Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Donau Classic pod znakiem Augusta Horcha
kalendarz 21/06 2018

Donau Classic pod znakiem Augusta Horcha

Moto fanatyk / Audi

Audi Tradition upamiętnia 150. rocznicę urodzin pioniera motoryzacji Augusta Horcha, wystawiając dwa modele Horch w rajdzie Donau Classic.

Podczas tegorocznego rajdu klasyków Donau Classic (21-23 czerwca 2018), Audi Tradition pokaże dwa modele marki Horch i tym samym upamiętni 150. rocznicę urodzin Augusta Horcha, założyciela firm August Horch & Cie. oraz Audi Automobilwerke mbH. Na 600-kilometrowej trasie rajdu wiodącej przez Donaumoos, Hallertau i Altmühltal, pojawi się też pięć innych klasyków spod znaku czterech pierścieni ze stajni Audi Tradition.

Horch 853 z 1938 i Horch 930 V z roku 1939 są najstarszymi modelami wystawionymi przez Audi Tradition na Donau Classic 2018. Sportowy kabriolet Horch 853 w sprzedaży pojawił się w roku 1935. Do dziś uważany jest za jeden z najpiękniejszych samochodów lat trzydziestych. Ciekawostką jest, że na życzenie klienta samochód ten był dostępny w tak zwanym Fischsilberlackierung, czyli w lakierze, poprzedniku nowoczesnej farby metalicznej. Auto to zostało odrestaurowane przez Audi Tradition i teraz po raz pierwszy prezentowane będzie szerokiej publiczności. W Donau Classic pojedzie również Horch 930 V. Model ten był następcą samochodu serii 830, montowano w nim silnik V8 i osadzony został na wyraźnie krótszym podwoziu. Jego czterobiegowa skrzynia wyposażona została w tzw. przełożenie autostradowe. Rozwiązanie to zmniejszało poziom hałasu podczas jazdy na pełnym gazie po nowych wtedy autostradach, oszczędzało też zużycie silnika i zmniejszało spalanie.

Na starcie Donau Classic pojawi się również pięć historycznych modeli Audi. Dwa z nich świętować tu będą swoje rocznice. Równo pięćdziesiąt lat temu na rynku pojawiło się Audi 100. Samochód ten został opracowany i skonstruowany w tajemnicy, a wyprodukowano ponad 800 tys. jego egzemplarzy, co okazało się jednym z największych sukcesów producenta z Ingolstadt. Natomiast trzydzieści lat temu, na Salonie Samochodowym w Paryżu pokazano Audi V8, którym cztery pierścienie wróciły do segmentu aut premium. Ta 8-cylindrowa limuzyna z napędem na cztery koła quattro i z automatyczną skrzynią biegów, do dziś urzeka wieloma innowacyjnymi szczegółami technicznymi. Audi Tradition zaprezentuje też Audi Super 90 z roku 1966, Audi 100 Coupé S z 1970 i Audi 200 5T z 1980.

Przypomnijmy, że pierwsza edycja rajdu odbyła się 13 lat temu. To jeden z największych rajdów klasyków w Niemczech. Co roku gromadzi ponad 200 uczestników z całego świata. W czwartek, 21 czerwca, meta całodziennego etapu rajdu zaplanowana została na terenie Audi Driving Experience Center w Audi Neuburg./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Donau Classic, August Horch, Audi, Horch 853, Horch 930 V, Audi 100, Audi V8, Audi Super 90, Audi 100 Coupé S, Audi 200 5T

Zobacz podobne artykuły:

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun
kalendarz 18/07 2018

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun

Moto fanatyk

2018.07.18

Zwycięskie samochody Michèle Mouton i Waltera Röhrla na jednym z największych tego typu zlotów na świecie.
X Zlot Oldtimer Club Polska
kalendarz 14/07 2018

X Zlot Oldtimer Club Polska

Moto fanatyk

2018.07.14

W dniach 12-15 lipca w Międzybrodziu Żywieckim odbywa się jubileuszowy X Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów.
VW I.D. R Pikes Peak z nowym rekordem w Goodwood?
kalendarz 14/07 2018

VW I.D. R Pikes Peak z nowym rekordem w Goodwood?

Moto fanatyk

2018.07.14

Po uzyskaniu najlepszego czasu w wyścigu na szczyt Pikes Peak elektryczna wyścigówka staje przed nowym wyzwaniem.
Najnowsze artykuły:
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Warsztat / Porady

2018.07.19

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale…