Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf R Variant – Kombi na sportowo
kalendarz 24/11 2014

VW Golf R Variant – Kombi na sportowo

Wiadomości / Prezentacje / nowe auta

300-konny Golf R doczekał się również praktycznej wersji kombi.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, podczas wystawy w Los Angeles, swój debiut ma Golf R Variant. Dodajmy, że po raz piewszy model ten został przygotowany również w wersji kombi.  Bez wątpienia jest to najbardziej sportowy samochód wśród kompaktowych kombi na rynku.

Napędzany 300-konnym silnikiem 2.0 TSI Golf R Variant dysponuje momentem obrotowym równym 380 Nm (od 1.800 do 5.500 obr./min), przekazywanym na obie osie za pośrednictwem seryjnej, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG. Model ten otrzymał ponadto sportowe zawieszenie obniżone o 20 mmprogresywny układ kierowniczy oraz system ESC Sport z możliwością wyłączenia (np. na torze wyścigowym). Dodatkiem może być zawieszenie DCC z funkcją wyboru profilu jazdy z trybem Race (tryby: Comfort, Normal i Sport). Jak zapewnia producent samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sek, zaś od 0 do 80 km/h w 3,8 sek. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Pomimo tak imponujących osiągów, zużycie paliwa pozostaje na poziomie 7,0 l/100 km.

Oprócz sprzęgła Haldex (napęd 4Motion), działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy (ESC) funkcjonują jako blokady poprzeczne. Ponadto zastosowano system XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy oraz redukuje podsterowność. Pod względem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego.

Pomimo swojego sportowego charakteru, samochód nic nie stracił na funkcjonalności. Pod względem wielkości przestrzeni bagażowej (605 litrów) należy do liderów w swojej klasie. Po złożeniu tylnych siedzeń, można uzyskać do 1620 l.

Sportowy styl auta podkreśla wystrój wnętrza –  sportowe fotele z tapicerką Race i logo R na oparciach, błękitne oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja i radioodtwarzacz CD (Composition Touch). Jako opcja dostępny jest pakiet „Skóra Nappa Carbon” (fotele obszyte ciemną skórą Nappa Carbon; środkowe części siedzeń mogą być pokryte ciemną lub jasną skórą Nappa w kolorze Antrazit lub Modern Grey; szwy mają kolor szary Kristal). Trójramienna kierownica sportowa w stylistyce R obszyta jest skórą, a jej dolne ramię zdobi logo R. Wszystkie elementy skórzane wykończone są kontrastowymi, szarymi szwami. Na desce rozdzielczej i poszyciach drzwi widoczne są aplikacje dekoracyjne Carbon Race, zaś aplikacje w drzwiach mają seryjnie wbudowane elementy oświetlenia Ambient, podświetlone są również listwy progowe (błękitnym światłem). Pedały i podparcie lewej stopy otrzymały seryjnie nakładki w kolorze stali nierdzewnej. Modyfikacje wprowadzono także do wskaźników i menu startowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej: podświetlone na niebiesko wskazówki obrotomierza i prędkościomierza po włączeniu zapłonu przesuwają się maksymalnie w prawo – do oznaczenia 320 km/h. Ponadto wskazówki zegarów są podświetlone na niebiesko już w momencie otwierania drzwi kierowcy. Na ekranie dotykowym systemu Infotaiment jako ekran startowy wyświetla się animowane logo R.

Zewnętrznie wersja kombi i hatchback do słupków B wyglądają tak samo. Z tyłu natomiast sportowy model różni się od pozostałych Variantów innym zderzakiem w stylistyce R, czarnym i błyszczącym dyfuzorem, czterema chromowanymi końcówkami układu wydechowego, ciemnoczerwonymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Cechami charakterystycznymi dla Golfa R są osłony progów w kolorze nadwozia (w stylistyce R), logo R na przednich błotnikach oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu. Ponadto 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz (opony 225/40) zostały zaprojektowane specjalnie dla modeli R. Zza obręczy widoczne są czarne zaciski hamulców z logo R. Opcjonalnie dostępne będą także 19-calowe obręcze.

Rynkowy debiut auta w Europie planowany jest wiosną przyszłego roku. Na pewno warto zaczekać.

Norbert Szwarc Foto: VW   [gallery ids="48228,48227,48226,48225,48224,48223"]

Zobacz podobne artykuły:

Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
kalendarz 08/04 2024

W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.08

Przez to wzrosły także średnie ceny.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.