Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
XC60 to nadal najpopularniejszy model Volvo
kalendarz 07/02 2014

XC60 to nadal najpopularniejszy model Volvo

Wiadomości / News / Volvo

W ubiegłym roku Volvo odnotowało w Polsce 6 proc. wzrost sprzedaży.

W 2013 roku zarejestrowano w Polsce 4916 aut marki Volvo. Najczęściej wybieranymi modelami  były XC60 i V40, przy czym najwięcej klientów, bo niemal dwa tysiące, zdecydowało się na SUV-a – XC60. Kolejny rok z rzędu był to najlepiej sprzedający się model segmentu premium w Polsce. Na drugim miejscu uplasowało się Volvo V40. Liczony wraz z bliźniaczym V40 Cross Country,  stanowił ponad 30 proc. sprzedaży.

Sprzedaż poszczególnych modeli w 2013 r. (w nawiasach dane z 2012 r):

•XC60 – 40,6 proc. (35 proc.)
•V40 – 28 proc. (9 proc.)
•V40 Cross Country – 3 proc. (0 proc.)
•S60 – 6,4 proc. (9,7 proc.)
•V60 – 6,3 proc. (7,4 proc.)
•S80 – 5 proc. (5,8 proc.)
•XC70 – 4,8 proc. (5,1 proc.)
•XC90 – 4 proc. (5,5 proc.)
•V70 – 0,8 proc. (1,3 proc.)
•Pozostałe modele – 1,1 proc. (21,2 proc. – w tym C30, S40 i V50)

W ubiegłym roku najważniejszą rolę odegrały w naszej ofercie dwa modele.  Nieprzerwanie odnotowujemy duże zainteresowanie XC60. Trudne zadanie stało przed V40 i V40 Cross Country, które musiały zastąpić modele C30, S40 i V50. Z zadowoleniem stwierdzamy, że auto zostało świetnie przyjęte przez rynek, a V40 stał się najpopularniejszym kompaktem segmentu premium – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.

Rok 2013 upłynął pod znakiem starych przepisów dotyczących odliczania VAT przy zakupie samochodów firmowych. Pod koniec roku zaczęliśmy zbierać zamówienia na auta z homologacją ciężarową, ale wszystkie rejestracje tych pojazdów nastąpią już w 2014 roku. Nowe przepisy podatkowe będą mniej korzystne niż te w trwającym właśnie okresie przejściowym. Będą jednak korzystniejsze niż w roku ubiegłym. Spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku i niewielkiego wzrostu sprzedaży w pozostałym okresie. W czwartym kwartale zaczniemy zbierać zamówienia na nowe XC90 – podsumowuje Arkadiusz Nowiński.

 źródło: Volvo

Zobacz podobne artykuły:

Abarth i Tramarossa
kalendarz 19/01 2025

Abarth i Tramarossa

Wiadomości / Wydarzenia

2025.01.19

Dwie włoskie marki - Abarth i modowa Tramarossa przygotowały specjalną kolekcję.
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
kalendarz 13/01 2025

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
kalendarz 12/01 2025

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
Najnowsze artykuły:
Abarth i Tramarossa

Abarth i Tramarossa

Wiadomości / Wydarzenia

2025.01.19

Dwie włoskie marki - Abarth i modowa Tramarossa przygotowały specjalną kolekcję.
Samochody Forda na dużym ekranie

Samochody Forda na dużym ekranie

Wiadomości / Ciekawostki

2025.01.18

Prowadzony przez Steve’a McQueena w filmie ,,Bullitt’’ Ford Mustang GT Fastback z 1967 r. stał się inspiracją dla modelu Mustang Bullitt – limitowanej serii z 2019 r.
Dakar 2025 na mecie

Dakar 2025 na mecie

Wiadomości / Moto sport

2025.01.17

Po dwóch tygodniach i pokonaniu ponad 7000 km karawana rajdu dotarła do mety w Shubaytah.