Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Zakaz parkowania hulajnóg elektrycznych na chodnikach
kalendarz 25/05 2023

Zakaz parkowania hulajnóg elektrycznych na chodnikach

News

Wiedeń wprowadza zaostrzone zasady.

Miasto Wiedeń zmienia przepisy dotyczące korzystania z hulajnóg elektrycznych. Bardziej rygorystyczne uregulowania obowiązują od 19 maja. Obejmują one stałe miejsca do parkowania pojazdów, zakaz parkowania na chodnikach, strefy ograniczonego ruchu lub zmniejszoną prędkość w miejscach o dużym natężeniu ruchu.

W ostatnim czasie coraz więcej europejskich miast zaostrza przepisy dotyczące korzystania z hulajnóg elektrycznych w przestrzeni publicznej. Austriacka stolica wypracowała również nowe, bardziej rygorystyczne rozwiązania, a zaczęły obowiązywać od 19 maja br. "Chcemy jak najszybciej położyć kres chaosowi związanemu z hulajnogami elektrycznymi na chodnikach! Dlatego jest dla nas jasne, że interweniujemy teraz, aby położyć kres zagrożeniu potknięciami spowodowanym przez leżące wokół hulajnogi", podkreśla Ulli Sima, członek zarządu miasta Wiednia ds. mobilności.

Hulajnogi elektryczne będzie można parkować w naddunajskiej metropolii wyłącznie na wyznaczonych stałych miejscach parkingowych, które są obecnie rozbudowywane w całym Wiedniu lub na pasie parkingowym, jeśli w pobliżu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego. W przeciwnym razie zwrot wypożyczonych pojazdów będzie technicznie niemożliwy. Dzięki tym stałym strefom parkowania Wiedeń zapewni większy porządek w całym mieście. Strefy są ustawione na lub w pobliżu stacji rowerowych lub stacji mobilności WienMobil. W ten sposób w całej stolicy tworzone są "centra mobilności" z kompleksowymi usługami współdzielenia. Wszystkie stałe miejsca parkingowe będą wyraźnie oznaczone kolorowymi znakami poziomymi, a na jednej stacji parkingowej znajdzie się miejsce dla 8 - 10 hulajnóg. Do końca bieżącego roku liczba oznakowanych punktów parkingowych wzrośnie do 200. W przyszłym roku nastąpi dalsza rozbudowa, planowane jest zwiększenie liczby miejsc parkingowych o kolejnych 100. Miejsca postojowe będą lokalizowane głównie w "hotspotach", gdzie oczekiwanych jest wiele e-hulajnóg, takich jak na przykład węzły komunikacji miejskiej.

Prawidłowe parkowanie będą sprawdzać organy nadzoru parkingowego, tak zwani "szeryfowie parkingowi", a w razie potrzeby wystawiać mandaty. Jeśli hulajnoga będzie nieprawidłowo zaparkowana na chodniku, operator będzie zobowiązany do jej natychmiastowego usunięcia lub rozwiązania problemu. Inaczej niż wcześniej, organy mogą niezwłocznie występować z wnioskiem o nałożenie grzywny, a hulajnogi mogą być również automatycznie odholowywane przez miasto na koszt operatorów bez uprzedniego postępowania.

Wokół szpitali, rynków i placów handlowych, w pobliżu budynków komunalnych i innych "hotspotów", w których występował wzrost niewłaściwego użytkowania, operatorzy muszą ustawić strefy ograniczonego ruchu w swoich aplikacjach operacyjnych. W tych obszarach jazda na hulajnogach lub ich zaparkowanie będzie technicznie niemożliwe. W niektórych strefach dla pieszych, a ostatnio na wszystkich ulicach mieszkalnych i w strefach spotkań nastąpi automatyczna redukcja prędkości. Hulajnogi będą technicznie spowalniane.

Kolejny ważny środek mający na celu zakończenie chaosu związanego z hulajnogami to ograniczenie maksymalnej ich liczby w konkretnych dzielnicach. Tam, gdzie obecnie występuje ich nadmierna dostępność i mnożą się skargi, liczba hulajnóg zostanie zmniejszona poprzez przydzielenie nowych stałych liczb maksymalnych.

źródło: PAP/Vienna Offices


Tagi:
Wiedeń, elektryczne hulajnogi

Zobacz podobne artykuły:

Nikt nie chce BMW XM
kalendarz 07/10 2024

Nikt nie chce BMW XM

Wiadomości / News

2024.10.07

Sprzedaż tego modelu spadła aż o 30 proc.
Dacia – milion aut z LPG
kalendarz 05/10 2024

Dacia – milion aut z LPG

Wiadomości / News

2024.10.05

Dacia jest europejskim liderem w zakresie LPG.
Ford nie chce "nudnych" aut
kalendarz 03/10 2024

Ford nie chce "nudnych" aut

Wiadomości / News

2024.10.03

Co po Fieście i Focusie?
Najnowsze artykuły:
Nikt nie chce BMW XM

Nikt nie chce BMW XM

Wiadomości / News

2024.10.07

Sprzedaż tego modelu spadła aż o 30 proc.
Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt

Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt

Wiadomości / Gorące tematy

2024.10.07

Większość firm odłoży zakup na przyszły rok.
 Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW

Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW

Wiadomości / Ciekawostki

2024.10.06

Robot Figure 02 trafił na linię montażową zakładu BMW w Spartanburgu.