Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Sierra za prawie 600 000 zł
kalendarz 14/05 2018

Ford Sierra za prawie 600 000 zł

Ciekawostki / Ford

Czy ktoś pamięta jeszcze Forda Sierrę? To był popularny samochód w latach 80. i 90. Ale takiego z pewnością nie było.

Przede wszystkim to jeden z najszybszych Fordów swoich czasów. Model Cosworth był wtedy rarytasem, a egzemplarzy Sierry Cosworth RS500 wyprodukowano tylko 500.  Produkcję tych „rakiet” powierzono firmie Tickford. Zostały one sprzedane wyłącznie w 90 starannie wyselekcjonowanych salonach linii sportowej RS. Okazuje się, że w doskonałym stanie zachował się pierwszy z zaledwie czterech samochodów przedprodukcyjnych, jakie kiedykolwiek powstały. Motoryzacyjny biały kruk z numerem jeden wybitym na podwoziu zostanie wystawiony za kilka dni na aukcji w Silverstone.

Licytowany egzemplarz zyskał certyfikację znawcy serii RS500, Paula Linfoota - uznał on, że jest on numerem jeden na rynku, czyli pierwszym z czterech modeli przedprodukcyjnych. Samochód będzie wystawiony przez dom aukcyjny z ceną wywoławczą 90 000 £ i prognozą sprzedaży za min. 120 000 £.

„To naprawdę unikat, a dla każdego poważnego kolekcjonera Forda to model, od którego zaczęło się wszystko" - powiedział Nick Whale, dyrektor zarządzający Silverstone Auctions. Numer „1” wybity na podwoziu oznacza, że był to oryginalny egzemplarz testowy, zbudowany przez Forda w celu przeprowadzenia prób wszystkich specjalnych podzespołów samochodu przed ostatecznym podpisaniem umowy z producentem. Podobnie jak w przypadku większości prototypów, był on mocno eksploatowany, a numer „1” został w konsekwencji ponownie wybity na nowej karoserii. Podobnie jak w przypadku wszystkich czterech prototypowych modeli, Ford odsprzedał podwozie nr „1”, które trafiło do pierwszego właściciela w marcu 1987. Od tego czasu samochód zmienił kolejnych pięciu kolekcjonerów. W październiku 2007 r. samochód został wywieziony do Norwegii, gdzie spędził następne 10 lat, do lutego tego roku, kiedy został sprzedany obecnemu właścicielowi.

Dziś klasyk ma wszystkie oryginalne atrybuty RS500 - przedni zderzak, splittery i obydwa charakterystyczne spojlery tylne. Ma również malowane paski RS500 i emblematy „pięćsetki”. Inne cechy specjalne RS500 obejmują komorę silnika, która jest zmodyfikowana w stosunku do standardowej Sierry Cosworth. Jedynymi elementami samochodu, które się nie zmieniły, są górna część deski rozdzielczej i wydech, który zastąpiono przez system Magnex ze stali nierdzewnej.

Ostatnio w Europie obserwujemy rosnące zainteresowanie najszybszymi modelami Forda, a ceny wzrosły do rekordowych poziomów. Nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek pojawił się prototyp Forda na aukcji i wątpię, żeby taka okazja się kiedyś powtórzyła. To wyjątkowo rzadki model RS500, który prezentuje się bardzo dobrze, może jeździć, więc będzie doskonałym dodatkiem do każdej kolekcji” - mówi szef domu aukcyjnego Silverstone.

„Samochód ma świetną dokumentację, która zawiera wiele historycznych informacji serwisowych, rejestracyjnych i podatkowych oraz raport najlepszego znawcy tej serii i marki w Wielkiej Brytanii, Paula Linfoota" - dodaje Nick Whale.

Przypomnijmy, że Sierra RS była efektem współpracy europejskiej dywizji sportów motorowych Forda i brytyjskim konstruktorem silników wyścigowych Cosworth. Ford wyprodukował około 5 500 sztuk w latach 1986-1992. Jednak znacznie rzadziej spotykanym modelem była to wersja RS500.

Dzięki większej turbosprężarce i kilku innym modyfikacjom mechanicznym, Ford Sierra RS500 Cosworth oferował 222 KM. Dla porównania standardowy RS zapewniał 204 KM. Ówczesny VW Golf GTI dysponował mocą 137 KM./oprac. ns/

źródło: Ford/Silversone Auctions/Mototarget.pl


Tagi:
Ford, Ford Sierra, Ford Sierra Cosworth RS500, Ford Sierra RS, Ford Sierra Cosworth, Paul Linfoot

Zobacz podobne artykuły:

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM 6AT – Amerykański punkt widzenia
kalendarz 11/05 2018

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM 6AT – Amerykański punkt widzenia

Testy / Testy

2018.05.11

Edge powstał w 2007 jako bliźniak Lincolna MKX. W 2014, na targach w Detroit zadebiutowała II jego generacja. Wtedy też włodarze koncernu obiecali, że wkrótce pojawi się w Europie. Wkrótce, trwało 2 lata. Samochód najpierw tr...
Honda Civic Type R na tor i nie tylko
kalendarz 05/05 2018

Honda Civic Type R na tor i nie tylko

Wiadomości / Ciekawostki

2018.05.05

Czym jeżdżą kierowcy F1 poza torem? Z 20 zawodników, którzy w tym sezonie rywalizują w mistrzostwach świata, dwóch wybrało Civica Type R.
Ford Focus IV – Nowy rozdział
kalendarz 04/05 2018

Ford Focus IV – Nowy rozdział

Prezentacje / Nowości

2018.05.04

Najnowszy Focus otrzymał zmienioną stylistykę, bardziej zaawansowaną technikę oraz nową gamę silników.
Najnowsze artykuły:
Truck Racing French Grand Prix: Ostaszewski dwa razy na pudle

Truck Racing French Grand Prix: Ostaszewski dwa razy na pudle

Wiadomości / Moto sport

2018.05.23

W niedzielę na francuskim torze wyścigowym Paul Ricard zakończyła się pierwsza runda Truck Racing French Grand Prix.
 Mercedes Klasa A z oponami Bridgestone Turanza T005

Mercedes Klasa A z oponami Bridgestone Turanza T005

Warsztat / Technika

2018.05.23

Bridgestone zaprojektował wspólnie z marką Mercedes-Benz nowy model opony turystycznej klasy premium, Turanza T005.
 Flotowe hatchbacki – Bezpieczeństwo przede wszystkim

Flotowe hatchbacki – Bezpieczeństwo przede wszystkim

Prezentacje / Nowości

2018.05.22

Sprawdzamy, do których dodatkowych systemów bezpieczeństwa w popularnych hatchbackach należy dopłacić, a które są oferowane w standardzie.