Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?
kalendarz 04/08 2015

Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?

Moto fanatyk / Tuning

Toyota GT86 jest następcą słynnych poprzedników, którzy przez 50 lat kształtowali historię japońskiej marki w motosporcie.

Takie modele jak Supra, Celica, czy 2000GT  były pojazdami, które święciły triumfy na rajdowych trasach, zdobywając tytuły mistrzowskie. Dla uczczenia zwycięskich rajdowych i wyścigowych aut z przeszłości, przygotowano kolekcję sześciu GT86 nawiązujących wyglądem do sześciu słynnych Toyot. Jednym z nich jest czerwono-czarne współczesne wcielenie Celiki 1600 GTV Ove Anderssona.

Przypomnijmy, że od Celiki pierwszej generacji rozpoczął się udział oficjalnego zespołu Toyoty w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), co doprowadziło do powstania Toyota Team Europe, dziś znanego pod nazwą Toyota Motorsport GmbH (TMG). Było to możliwe dzięki współpracy Toyoty z Ove Anderssonem oraz dzięki czerwono-czarnej Celice 1600 GTV (135 KM).

W 1972 r. szwedzki kierowca Ove Andersson, zwycięzca rajdu Monte Carlo 1971, otrzymał do tuningu nowiutką Celicę, którą następnie wystartował w RAC Rally 1972. Andersson i jego pilot Geraint Phillips odnieśli spektakularne zwycięstwo, zajmując pierwsze miejsce w swojej klasie i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Ten sukces zainspirował Toyotę do zacieśnienia współpracy z Anderssonem i tak powstał Team Toyota Andersson. Na początku było to kameralne przedsięwzięcie — czterech mechaników pracowało w domu Anderssona w Uppsali. Zespół wystartował w czterech dużych rajdach w 1973 r. przygotowanymi przez siebie Celicami. W lutym 1975 ekipa przeniosła się do Brukseli i przyjęła oficjalną nazwę Toyota Team Europe.

Celiki przygotowane przez Team Toyota Andersson były jedynymi samochodami w historii rajdówek Toyoty w innym kolorze niż biały. GT86 z czerwoną karoserią i czarną klapą wygląda bardzo stylowo./oprac. ns/
 

galeria: [gallery ids="53508,53509,53510,53511,53513"]

Zobacz podobne artykuły:

Potrójne urodziny Peugeota podczas Salonu Rétromobile
kalendarz 08/02 2018

Potrójne urodziny Peugeota podczas Salonu Rétromobile

Moto fanatyk / Moje auto

2018.02.08

Entuzjaści motoryzacji będą mogli zobaczyć najsłynniejsze modele Peugeota.
Wystawa w Audi museum mobile: "Błyszczące eksponaty - blaski techniki"
kalendarz 01/02 2018

Wystawa w Audi museum mobile: "Błyszczące eksponaty - blaski techniki"

Moto fanatyk / Moje auto

2018.02.01

Ekspozycja przedmiotów z aluminium - od opakowań po czekoladzie po Audi AVUS Quattro.
Alfa Romeo na Mille Miglia 2018
kalendarz 18/12 2017

Alfa Romeo na Mille Miglia 2018

Moto fanatyk / Moje auto

2017.12.18

W przyszłym roku odbędzie się 36. edycja historycznego wydarzenia, upamiętniającego „najpiękniejsze wyścigi na świecie”, jak miał w zwyczaju nazywać je Enzo Ferrari.
Najnowsze artykuły:
Williams zaprezentował zespół i nowy bolid

Williams zaprezentował zespół i nowy bolid

Wiadomości / Moto sport

2018.02.17

W londyńskim klubie Village Underground odbyła się prezentacja Williamsa FW41-Mercedes.
Nowa Lancia Stratos – Premiera w Genewie

Nowa Lancia Stratos – Premiera w Genewie

Wiadomości / News

2018.02.16

Sensacją tegorocznej wystawy w Genewie będzie z pewnością współczesna wersja słynnej Lancii Stratos.
Czy ufasz swojemu partnerowi za kierownicą?

Czy ufasz swojemu partnerowi za kierownicą?

Warsztat / Bezpieczeństwo

2018.02.16

Ufamy ale…

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.