Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW M6 – Z nowym pakietem Competition
kalendarz 08/06 2015

BMW M6 – Z nowym pakietem Competition

Moto fanatyk / Tuning

W czerwcu br. BMW M GmbH zastąpi obecny pakiet Competition nowym pakietem tuningującym modele M6 Coupe, Gran Coupe i Cabrio.

Nowy pakiet obejmuje m.in. zwiększenie mocy silnika 4.4 V8 z technologią M TwinPower Turbo o 40 KM wobec standardowej wartości (do 600 KM) oraz momentu obrotowego z seryjnych 680 do 700 Nm, dostępnych w zakresie 1500-6000 obr./min.

Z nowym pakietem Competition wszystkie trzy modele imponują niespotykanymi osiągami. Np. sprint do 100 km/h trwa z pakietem Competition dla modeli M6 Coupe i Gran Coupe 3,9 s, dla modelu M6 Cabrio zaś 4,0 s. Ponadto M6 Coupe rozpędza się do 200 km/h w 11,8 s – o 0,6 s szybciej niż auto z poprzednią wersją pakietu Competition (moc wynosiła wtedy 575 KM). Prędkość maksymalna wszystkich modeli M6, także z pakietem Competition, jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale po wykupieniu szkolenia z pakietem M Driver można ją podnieść do (także ograniczonej elektronicznie) prędkości 305 km/h.

Pakiet Competition to jednak nie tylko podniesione parametry silnika, ale także różne inne elementy wpływające na dalszą poprawę prowadzenia. Wszystkie zostały opracowane wedle tej samej zasady, według której powstają wszystkie samochody M: technologia podwoziowa zestrajana jest precyzyjnie do charakterystyki zespołu napędowego. Efekt końcowy to najlepsze możliwe osiągi przy zapewnieniu absolutnej kontroli nad zachowaniem samochodu w każdych warunkach. Tuning obejmuje w tym przypadku zarówno sprężyny, jak amortyzatory i stabilizatory. Aktywny mechanizm różnicowy M w tylnej osi pracuje z własnym sterownikiem, by zapewnić maksymalną trakcję także przy maksymalnym przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu. Wspomaganie układu kierowniczego M Servotronic ma bardziej bezpośrednie przełożenie, a dynamiczna kontrola stabilności DSC jest skonfigurowana dla maksymalizacji spontaniczności reakcji auta.

Zewnętrznie samochód z pakietem Competition wyróżniają 20-calowe koła M (dwukolorowe 601M) z mieszanym ogumieniu plus czarne podwójne końcówki rur wydechowych./oprac. ns/

 

galeria: [gallery ids="53851,53852,53853,53854,53855,53856,53857,53858,53859"]

Zobacz podobne artykuły:

Potrójne urodziny Peugeota podczas Salonu Rétromobile
kalendarz 08/02 2018

Potrójne urodziny Peugeota podczas Salonu Rétromobile

Moto fanatyk / Moje auto

2018.02.08

Entuzjaści motoryzacji będą mogli zobaczyć najsłynniejsze modele Peugeota.
Wystawa w Audi museum mobile: "Błyszczące eksponaty - blaski techniki"
kalendarz 01/02 2018

Wystawa w Audi museum mobile: "Błyszczące eksponaty - blaski techniki"

Moto fanatyk / Moje auto

2018.02.01

Ekspozycja przedmiotów z aluminium - od opakowań po czekoladzie po Audi AVUS Quattro.
Alfa Romeo na Mille Miglia 2018
kalendarz 18/12 2017

Alfa Romeo na Mille Miglia 2018

Moto fanatyk / Moje auto

2017.12.18

W przyszłym roku odbędzie się 36. edycja historycznego wydarzenia, upamiętniającego „najpiękniejsze wyścigi na świecie”, jak miał w zwyczaju nazywać je Enzo Ferrari.
Najnowsze artykuły:
Williams zaprezentował zespół i nowy bolid

Williams zaprezentował zespół i nowy bolid

Wiadomości / Moto sport

2018.02.17

W londyńskim klubie Village Underground odbyła się prezentacja Williamsa FW41-Mercedes.
Nowa Lancia Stratos – Premiera w Genewie

Nowa Lancia Stratos – Premiera w Genewie

Wiadomości / News

2018.02.16

Sensacją tegorocznej wystawy w Genewie będzie z pewnością współczesna wersja słynnej Lancii Stratos.
Czy ufasz swojemu partnerowi za kierownicą?

Czy ufasz swojemu partnerowi za kierownicą?

Warsztat / Bezpieczeństwo

2018.02.16

Ufamy ale…

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.