o życiu Ayrtona Senny

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach

Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach

Prezentacje / Nowości

2024.05.05

Porsche 911 2025 może zostać zaprezentowane latem tego roku.