Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego
Jest 21 listopada 1968 roku na starcie maratonu Londyn-Sydney, 98 wozów z załogami o wielkich nazwiskach tych czasów …
Aaltonen/Liddon/Easter (Finlandia) na modelu BMC 1800, Keint/Klapproth (RFN) – Ford 20 M RS, Hopkirk/Nash/Poole (Wielka Brytania) – BMC 1800, Cowan/Coyle/Malkin (Wielka Brytania) – Hillman Hunter, Clarc/Andersson (Wielka Brytania/Szwecja) – Ford Lotus Cortina i nasi Zasada/Wachowski na Porsche 911 S.
Niewyobrażalnie długa trasa wiodąca przez Europę i Azję do Bombaju, gdzie po załadowaniu samochodów na statek, który płynie do Perth i przez cały kontynent australijski na metę w Sydney. Całość trwała niepełny miesiąc w trudno wyobrażalnych warunkach drogowych i atmosferycznych. Tu odsyłam do książki Sobiesława Zasady pt. „Szybkość Bezpieczna – Rajdy Świata”, fascynująca lektura.
Przypomnę, że klasyfikację australijską wygrali Sobiesław Zasada z Markiem Wachowskim a w łącznej z Europy + Azja + Australia, Cowan/Coyle/Malkin (W. Brytania) na Hillmanie Hunter a miejsce czwarte Zasada/Wachowski na Porsche.
Zdjęcie przedstawia ulicę Penangu w Malezji, w czasie przejazdu maratonu Londyn-Sydney.
Wiesław Mrówczyński
Zobacz podobne artykuły:
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2019.03.01
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2019.02.23
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2019.02.20
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25