Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo V40 T3 – Nie mylić z kombi
kalendarz 03/03 2016

Volvo V40 T3 – Nie mylić z kombi

Testy / Volvo / slider

W dotychczasowej historii literą V szwedzka marka oznaczała wersje kombi. Tymczasem model V40 to pierwszy w historii Volvo 5-drzwiowy hatchback.

Model ten zastąpił jednocześnie trzy dobrze znane z naszych ulic auta: S40, V50 i C30. Czy jednak Volvo wprowadzając V40 zerwało ze swoją tradycją? W pewnym sensie na pewno tak. Po raz pierwszy w gamie tej marki pojawił się tego typu model. Volvo postanowiło zaistnieć w nowym dla siebie segmencie rynku. Pomysł jak pokazują wyniki sprzedaży okazał się trafiony, ponieważ 5-drzwiowe kompakty z wyższej półki cieszą się w Europie dużym zainteresowaniem. Własny styl V40 nie szokuje stylizacją. Przód auta nawiązuje do innych pojazdów Volvo, szczególnie do S60. Tył natomiast przypomina kombi, przy czym można w tych kształtach doszukać się odwołań do słynnego modelu P1800 ES. Najbardziej charakterystyczny jest profil z unoszącą się linią okien. Z kombi raczej trudno jest pomylić V40, przede wszystkim z uwagi na bardzo małe trzecie boczne okienka.

Wystrój wnętrza utrzymany jest w typowej dla Volvo estetyce, choć nowością jest cyfrowa deska rozdzielcza. Wyświetlacz umożliwia kierowcy dostosowanieFoto 2 jpg przekazywanych informacji do aktualnych potrzeb. Kierujący może wybrać jeden z trzech motywów graficznych: Elegance (z bursztynowym podświetleniem), Eco (zielone podświetlenie i wyświetlanie informacji o ekologicznej jeździe), Performance (z czerwonym podświetleniem oraz informacjami o dostępnej mocy i mocy używanej w danej chwili). Charakterystyczny styl pozbawiony jest zbędnych ozdobników, co nie oznacza, że jest ubogo. Materiały są dobrej jakości, zaś środkowa konsola została wykonana ze szczotkowanego aluminium.Obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna.  Wnętrze jest dość przestronne. Fotele z dobrym podparciem zapewniają wygodne podróżowanie. Z tyłu jest dostateczna  ilość miejsca dla dwóch pasażerów. Pewne zastrzeżenia można mieć natomiast do widoczności do tyłu oraz do nieco małych kieszeni na drzwiach. Efektowny styl auta z mocno pochyloną tylną szybą, ograniczył wielkość przestrzeni bagażowej. V40 oferuje tylko 335 l. pojemności bagażnika. Dla porównania dodajmy, że bagażnik VW Golfa zapewnia 380 l. Mankamentem jest także wysoki próg bagażnika.    

Sportowo usposobiony   150-konny silnik benzynowy, jaki trafił pod maskę Volvo zapewnia dobre przyspieszenia i nie jest szczególnie paliwożerny. Podczas testu w warunkach miejskich najniższą uzyskaną wartością było 7,5 l/100 km, natomiast w trasie wyniosło 5,0 l/100 km. Dobrze należy również ocenić wyciszenie jednostki i właściwe zestopniowanie 6-biegowej manualnej przekładni. Na dynamiczną jazdę pozwala także sztywniej dostrojony układ jezdny, dzięki czemu samochód nie wykazuje nadmiernych przechyłów w zakrętach. Jednocześnie pasażerowie nie powinni narzekać na komfort resorowania. Na pochwałę zasługuje również precyzyjnie działający układ kierowniczy. Bezpiecznie, ale ... Jak zawsze w przypadku auta tej marki, można liczyć na wysoki poziom bezpieczeństwa. Oprócz tradycyjnych airbagów czołowych i bocznych, na wyposażeniu V40 znalazły się także kurtyny, systemy wspomagające kierowcę np. podczas hamowania, czy też poduszka chroniąca pieszego w przypadku kolizji. Decydując się na zakup V40 trzeba się liczyć z ceną wynoszącą co najmniej 84 000 zł. Dlaczego? Kompaktowe Volvo nie jest rywalem VW Golfa, czy Opla Astry. Samochód pretenduje do wyższej półki, co tłumaczy wysoką cenę. Na pewno nie spełni wszystkich oczekiwań  auta rodzinnego. Jednak wybierając właśnie ten model, otrzymujemy bezpieczne, dość oszczędne  i dobrze wykonane auto w modnym ostatnio stylu shooting brake. Norbert Szwarc Foto: autor Zalety auta: -atrakcyjna stylizacja -wysoki poziom bezpieczeństwa -układ jezdny -dynamiczny silnik -bogate wyposażenie -wysoka jakość wykonania Wady: -przeciętna pojemność bagażnika Podstawowe parametry techniczne Volvo V40  T3 Momentum: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) – 4369/2041/1420 mm Silnik: benzynowy, turbodoładowany Pojemność: 1596 cm3 Moc maksymalna: 150 KM przy 5700 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1600-4000 obr/min Osiągi (0-100 km/h) – 8,8 s. Prędkość maksymalna: 210 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 6,8/4,6/5,4  l/100 km Pojemność bagażnika: 335 – 1032  l Pojemność zbiornika paliwa: 62 l Cena auta: od 102 300 zł Cena auta testowego: 123 040 zł [gallery ids="56417,56418,56419,56420,56421,56422,56423,56424,56425,56426,56427,56428,56429,56430,56431,56432,56433,56434,56435,56436,56437,56438,56439,56440,56441,56442,56443,56444"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
 Volvo w raportach historii pojazdu
kalendarz 23/01 2024

Volvo w raportach historii pojazdu

Używane

2024.01.23

Marka Volvo kojarzy się w Polsce z bezpieczeństwem, kulturalnym zachowaniem na drodze i poszanowaniem środowiska.
Najnowsze artykuły:
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Warsztat / Eksploatacja

2024.04.25

Pożar luksusowego samochodu elektrycznego Lucid Air w Warszawie zwrócił uwagę na profesjonalne i nietuzinkowe działania strażaków.