Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW M6 – Z nowym pakietem Competition
kalendarz 08/06 2015

BMW M6 – Z nowym pakietem Competition

Moto fanatyk / Tuning

W czerwcu br. BMW M GmbH zastąpi obecny pakiet Competition nowym pakietem tuningującym modele M6 Coupe, Gran Coupe i Cabrio.

Nowy pakiet obejmuje m.in. zwiększenie mocy silnika 4.4 V8 z technologią M TwinPower Turbo o 40 KM wobec standardowej wartości (do 600 KM) oraz momentu obrotowego z seryjnych 680 do 700 Nm, dostępnych w zakresie 1500-6000 obr./min.

Z nowym pakietem Competition wszystkie trzy modele imponują niespotykanymi osiągami. Np. sprint do 100 km/h trwa z pakietem Competition dla modeli M6 Coupe i Gran Coupe 3,9 s, dla modelu M6 Cabrio zaś 4,0 s. Ponadto M6 Coupe rozpędza się do 200 km/h w 11,8 s – o 0,6 s szybciej niż auto z poprzednią wersją pakietu Competition (moc wynosiła wtedy 575 KM). Prędkość maksymalna wszystkich modeli M6, także z pakietem Competition, jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale po wykupieniu szkolenia z pakietem M Driver można ją podnieść do (także ograniczonej elektronicznie) prędkości 305 km/h.

Pakiet Competition to jednak nie tylko podniesione parametry silnika, ale także różne inne elementy wpływające na dalszą poprawę prowadzenia. Wszystkie zostały opracowane wedle tej samej zasady, według której powstają wszystkie samochody M: technologia podwoziowa zestrajana jest precyzyjnie do charakterystyki zespołu napędowego. Efekt końcowy to najlepsze możliwe osiągi przy zapewnieniu absolutnej kontroli nad zachowaniem samochodu w każdych warunkach. Tuning obejmuje w tym przypadku zarówno sprężyny, jak amortyzatory i stabilizatory. Aktywny mechanizm różnicowy M w tylnej osi pracuje z własnym sterownikiem, by zapewnić maksymalną trakcję także przy maksymalnym przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu. Wspomaganie układu kierowniczego M Servotronic ma bardziej bezpośrednie przełożenie, a dynamiczna kontrola stabilności DSC jest skonfigurowana dla maksymalizacji spontaniczności reakcji auta.

Zewnętrznie samochód z pakietem Competition wyróżniają 20-calowe koła M (dwukolorowe 601M) z mieszanym ogumieniu plus czarne podwójne końcówki rur wydechowych./oprac. ns/

 

galeria: [gallery ids="53851,53852,53853,53854,53855,53856,53857,53858,53859"]

Zobacz podobne artykuły:

Zlot zabytkowych Mercedesów tylko dla kobiet
kalendarz 14/09 2018

Zlot zabytkowych Mercedesów tylko dla kobiet

Moto fanatyk

2018.09.14

W weekend na przełomie sierpnia i września odbył się trzeci zlot She's Mercedes, czyli spotkanie miłośniczek zabytkowych Mercedesów.
Atrakcje podczas Grand Prix w Bernie
kalendarz 24/08 2018

Atrakcje podczas Grand Prix w Bernie

Moto fanatyk

2018.08.24

26 sierpnia br, podczas trzeciego Grand Prix Suisse Memorial, będzie można zobaczyć wyjątkowe Auto Union Typ C.
Lato, samochód i urlop - wystawa w Audi museum mobile
kalendarz 08/08 2018

Lato, samochód i urlop - wystawa w Audi museum mobile

Moto fanatyk

2018.08.08

Audi museum mobile przygotowało kolejną wystawę specjalną pt. „Słońce z nami! Historia wakacji w Audi”.
Najnowsze artykuły:
Petter Solberg i VW - Powrót na trasy WRC

Petter Solberg i VW - Powrót na trasy WRC

Wiadomości / Moto sport

2018.09.25

Rajdowy mistrz świata z 2003 r. wraca na trasy ostatniego rajdu w cyklu WRC za kierownicą nowego Polo GTI R5.
Skoda Kodiaq RS – tak wygląda wnętrze

Skoda Kodiaq RS – tak wygląda wnętrze

Wiadomości / News

2018.09.25

Po pierwszych szkicach i zdjęciach sylwetki, teraz Skoda ujawnia stylizację wnętrza usportowionej wersji modelu Kodiaq.
Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Testy / Testy

2018.09.24

Historia minivana Renault oficjalnie zaczyna się w 1996 roku. Pierwsza generacja Scenica okazała się hitem. Auto było komfortowe, pakowne i urodziwe. A do tego właściwie nie miało konkurencji. Od tamtej pory wiele się zmienił...

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.