Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?
kalendarz 04/08 2015

Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?

Moto fanatyk / Tuning

Toyota GT86 jest następcą słynnych poprzedników, którzy przez 50 lat kształtowali historię japońskiej marki w motosporcie.

Takie modele jak Supra, Celica, czy 2000GT  były pojazdami, które święciły triumfy na rajdowych trasach, zdobywając tytuły mistrzowskie. Dla uczczenia zwycięskich rajdowych i wyścigowych aut z przeszłości, przygotowano kolekcję sześciu GT86 nawiązujących wyglądem do sześciu słynnych Toyot. Jednym z nich jest czerwono-czarne współczesne wcielenie Celiki 1600 GTV Ove Anderssona.

Przypomnijmy, że od Celiki pierwszej generacji rozpoczął się udział oficjalnego zespołu Toyoty w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), co doprowadziło do powstania Toyota Team Europe, dziś znanego pod nazwą Toyota Motorsport GmbH (TMG). Było to możliwe dzięki współpracy Toyoty z Ove Anderssonem oraz dzięki czerwono-czarnej Celice 1600 GTV (135 KM).

W 1972 r. szwedzki kierowca Ove Andersson, zwycięzca rajdu Monte Carlo 1971, otrzymał do tuningu nowiutką Celicę, którą następnie wystartował w RAC Rally 1972. Andersson i jego pilot Geraint Phillips odnieśli spektakularne zwycięstwo, zajmując pierwsze miejsce w swojej klasie i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Ten sukces zainspirował Toyotę do zacieśnienia współpracy z Anderssonem i tak powstał Team Toyota Andersson. Na początku było to kameralne przedsięwzięcie — czterech mechaników pracowało w domu Anderssona w Uppsali. Zespół wystartował w czterech dużych rajdach w 1973 r. przygotowanymi przez siebie Celicami. W lutym 1975 ekipa przeniosła się do Brukseli i przyjęła oficjalną nazwę Toyota Team Europe.

Celiki przygotowane przez Team Toyota Andersson były jedynymi samochodami w historii rajdówek Toyoty w innym kolorze niż biały. GT86 z czerwoną karoserią i czarną klapą wygląda bardzo stylowo./oprac. ns/
 

galeria: [gallery ids="53508,53509,53510,53511,53513"]

Zobacz podobne artykuły:

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun
kalendarz 18/07 2018

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun

Moto fanatyk

2018.07.18

Zwycięskie samochody Michèle Mouton i Waltera Röhrla na jednym z największych tego typu zlotów na świecie.
X Zlot Oldtimer Club Polska
kalendarz 14/07 2018

X Zlot Oldtimer Club Polska

Moto fanatyk

2018.07.14

W dniach 12-15 lipca w Międzybrodziu Żywieckim odbywa się jubileuszowy X Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów.
VW I.D. R Pikes Peak z nowym rekordem w Goodwood?
kalendarz 14/07 2018

VW I.D. R Pikes Peak z nowym rekordem w Goodwood?

Moto fanatyk

2018.07.14

Po uzyskaniu najlepszego czasu w wyścigu na szczyt Pikes Peak elektryczna wyścigówka staje przed nowym wyzwaniem.
Najnowsze artykuły:
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?