Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Zwycięski debiut nowej Toyoty w FIA WEC
kalendarz 05/05 2021

Zwycięski debiut nowej Toyoty w FIA WEC

Moto sport

Zespół Toyota Gazoo Racing rozpoczął erę hipersamochodów w FIA WEC od zwycięstwa w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps.

Historyczne zwycięstwo w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych odnieśli Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley, którzy prowadzili Toyotę GR010 Hybrid z nr 8. Przez cały wyścig toczyli zacięte boje z samochodem zespołu Alpine oraz z siostrzaną Toyotą z nr 7. Trio zwycięzców ubiegłorocznego wyścigu w Le Mans linię mety przecięło z ponad minutą przewagi nad kolejnym autem. Dla Toyoty, która rozpoczęła walkę o trzeci z rzędu tytuł mistrzów świata, było to piąte kolejne zwycięstwo na torze w Spa.

„To wspaniałe uczucie wygrać dla Toyota Gazoo Racing pierwszy wyścig w erze hipersamochodów. Oczywiście ciążyła na nas wielka presja. Samochód z numerem siódmym zdobył pole position, a my zwyciężyliśmy w wyścigu. Cieszę się, że to osiągnęliśmy. To było wielkie wyzwanie. Zespół wspaniale pracował w ostatnich tygodniach podczas testów. Zapracowaliśmy na wygraną, ale wiemy już, co trzeba poprawić i że to dopiero początek” – powiedział Buemi.

Broniący tytułu mistrzów świata Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López ruszali do wyścigu na torze Spa-Francorchamps z pole position, ale kolizja z autem klasy GT oraz wyjazd poza tor na dwie godziny przed metą sprawił, że ich bolid z nr 7 przekroczył linię mety na trzeciej pozycji.

„Mimo wielu przeciwności losu zespół ani na moment się nie poddał. To był bardzo mocny początek dla kolejnej generacji naszej technologii Racing Hybrid, ale cały czas się uczymy i planujemy rozwój GR010 Hybrid. Dziękujemy FIA WEC oraz organizatorom wyścigu, że mogliśmy rywalizować w bezpiecznych warunkach mimo trudnej sytuacji na świecie” – powiedział Hisatake Murata, szef zespołu.

Drugą rundą FIA WEC będzie wyścig 8 Hours of Portimao. Rywalizację w Portugalii zaplanowano na 13 czerwca.

Wyniki wyścigu Total 6 Hours of Spa-Francorchamps:

1. #8 Toyota Gazoo Racing 162 okrążenia
2. #36 Alpine (Negrao/Lapierre/Vaxivierre) +1min 7.196 s
3. #7 Toyota Gazoo Racing +1 okrążenie
4. #22 United Autosports (Hanson/Scherer/Albuquerque) +1 okrążenie
5. #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +2 okrążenia
6. #28 JOTA (Geleal/Vandoorne/Blomqvist) +2 okrążenia


Tagi:
FIA WEC, Spa-Francorchamps, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley, Toyota, Toyota Gazoo Racing, Toyota GR010 Hybrid, Alpine

Zobacz podobne artykuły:

Dwa razy Ratajczak w Mazda MX-5 Cup
kalendarz 14/06 2021

Dwa razy Ratajczak w Mazda MX-5 Cup

Wiadomości / Moto sport

2021.06.14

Na torze Poznań odbyła się w miniony weekend inauguracja pierwszego sezonu polskiej edycji Mazda MX-5 Cup Poland.
Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów w Mistrzostwach Polski
kalendarz 14/06 2021

Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów w Mistrzostwach Polski

Wiadomości / Moto sport

2021.06.14

Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją w BMW X3 CC wygrali ciężyli w drugiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych.
 Rajd Polski 2021 - 13 szutrowych OS-ów i słynna Karowa
kalendarz 13/06 2021

Rajd Polski 2021 - 13 szutrowych OS-ów i słynna Karowa

Wiadomości / Moto sport

2021.06.13

Trasa 77. edycji pierwszej w tym roku rundy Mistrzostw Europy FIA liczy ponad 870 km, w tym 14 odcinków specjalnych o długości 202 km.
Najnowsze artykuły:
Dwa razy Ratajczak w Mazda MX-5 Cup

Dwa razy Ratajczak w Mazda MX-5 Cup

Wiadomości / Moto sport

2021.06.14

Na torze Poznań odbyła się w miniony weekend inauguracja pierwszego sezonu polskiej edycji Mazda MX-5 Cup Poland.
Skoda 130 RS – Deklasowała rywali

Skoda 130 RS – Deklasowała rywali

Moto fanatyk

2021.06.13

W rywalizacji o rozmaite trofea prześcigali się Abarth, Lancia, Porsche czy Audi, a w 1975 r. na rajdowych OS-ach pojawił się także zespół Skoda Motorsport.
Fiat rezygnuje z silników spalinowych

Fiat rezygnuje z silników spalinowych

Wiadomości / News

2021.06.13

Włoski koncern planuje stopniowe wycofywanie z oferty aut z napędem konwencjonalnym w latach 2025-2030.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.