Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?
kalendarz 04/08 2015

Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?

Moto fanatyk / Tuning

Toyota GT86 jest następcą słynnych poprzedników, którzy przez 50 lat kształtowali historię japońskiej marki w motosporcie.

Takie modele jak Supra, Celica, czy 2000GT  były pojazdami, które święciły triumfy na rajdowych trasach, zdobywając tytuły mistrzowskie. Dla uczczenia zwycięskich rajdowych i wyścigowych aut z przeszłości, przygotowano kolekcję sześciu GT86 nawiązujących wyglądem do sześciu słynnych Toyot. Jednym z nich jest czerwono-czarne współczesne wcielenie Celiki 1600 GTV Ove Anderssona.

Przypomnijmy, że od Celiki pierwszej generacji rozpoczął się udział oficjalnego zespołu Toyoty w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), co doprowadziło do powstania Toyota Team Europe, dziś znanego pod nazwą Toyota Motorsport GmbH (TMG). Było to możliwe dzięki współpracy Toyoty z Ove Anderssonem oraz dzięki czerwono-czarnej Celice 1600 GTV (135 KM).

W 1972 r. szwedzki kierowca Ove Andersson, zwycięzca rajdu Monte Carlo 1971, otrzymał do tuningu nowiutką Celicę, którą następnie wystartował w RAC Rally 1972. Andersson i jego pilot Geraint Phillips odnieśli spektakularne zwycięstwo, zajmując pierwsze miejsce w swojej klasie i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Ten sukces zainspirował Toyotę do zacieśnienia współpracy z Anderssonem i tak powstał Team Toyota Andersson. Na początku było to kameralne przedsięwzięcie — czterech mechaników pracowało w domu Anderssona w Uppsali. Zespół wystartował w czterech dużych rajdach w 1973 r. przygotowanymi przez siebie Celicami. W lutym 1975 ekipa przeniosła się do Brukseli i przyjęła oficjalną nazwę Toyota Team Europe.

Celiki przygotowane przez Team Toyota Andersson były jedynymi samochodami w historii rajdówek Toyoty w innym kolorze niż biały. GT86 z czerwoną karoserią i czarną klapą wygląda bardzo stylowo./oprac. ns/
 

galeria: [gallery ids="53508,53509,53510,53511,53513"]

Zobacz podobne artykuły:

Zlot zabytkowych Mercedesów tylko dla kobiet
kalendarz 14/09 2018

Zlot zabytkowych Mercedesów tylko dla kobiet

Moto fanatyk

2018.09.14

W weekend na przełomie sierpnia i września odbył się trzeci zlot She's Mercedes, czyli spotkanie miłośniczek zabytkowych Mercedesów.
Atrakcje podczas Grand Prix w Bernie
kalendarz 24/08 2018

Atrakcje podczas Grand Prix w Bernie

Moto fanatyk

2018.08.24

26 sierpnia br, podczas trzeciego Grand Prix Suisse Memorial, będzie można zobaczyć wyjątkowe Auto Union Typ C.
Lato, samochód i urlop - wystawa w Audi museum mobile
kalendarz 08/08 2018

Lato, samochód i urlop - wystawa w Audi museum mobile

Moto fanatyk

2018.08.08

Audi museum mobile przygotowało kolejną wystawę specjalną pt. „Słońce z nami! Historia wakacji w Audi”.
Najnowsze artykuły:
Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Testy / Testy

2018.09.24

Historia minivana Renault oficjalnie zaczyna się w 1996 roku. Pierwsza generacja Scenica okazała się hitem. Auto było komfortowe, pakowne i urodziwe. A do tego właściwie nie miało konkurencji. Od tamtej pory wiele się zmienił...
Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy

Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy

Wiadomości / Moto sport

2018.09.24

Załoga Marczyk/Gospodarczyk swój pierwszy sezon w samochodzie klasy R5 kończy z tytułem wicemistrzów Polski.
Autobusy elektryczne z Polski podbijają europejskie rynki

Autobusy elektryczne z Polski podbijają europejskie rynki

Wiadomości / Gorące tematy

2018.09.24

Transport publiczny czekają rewolucyjne zmiany.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.