Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Multivan PanAmericana – Dla kierowcy i... motocykla
kalendarz 15/09 2015

VW Multivan PanAmericana – Dla kierowcy i... motocykla

Wiadomości / Prezentacje / Concept Cars

Komfortowy Multivan w nowej wersji?

Dobrze znany Multivan obok wielu praktycznych cech, otrzymał jeszcze jedną – możliwość przewiezienia motocykla. Dotychczas do transportu motocykla służyła przyczepa. Tymczasem podczas wystawy we Frankfurcie, Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje kolejną wersję modelu T - studyjny Multivan PanAmericana.

Najbardziej charakterystyczną cechą auta jest właśnie możliwość przewiezienia cennego motocykla we wnętrzu pojazdu, a dzięki elektrycznej rampie wygodnie go załadować i wyładować.

Studyjny Multivan PanAmericana w białym kolorze nadwozia wyróżnia się kilkoma detalami - napisy „PanAmericana” z tyłu nadwozia i na słupkach B, czerwona listwa na osłonie chłodnicy oraz dekoracyjne linie powyżej progów. Sportowy styl podkreślają poszerzane nadkola i progi oraz błyszczące czernią 18-calowe obręcze kół Palmerston z lekkich stopów oraz dodatkowa osłona z przodu, chroniąca podwozie.

We wnętrzu pojazdu zastosowano materiały - białe i mające wygląd włókna węglowego, dopasowane do koloru nadwozia, dekoracyjne panele oraz fotele wykończone materiałem o wyglądzie karbonu z kontrastowymi szwami. Ponadto aluminiowa ryflowana blacha zamiast wykładziny podłogowej w kabinie pasażerskiej.

Zaprezentowana po raz pierwszy we Frankfurcie specjalna edycja Multivana jest przeznaczona dla wymagających klientów - motocyklistów, którzy swoje maszyny chcą przetransportować na duże odległości „pod dachem”. Na razie bez odpowiedzi pozostaje pytanie odnośnie wprowadzenia tej wersji do oferty, choć jest to bardzo prawdopodobne.

Norbert Szwarc
Foto: VW

Podstawowe dane:
Wymiary:
Długość: 4.904 mm
Szerokość: 1.904 mm
Wysokość: 1.990 mm
Prześwit: 178 mm
Rozstaw osi: 3.000 mm
Kąt natarcia/ zjazdu 21,8 stopni/16,2 stopnie
Rodzaj napędu:
Stały napęd na cztery koła 4Motion, mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi
Silniki/moc/skrzynia biegów:
2.0 TDI BMT (EA288), 150 kW/204 KM
(450 Nm, maksymalny moment obrotowy przy 1.400 – 2.000 obr/min)
7-biegowa skrzynia DSG (DQ500)

Zobacz podobne artykuły:

 Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
kalendarz 26/03 2024

Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.03.26

W przyszłym roku prawo pozwoli na testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach.
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
kalendarz 21/03 2024

Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.21

W najnowszym filmie o Pogromcach Duchów obok znanego samochodu bohaterów Ecto-1, występuje również pojazd towarzyszący.
Młodych nie interesuje już zrobienie „prawka”
kalendarz 19/03 2024

Młodych nie interesuje już zrobienie „prawka”

Wiadomości / Gorące tematy

2024.03.19

Jak ten trend wpłynie na rynek motoryzacyjny?
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych