Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Znakomity początek sezonu Ogiera
kalendarz 20/01 2014

Znakomity początek sezonu Ogiera

Wiadomości / Moto sport

Obrońcy tytułu Ogier i Ingrassia świętują drugie zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w swojej karierze.

VW rozpoczął nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) wymarzonym wynikiem. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (F/F) zapewnili sobie zwycięstwo po zaciętej walce. Pierwsze miejsce w „Monte Carlo” to ich siedemnaste zwycięstwo w Rajdowych MŚ i dziesiąte z VW. Dla tego duetu był to drugi triumf w tym klasyku. Kolejne miejsca na podium uzupełnili kierowca Forda Bryan Bouffier z pilotem Xavierem Panseri oraz załoga Kris Meeke i Paul Nagle w Citroënie.

Legendarne „Monte Carlo”, zwany też „nieprzewidywalnym” rajdem, przyniósł uczestnikom ekstremalnie trudne warunki pogodowe i na trasie. Deszcz w dolinach, padający śnieg na wyższych wysokościach – wybór opon często był czynnikiem decydującym o wynikach. VW ukończył rajd ze wszystkimi trzema Polo R WRC na punktowanych pozycjach. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (FIN/FIN) zajęli piąte miejsce, Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN) – siódme.

Koledzy z zespołu Sébastiena Ogiera – Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila pokazali fanom Rajdu Monte Carlo dwukrotnie doskonały pościg. W piątek „JML” przesunął się z 18-tej na siódmą pozycję w klasyfikacji generalnej. W sobotę zespół wspiął się o pozycję wyżej, lecz z powodu uszkodzonej opony znów spadł w klasyfikacji. Ale jeszcze tego samego dnia przedarł się z ósmego na piąte miejsce. Latvala i Anttila uzyskali w „Monte Carlo” ośmiokrotnie jeden z trzech najlepszych czasów na odcinkach specjalnych, w tym trzy razy byli najlepsi.

Pierwszy udział Andreasa Mikkelsena w Rajdzie Monte Carlo w samochodzie WRC zakończył się zdobyciem sześciu punktów. Razem ze swoim pilotem Mikko Markkulą młody Norweg przejechał 14 punktowanych odcinków specjalnych zachowując wskazaną ostrożność. Na dziesiątym OS-ie to jednak nie wystarczyło – drugiego dnia między Sisteron a Thoard, na wolnym zakręcie z niewielką prędkością, Mikkelsen i Markkula na oponach slick wypadli z drogi. Przy pomocy fanów udało im się wrócić na trasę, stracili jednak dużo czasu. W sobotę zaliczyli kilka bardzo dobrych czasów.

Trzy dodatkowe punkty dla Jari-Matti Latvali i Miikka Antilli, dwa bonusowe punkty dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassi – na tak zwanym Power Stage Volkswagen odniósł podwójny sukces. Pięć z sześciu dodatkowych punktów z ostatniego odcinka specjalnego rajdu zdobyły samochody z Wolfsburga.

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Doskonała inauguracja sezonu! Zespół wykonał fantastyczną pracę. Jestem niezmiernie szczęśliwy. Wygrać Rajd Monte Carlo w tych trudnych warunkach to wspaniałe uczucie. Szczególnie teraz, gdy rajd wrócił do programu mistrzostw świata. Dlatego to zwycięstwo jest naturalnie ważniejsze, niż wywalczone przez Juliena i mnie w 2009 roku w IRC. A szczególnie, gdy przeanalizuje się trzy ostatnie dni: pościg przy ulewnym deszczu i śnieżny chaos na Col de Turini. Chciałem koniecznie wygrać w rajdzie w mojej ojczyźnie. Hucznie uczczę zwycięstwo – z moją rodziną, moją dziewczyną Andreą i z całą załogą Volkswagena.”

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Jestem naprawdę zadowolony z piątego miejsca. Taki cel postawiliśmy sobie od początku. I w końcu przerwałem moją czarną serię w Rajdzie Monte Carlo. Warunki na trasie były miejscami bardzo, bardzo trudne, tak samo trudny był wybór opon, który na początku nie był dla nas zbyt udany. Odcinki specjalne w górach to był kawał ciężkiej roboty, ale opłaciło się. Zdobyliśmy ważne punkty. Cieszę się szczególnie z dodatkowych punktów za Power Stage. Teraz z dużą nadzieją czekamy na Rajd Szwecji.”

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„Niesamowicie wyczerpujący dla nas rajd. Pojawiło się wiele sytuacji, które były dla nas nowością. Jak wielu innych, jechaliśmy na slickach po śniegu i na kolcach w deszczu. Zdecydowanie wybór opon był niezwykle trudną sprawą. Ale dużo nauczyłem się w Rajdzie Monte Carlo. Jestem bardzo zadowolony, że ukończyliśmy go na punktowanym miejscu. Taki był nasz cel od początku i ciągle jeszcze nie mogę otrząsnąć się ze zdziwienia, jak trudno było to osiągnąć.”

Jost Capito, Dyr. VW Motorsport:
„Jestem bardzo dumny z całego zespołu. Kierowcy, piloci, inżynierowie, mechanicy wykonali wspaniałą robotę. Sébastien Ogier pokazał mistrzowską klasę, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen również byli doskonali. Na podstawie dostępnych informacji od „lodowych szpiegów” i zespołu meteo, razem ze swoimi inżynierami zawsze rozważnie dobierali opony, nawet jeżeli potem okazywało się to nie być optymalnym wyborem. Ale to właśnie jest typowe dla Rajdu Monte Carlo, który zawsze jest nieobliczalny i kapryśny. To wielki sukces, że wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na punktowanych pozycjach i jako zespół po raz pierwszy wygraliśmy legendarny „Monte Carlo”.

Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki końcowe:

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 55m 14.4s
2. Bryan Bouffier/Xavier Panseri (F/F), Ford + 1m 18.9s
3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 1m 54.3s
4. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 3m 53.9s
5. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 6m 08.3s
6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 8m 37.4s
7. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 11m 42.3s
8. Jaroslav Melichárek/Erik Melichárek (SK/SK), Ford + 21m 56.2s
9. Matteo Gamba/Nicola Arena (I/I), Peugeot + 23m 50.7s
10. Yuriy Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Ford + 25m 43.1s

Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki Power Stage:

1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 10m 41.5s
2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 0.2s
3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 4.9s

Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), klasyfikacja generalna kierowców:

1. Sébastien Ogier 27 punkty
2. Bryan Bouffier 18
3. Kris Meeke 16
4. Jari-Matti Latvala 13
5. Mads Østberg 12
6. Elfyn Evans 8
7. Andreas Mikkelsen 6
8. Jaroslav Melichárek 4
9. Matteo Gamba 2
10. Yuriy Protasov 1

Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), klasyfikacja generalna producentów:

1. VW Motorsport 37 punkty
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 33
3. M-Sport Ltd. 10
4. VW Motorsport II 8

 źródło: VW
 

Zobacz podobne artykuły:

Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola
kalendarz 18/04 2025

Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola

Wiadomości / Moto sport

2025.04.18

Rozgrywany we Włoszech wyścig jest pierwszą europejską rundą sezonu 2025.
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko
kalendarz 18/04 2025

Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko

Wiadomości / News

2025.04.18

Pierwszy lifting elektrycznego Mustanga.
Dwa modele znikną z oferty Mercedesa
kalendarz 17/04 2025

Dwa modele znikną z oferty Mercedesa

Wiadomości / News

2025.04.17

Producent odnawia swoją gamę, co dotyczy to również segmentu vanów.
Najnowsze artykuły:
 Uważaj na samochody z USA

Uważaj na samochody z USA

Używane

2025.04.18

Samochody kupowane na aukcjach dość często mają na swoim koncie jakieś uszkodzenia a także częściej niż inne mają cofnięty licznik.
Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola

Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola

Wiadomości / Moto sport

2025.04.18

Rozgrywany we Włoszech wyścig jest pierwszą europejską rundą sezonu 2025.
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko

Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko

Wiadomości / News

2025.04.18

Pierwszy lifting elektrycznego Mustanga.