Chevrolet Aveo 1.3D - Z rozsądku
Chevrolet Aveo to niewielkich wymiarów auto, które doskonale sprawdza się w warunkach miejskich.
Po autach tego typu nie należy spodziewać się ekstrawagancji. W tym przypadku nie o to właśnie chodzi. Chevrolet może się jednak podobać. W porównaniu do poprzednika sylwetka jest spójna i nie wygląda tak, jakby na siłę do niej doczepiono tył. Nasz wersja (zresztą najbogatsza) o oznaczeniu LTZ wzbogacana jest dodatkowo w aluminiowe felgi, które nadawały autu dodatkowego sznytu.
Na plus
Zajrzyjmy do środka. Wnętrze zaskakuje. W oczy rzuca się tablica przyrządów wykończona pomarańczowymi wstawkami. Trzeba przyznać jest oryginalna. Plastiki za pomocą których została wykończona deska rozdzielcza są twarde, ale spasowane zostały w dokładny sposób. Docenimy wnętrze również pod kątem przestronności. Wygodnie zasiądziemy nie tylko na przednich siedzeniach, ale również na tylnej kanapie. Fotele są wygodne, zaś kierowca nie będzie miał trudności z zajęciem właściwej pozycji za kierownicą. Jedynym minusem jest ograniczona widoczność do tyłu. To typowa cecha sedanów w tym segmencie. Wszystko z powodu niewielkich gabarytów zewnętrznych oraz chęci stworzenia jak największego bagażnika, którego kufer pociągnięto wysoko (ogranicza to widoczność). 502 l pojemności bagażnika to bardzo dobry rezultat, nawet jak weźmiemy auta o półkę większe. Jednak nie wszystko jest takie słodkie. Otwór załadunku jest niewielki, co skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Aveo sedan.
Superoszczędny
Włączając silnik nie będziemy mieli problemu ze zgadnięciem jakim rodzajem paliwa jest napędzany. Pracuje jak typowy diesel, jest nawet dosyć głośny na biegu jałowym. Wzmożony hałas powraca powyżej 4000 obr./min. Dodatkowo przy poruszaniu się z prędkością powyżej 120 km/h może przeszkadzać szum oporów powietrza. Poruszając się Aveo musimy pamiętać także o jednym. Jednostka wykazuje się ospałością w dolnym zakresie obrotów. Jest to widoczne szczególnie poniżej 1700 obr./min. Dopiero powyżej tych obrotów można odczuć zwiększoną dynamikę. Wówczas Chevrolet nie wykazuje jakichkolwiek oporów wobec przyspieszania z wyższego zakresu prędkości. Słowa uznania nalezą się działaniu sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Charakteryzują ją krótkie przełożenia. Auto w warunkach miejskich okazało się ekonomiczne. Spaliło 5 litrów oleju napędowego. Do gustu przypadł mi również układ kierowniczy. Jest precyzyjny, zaś komfortowe zawieszenie nadaje się na pokonywanie większych odległości. I to pomimo niewielkich rozmiarów auta.
Aby stać się posiadaczem Chevroleta Aveo trzeba przygotować się na wydatek rzędu 38 490 zł. Nasza wersja, która była najbogatsza to już 59 490 zł. Jest to niemała kwota jak na pojazd tej klasy i wielkości. Z drugiej jednak strony w tej cenie otrzymujemy ekonomiczny i wygodny samochód z dużym bagażnikiem. Nie należy zapominać także jednej bardzo istotnej cechy, bogatego wyposażenia. W jego zakres wchodzi m.in.: 6 poduszek powietrznych, ESC (system stabilizacji toru jazdy), tempomat, Radio CD/MP3, elektryczne szyby, klimatyzacja, Bluetooth, port USB, komputer pokładowy, sterowanie w radiem w kierownicy, MyLink (system multimedialny), kamerę cofania, felgi ze stopów lekkich, czujniki parkowania oraz deszczu, przednie reflektory przeciwmgielne.
Paweł Pusz
Zalety:
-przestronne i wygodne wnętrze
-bogate wyposażenie
-oszczędny silnik
-pojemny bagażnik
Wady:
-głośny silnik
-niewielki otwór w bagażniku
-słaba widoczność do tyłu
Podstawowe parametry techniczne Chevroleta Aveo 1.3D LTZ START/STOP sedan:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4039/1735/1517 mm
Silnik: wysokoprężny
Pojemność: 1248 cm3
Moc maksymalna 95 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750-2500 obr./min
Napęd: przód
Osiągi (0-100 km/h): 12,6 s
Prędkość maksymalna: 174 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 4,8/3,6/4,1 l
Pojemność bagażnika: 502 l
Pojemność zbiornika paliwa: 46 l
Cena: od 38 490 zł (wersja 1.2 LS 70 KM)
Cena auta testowego: od 59 490 zł
galeria [gallery ids="49707,49708,49709,49710,49711,49712,49713,49714,49715,49716,49717,49718,49720,49721,49722,49723,49724,49725,49726,49727,49728,49729,49730,49731,49732,49733"]Zobacz podobne artykuły:
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
Testy / Testy
2023.09.22
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25