Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Wrześniowe rundy WSMP pełne niespodzianek
kalendarz 22/09 2020

Wrześniowe rundy WSMP pełne niespodzianek

Moto sport

Szalony wyścig Endurance i zacięta rywalizacja sprinterska dostarczyły kibicom emocji podczas wrześniowych rund Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Na ostateczne rozstrzygnięcia w walce o mistrzowskie tytuły trzeba poczekać do ostatniego weekendu wyścigowego.

Blisko 130 aut ścigało się na Torze Poznań przez trzy słoneczne wrześniowe dni, a dodatkową atrakcją był gościnny występ serii Haigo ADAC Historic Cup. Największych emocji dostarczył wyścig Endurance. Dwugodzinna rywalizacja staje się wizytówką Toru Poznań. W sezonie 2020 regularnie startuje w tym wyścigu ponad 20 aut, a we wrześniu do ścigania przystąpiły 23 duety. Liczne awarie i incydenty wyścigowe sprawiły, że samochód bezpieczeństwa na torze pojawiał się aż czterokrotnie, a sytuacja na prowadzeniu w końcówce wyścigu trzymała w napięciu aż do ostatnich minut. Wydawało się, że najszybszą załogą będą Litwin z Zielonką w Radicalu SR8, którzy wypracowali dużą przewagę podczas pierwszej godziny wyścigu, ale kolizja z Lamborghini Huracanem i trudności z powrotem na tor sprawiły, że stracili szanse na zwycięstwo.

Ryzykowna taktyka podczas zmiany kierowców sprawiła, że na czele wyścigu był duet Rdest/Szymański w Porsche 911 GT3 Cup. Jednak kolejne wypuszczenie samochodu bezpieczeństwa, tym razem nie przed liderem, ale przed zdublowanymi autami, pomogło duetowi Błażek-Lisowski (Porsche 911 GT3 Cup). Po restarcie jadący na drugiej zmianie Lisowski szybko odrobił straty do Rdest, przez blisko dwa okrążenia siedział na zderzaku, a wyprzedził ją odważnym manewrem na zakręcie "Pod Dębami" i pojechał po drugie zwycięstwo w sezonie.

Duet Błażek-Lisowski wygrał w klasyfikacji D4 +3500 przed Rdest i Szymańskim, a trzecią lokatę zajęli Lewandowski z Miękosiem w Lamborghini Huracanie. W D4 3500 zwycięstwo odnieśli Stolarczyk z Groszkiem (VW Golf TCR) przed liderami tej klasy Jabłońskim i Mireckim, którzy tym razem pojechali Renault Clio. W D4 2000 triumfowali Robak z Łaszkiewiczem (BMW E36) przed Kownerem i Tomczakiem (BMW E30), a w klasie D4 1400 najlepszy wynik osiągnęli Bielecki i Kubicki (Kia Picanto). W klasyfikacji OMM Super S Cup na podium stanęły duety Alejski/Lepert, Pawlaczyk/Boruszak i Gawkowski/Lewandowski.

W OMM Super S Cup liderem przed dwoma ostatnimi rundami jest Bartosz Alejski, który w wygrał w tym sezonie cztery z sześciu wyścigów. Ale wrześniowy weekend na Torze Poznań najwięcej powodów do zadowolenia dostarczył Adrianowi Lewandowskiemu. W piątek ustąpił miejsca tylko Alejskiemu, a w sobotę, po dyskwalifikacji Boruszaka, zwyciężył. Drugie miejsce zajął Tomasz Pawlaczyk, czyli zwycięzca czwartej rundy pucharu, a trzecie miejsce zajął Adam Karkuszewski.

W Toyota Racing Cup na prowadzeniu wciąż jest Bartłomiej Czwartosz, ale jego licznik kolejnych zwycięstw zatrzymał się na cyfrze pięć. W niedzielę był dopiero czwarty, a sensacyjnym zwycięzcą okazał się Dawid Czarnik. Startujący z trzeciego pola kierowca z Podkarpacia świetnie ruszył spod świateł, przed "Szatanem" był już przed Bartłomiejem Czwartoszem, który w "Babie Jadze" musiał gwałtownie zahamować, a potem rewelacyjnie bronił swojej pozycji. Czwartosz próbował odrobić pozycję, ale na wjeździe na pierwszy lewy zakręt Toru Poznań go obróciło i spadł na szóstą lokatę. Czarnik jechał równym tempem, kontrolował sytuację za swoimi plecami i nie stracił koncentracji do samego końca. To jego największy sukces w karierze. W klasyfikacji generalnej pucharu umocnił się na drugim miejscu, a na trzecie awansował Jacek Jurecki.

W DN 1, czyli rywalizacji Kii Picanto, trzeci weekend wyścigowy w sezonie zdominował Alan Czyż. 14-latek wygrał obydwa wyścigi i wyjechał z Poznania z kompletem punktów. W klasyfikacji generalnej walka o tytuł będzie toczyć się do ostatnich metrów, bo trzech młodych kierowców dzielą zaledwie trzy punkty. Prowadzi Filip Zagórski (106 punktów), przed Czyżem (104) i Aleksem Sówką (103).

W D4 +3500 na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej umocnił się Mariusz Miękoś (Lamborghini Huracan), w D4 3500 przewodzi Łukasz Stolarczyk (VW Golf TCR), w D4 2000 Katarzyna Terlikowska (Honda Civic), a w DN 2 tyle samo punktów mają Przemysław Kaźmierczak (Suzuki Swift) i Mateusz Ciesiółka (Fiat Seicento). Jacek Chojnacki i Jakub Sykucki przewodzą z kolei w Maluch Trophy.

Sezon WSMP zakończy się w październiku. Na dni 9 i 10 października zaplanowano 7. i 8. rundę mistrzostw Polski.

Foto: Grzegorz Kozera


Tagi:
Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, WSMP, Tor Poznań, Haigo ADAC Historic Cup, OMM Super S Cup, Toyota Racing Cup, Maluch Trophy

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.