Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Sierra za prawie 600 000 zł
kalendarz 14/05 2018

Ford Sierra za prawie 600 000 zł

Ciekawostki / Ford

Czy ktoś pamięta jeszcze Forda Sierrę? To był popularny samochód w latach 80. i 90. Ale takiego z pewnością nie było.

Przede wszystkim to jeden z najszybszych Fordów swoich czasów. Model Cosworth był wtedy rarytasem, a egzemplarzy Sierry Cosworth RS500 wyprodukowano tylko 500.  Produkcję tych „rakiet” powierzono firmie Tickford. Zostały one sprzedane wyłącznie w 90 starannie wyselekcjonowanych salonach linii sportowej RS. Okazuje się, że w doskonałym stanie zachował się pierwszy z zaledwie czterech samochodów przedprodukcyjnych, jakie kiedykolwiek powstały. Motoryzacyjny biały kruk z numerem jeden wybitym na podwoziu zostanie wystawiony za kilka dni na aukcji w Silverstone.

Licytowany egzemplarz zyskał certyfikację znawcy serii RS500, Paula Linfoota - uznał on, że jest on numerem jeden na rynku, czyli pierwszym z czterech modeli przedprodukcyjnych. Samochód będzie wystawiony przez dom aukcyjny z ceną wywoławczą 90 000 £ i prognozą sprzedaży za min. 120 000 £.

„To naprawdę unikat, a dla każdego poważnego kolekcjonera Forda to model, od którego zaczęło się wszystko" - powiedział Nick Whale, dyrektor zarządzający Silverstone Auctions. Numer „1” wybity na podwoziu oznacza, że był to oryginalny egzemplarz testowy, zbudowany przez Forda w celu przeprowadzenia prób wszystkich specjalnych podzespołów samochodu przed ostatecznym podpisaniem umowy z producentem. Podobnie jak w przypadku większości prototypów, był on mocno eksploatowany, a numer „1” został w konsekwencji ponownie wybity na nowej karoserii. Podobnie jak w przypadku wszystkich czterech prototypowych modeli, Ford odsprzedał podwozie nr „1”, które trafiło do pierwszego właściciela w marcu 1987. Od tego czasu samochód zmienił kolejnych pięciu kolekcjonerów. W październiku 2007 r. samochód został wywieziony do Norwegii, gdzie spędził następne 10 lat, do lutego tego roku, kiedy został sprzedany obecnemu właścicielowi.

Dziś klasyk ma wszystkie oryginalne atrybuty RS500 - przedni zderzak, splittery i obydwa charakterystyczne spojlery tylne. Ma również malowane paski RS500 i emblematy „pięćsetki”. Inne cechy specjalne RS500 obejmują komorę silnika, która jest zmodyfikowana w stosunku do standardowej Sierry Cosworth. Jedynymi elementami samochodu, które się nie zmieniły, są górna część deski rozdzielczej i wydech, który zastąpiono przez system Magnex ze stali nierdzewnej.

Ostatnio w Europie obserwujemy rosnące zainteresowanie najszybszymi modelami Forda, a ceny wzrosły do rekordowych poziomów. Nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek pojawił się prototyp Forda na aukcji i wątpię, żeby taka okazja się kiedyś powtórzyła. To wyjątkowo rzadki model RS500, który prezentuje się bardzo dobrze, może jeździć, więc będzie doskonałym dodatkiem do każdej kolekcji” - mówi szef domu aukcyjnego Silverstone.

„Samochód ma świetną dokumentację, która zawiera wiele historycznych informacji serwisowych, rejestracyjnych i podatkowych oraz raport najlepszego znawcy tej serii i marki w Wielkiej Brytanii, Paula Linfoota" - dodaje Nick Whale.

Przypomnijmy, że Sierra RS była efektem współpracy europejskiej dywizji sportów motorowych Forda i brytyjskim konstruktorem silników wyścigowych Cosworth. Ford wyprodukował około 5 500 sztuk w latach 1986-1992. Jednak znacznie rzadziej spotykanym modelem była to wersja RS500.

Dzięki większej turbosprężarce i kilku innym modyfikacjom mechanicznym, Ford Sierra RS500 Cosworth oferował 222 KM. Dla porównania standardowy RS zapewniał 204 KM. Ówczesny VW Golf GTI dysponował mocą 137 KM./oprac. ns/

źródło: Ford/Silversone Auctions/Mototarget.pl


Tagi:
Ford, Ford Sierra, Ford Sierra Cosworth RS500, Ford Sierra RS, Ford Sierra Cosworth, Paul Linfoot

Zobacz podobne artykuły:

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium 125 KM – Miejskie rozwiązanie
kalendarz 11/07 2018

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium 125 KM – Miejskie rozwiązanie

Testy / Testy

2018.07.11

Ford Fiesta, to już w zasadzie ikona stylu. Powstaje od 1976 roku. W 2016 roku poznaliśmy VII generację auta, a w ubiegłym Ford zaaplikował pojazdowi mały lifting. Wyostrzył rysy „twarzy”, przestylizował tył. Warto dodać, że ...
Ford i Volkswagen - wspólne projekty?
kalendarz 20/06 2018

Ford i Volkswagen - wspólne projekty?

Wiadomości / News

2018.06.20

Marki Ford i Volkswagen potwierdziły, że badają możliwości strategicznego sojuszu, który "wzmocni konkurencyjność obu firm …”.
Skoda Kodiaq RS z rekordowym czasem okrążenia na Nürburgringu
kalendarz 18/06 2018

Skoda Kodiaq RS z rekordowym czasem okrążenia na Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2018.06.18

Sabine Schmitz za kierownicą Skody Kodiaq RS ustanowiła rekordowy wśród siedmioosobowych SUV-ów czas okrążenia słynnej północnej pętli toru Nürburgring.
Najnowsze artykuły:
Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Wiadomości / News

2018.07.22

Tetsuya Tada, szef zespołu projektantów zdradził kilka informacji na temat nowej Supry.
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.