Studyjny Opel GT Concept na Techno Classica
Moto fanatyk / Opel / slider
Koncepcyjny model GT prezentowany podczas marcowej wystawy w Genewie, teraz będzie miał swoją premierę podczas Techno Classica w Essen.
Podczas tegorocznej imprezy (6–10 kwietnia), w towarzystwie oryginalnych samochodów sportowych klasy GT z lat 60. i 70. ubiegłego stulecia, pojawi się studyjny GT Concept.
Przypomnijmy, że oryginalny model GT zadebiutował w 1965 r. Wtedy to Experimental GT stał się atrakcją Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Zaproponowana przez projektanta Erharda Schnella wizja sportowego auta o atrakcyjnej sylwetce i przystępnego cenowo, spotkała się z dużym zainteresowaniem. Trzy lata później Opel zdecydował o wprowadzeniu do produkcji modelu GT, który technicznie wykorzystywał rozwiązania popularnego Kadetta B.
Na Techno Classica, obok klasycznego seryjnego GT w czerwonym kolorze, będzie można również zobaczyć trzy pojazdy zmodyfikowane przez firmy tuningowe Conrero, Gerent i Irmscher.
U szczytu swojej popularności Gerent GT w specyfikacji „Grupa 4 / J” często rywalizował w klasie pojazdów z silnikami o poj. 2.0, natomiast włoski zespół wyścigowy Conrero był bohaterem Targa Florio w 1971 r., zajmując 9. miejsce w ogólnej klasyfikacji. Dzięki pomysłowości i skuteczności Conrero Squadra Corse na torze GT, jego „występ” okazał się zaskakujący. Model ten nie tylko nawiązał równą walkę z takimi autami jak Porsche 911 i 914/6, ale nawet zdołał ich pokonać. Prezentowany GT został odrestaurowany przez firmę Irmscher.
Studyjny Opel GT Concept w swojej „oszczędnej” sylwetce pozbawiony został klamek, bocznych lusterek i innych ozdób. Dynamikę pojazdu podkreśla czerwona linia dzieląca nadwozie w poziomie i podkreślająca jego sportowe proporcje z wydłużoną maską silnika i krótkimi zwisami. Brak klapy bagażnika, nowatorska stylistyka drzwi, podwójny wydech z centralnie umieszczoną końcówką, wygląd kierownicy, nawiązują do oryginalnego GT. Odwołaniem do przeszłości są też czerwone opony, w które wyposażony był równie awangardowy motocykl Opel Motoclub 500 z 1928 r. Jednak GT Concept nie jest zwykłym naśladowcą słynnego przodka. Jak podkreśla producent, jest to opracowana na nowo, innowacyjna koncepcja GT. Czy podobnie, jak miało to miejsce w latach 60., współczesna wizja sportowego auta również trafi na linie produkcyjne?
Norbert Szwarc
[gallery ids="56939,56940,56941,56942"]Zobacz podobne artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
Moto fanatyk
2024.04.07
VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
Moto fanatyk
2024.04.01
Od czerwca zacznie brakować w miastach taksówkarzy
Wiadomości / Gorące tematy
2024.05.06
Serial o życiu Ayrtona Senny
Wiadomości / Moto sport
2024.05.05
Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach
Prezentacje / Nowości
2024.05.05